Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه ولی عصر (عج) خوزستان ، سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولی عصر (عج) به مناسبت روز جهانی مسجد و بسیج مساجد و محلات در خصوص نقش مساجد در ایجاد اتحاد بین امت اسلامی گفت :مسجد واژه زیبایی است که با اولین حضور پیامبر عظیم الشان در مدینه به مسلمین معرفی شد خواستگاه واقعی برای ارتباط گیری بین معبود و بنده در مسجد معنا پیدا کرد ؛ این امر با تلاش مسلمین و پیامبر اکرم (ص) به مرحله ای رسید که تنها راه مبارزه با اسلام از طریق مسجد ، توسط مشرکان و کفار در دستور کار قرار گرفت لذا ابوعامر در مشورت با رومیان طرح مسجد ضرار را برای جنگ فرهنگی برنامه ریزی نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار شاهوارپور افزود : نقش برجسته و متعالی مسجد به مرحله ای رسید که علاوه بر برگزاری نمازهای جماعت یومیه ، رسیدگی به امورات مردم ، طرح ریزی نقشه های عملیاتی ، اعلام بسیج برای نبرد با کفار ، اسکان در راه ماندگان ، موعظه برای اصلاح امور زندگی و همه ی نیازمندی های جمعی جامعه ، در مساجد برنامه ریزی می شد . در چهار دهه اخیر با همت و تلاش امام خمینی (ره) و به برکت پیروزی انقلاب اسلامی نقش مساجد رویکرد جدیدی پیدا کرد و این ظرفیت ها مانند صدر اسلام ، نقش های مختلف فرهنگی ، تربیتی ، اجتماعی ، سیاسی را زنده نموده و مسجد به تنهایی توانست برای روشنگری امّت اسلامی در مقابل مظالمی که به جهان اسلام وارد می شود آگاهی بخشی نماید . فرمانده سپاه ولی عصر (عج) در خصوص نقش اساسی و موثر بسیج مساجد و محلات در ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی و پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی اظهار داشت : نقش مسجد در شکل گیری تفکر بسیجی بی بدیل و اساسی بوده ، خواستگاه بسیج ، مسجد است ؛ هر بسیجی که اسمش در دفتر بسیج ثبت می شود ابتدا از طریق مسجد ، این اتفاق به وجود می آید همه ی کسانی که توفیق حضور در بسیج را پیدا کرده اند در اولین گام با مسجد آشنا شده و با حضور دائمی در نمازهای جماعت ، کلاس های تربیتی مساجد ، مسیر شناخت فرهنگ بسیجی را مشخص نموده اند . وی در خصوص علت تهاجم همه جانبه دشمنان اسلام به سرکردگی غرب به مساجد بدست عوامل آنها در بحرین ، سوریه ، عراق ، غزه ، لبنان و ... در چند سال اخیر را اینطور بیان کرد : تفکر جانبداری از ارزش ها و دینمداری و راه مقابله با حاکمیت های جور از مسجد شعله می گیرد و ارتباط حلقه ای و زنجیره ای بین جوانان در کشورهای اسلامی بخصوص بحرین و لبنان حاکی از دسترسی به فرهنگ مبارزه علیه مستکبرین است که در دوران رسالت پیامبر اکرم (ص) با همین معنا نقش مساجد آوازه جهانی پیدا نمود . وی در پایان در خصوص مولفه هایی که بسیج مساجد و محلات را از بقیه اقشار متمایز نموده است گفت : بسیج مساجد و محلات یکی از رده های قشری فعال بسیج است که در سال های اخیر برای تمرکز عمیق تر بر فعالیت های بسیج محلات تشکیل شد ؛ از زمان شکل گیری جایگاه بسیج مساجد که به عنوان استخوان بندی شجره طیبه بسیج می باشد فعالیت های چشمگیر و اساسی در همه ی زمینه ها به خصوص اقدامات فرهنگی انجام داده و با شفافیت و برجستگی بیشتر به مردم شناسانده شد . بسیج مساجد و محلات نسبت به دیگر اقشار از جامعیت والاتری در زمینه فعالیت های بسیج قرار دارد که علاوه بر فعالیت های فرهنگی در راستای تقویت بنیان های دفاعی و امنیتی دارای ظرفیت های پایان ناپذیر است که همیشه نیروهای مسلح ، بخشی از قدرت بازدارندگی را مدیون بسیج می دانند ؛ به هر حال فعالیت های بسیج مساجد و محلات برای پیگیری منویات مقام معظم رهبری (دامت برکاته) با اجرای برنامه های تحولی ، بستر حضور بسیجیان دلاور را فراهم می نماید .

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۶۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد

 سرهنگ علی میرزایی مسئول بسیج دانش آموزی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در آیین اختتامیه جشنواره نمایش، عکس و استنداپ کمدی بسیج دانش آموزی این استان، اظهار کرد: مخاطب معمولا در قالب هنر نسبت به موضوعات مختلف مجاب می‌شود چرا که زبان هنر عالم‌گیر و برای عموم مردم قابل فهم و درک است.

وی افزود: در این میان دانش آموزان باید به فراخور زمان، برای بیان مسائل مختلف جامعه از قدرت تاثیرگذار هنر استفاده کنند و دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی نیز ظرفیت دانش‌آموزان خلاق و مستعد را در زمینه خلق آثار هنری با موضوعات مختلف به کارگیری کنند.

میرزایی تاکید کرد: دشمن امروزه تحکیم بنیان خانواده را مورد هجمه قرار داده است و دانش‌آموزان نیز متاثر از این فضای مسموم تبلیغاتی شبکه‌های رسانه‌ای دشمنان هستند.

وی ادامه داد: هدف دشمنان ایجاد فاصله بین دانش‌آموزان و والدین آنهاست تا حریم و حرمت‌های مرسوم در بین خانواده‌ها به تدریج شکسته و کم‌رنگ شود.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام یادآور شد: برای حفظ شأن و جایگاه خانواده و والدین در نزد دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی با مشارکت مدارس استان جشنواره عکس " به نام پدر - به نام مادر" را برگزار کرد.

 در پایان این جشنواره از دانش‌آموزان برگزیده در بخش‌های نمایش صحنه‌ای و استندآپ کمدی با موضوع انتخابات و عکس با موضوع خانواده و والدین با اهدای لوح با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • «رخنه» سریالی درباره امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد