Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در استان نینوای عراق، تکرار ادعاهای بی‌اساس وزیر خارجه بحرین علیه ایران، رایزنی سه هیئت اروپایی با ایران و موضع گیری وزارت خارجه عراق درباره حملات اسرائیل به حشد شعبی از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اظهارات ترامپ در مورد دیدار با ظریف نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، در واکنش به حضور محمد جواد ظریف در نشست جی 7، اعلام کرد که هنوز زود است که با وزیر خارجه ایران دیدار کند.

ترامپ با اشاره به اینکه از سفر اعلام نشده ظریف به فرانسه آگاه بوده گفت: به ماکرون گفتم این کار (دعوت از ظریف برای حضور در جی 7) را انجام بده. 

ترامپ در ادامه عنوان داشت که به دنبال تغییر رژیم در ایران نیست.  

رئیس جمهور آمریکا در ادامه عنوان داشت: مذاکرات تجاری واشنگتن-پکن به زودی آغاز می شود. مقامات چینی تماس گرفته و خواستار بازگشت به میز گفتگو شده اند. 

حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در استان نینوای عراق

یک منبع امنیتی عراقی روز دوشنبه از اصابت دو فروند راکت به پایگاه آمریکا در استان نینوای عراق خبر داد.

یک منبع امنیتی تصریح کرد: دو فروند راکت در ساعات اولیه صبح امروز به پایگاه آمریکا در منطقه مخمور در استان نینوا اصابت کرد.

وی افزود: ستون‌های دود تا چند ساعت در آسمان این پایگاه مشاهده می‌شد.

این منبع گفت: درپی این حمله، هواپیماهای (آمریکایی) به طور گسترده بر فراز پایگاه به پرواز درآمدند و هنوز از حجم خسارت‌های وارد خبری در دست نیست.

تکرار ادعاهای بی‌اساس وزیر خارجه بحرین علیه ایران

یخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه رژیم آل خلیله ایران و حامیانش را به جنگ علیه تعدادی از کشورهای منطقه متهم کرد و مدعی شد که هدف قرار دادن حامیان ایران و از بین بردن آنها دفاع از خود است.

وی مدعی شد که ایران از طریق حزب الله و حشد شعبی و انصارالله و دیگران علیه ما جنگ آغاز کرده است.

رایزنی سه هیئت اروپایی با ایران

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان طی اظهاراتی در نشست گروه ۷ در فرانسه از برداشته شدن «یک گام بزرگ رو به جلو» در گفت‌وگوها با ایران خبر داد.

بنابرگزارش خبرگزاری فرانسه، به دنبال سفر از قبل اعلام نشده «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به بیاریتز فرانسه، مرکل در رابطه با گفت‌وگوهای اخیر با ایران طی نشست گروه ۷، گفت: «این یک گام بزرگ رو به جلو بوده است. حالا جوی وجود دارد که در آن از گفت‌وگوها استقبال می‌شود».

صدراعظم آلمان همچنین تاکید کرد که رایزنی‌های هیات‌های آلمانی، فرانسوی و انگلیسی با هیات ایرانی در بیاریتز، «با هماهنگی قبلی با ایالات متحده انجام شد که این یک اتفاق بزرگ است».

پیشتر، وزیر خارجه ایران بعد از پایان سفر غیرمنتظره‌ اخیرش به پاریس و ورود به پکن در پیامی توییتری اعلام کرده بود که «روزهای مهمی» در پیش است.

محمدجواد ظریف شامگاه یکشنبه هم با انتشار تصاویری از دیدارش با رئیس‌جمهور فرانسه، گفت مسیر پیش رو، دشوار است، اما ارزش امتحان کردن دارد. به گفته او، گفت‌وگوهایش در بیاریتز در چارچوب پیگیری تعامل سازنده انجام گرفته است. 

موضع گیری وزارت خارجه عراق درباره حملات اسرائیل به حشد شعبی

احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که این کشور اقدامات دیپلماتیک برای مقابله با هر اقدامی که سلامت و تمامیت ارضی این کشور را نقض کند انجام می دهد.

وی افزود: وزارت خارجه عراق همه اقدامات دیپلماتیک و حقوقی لازم از طریق سازمان ملل و شورای امنیت و ارتباط و رایزنی با کشورهای برادر و دوست برای مقابله با هر اقدامی که حاکمیت عراق و تمامیت ارضی آنرا نقض کند، به عمل می آورد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا برجام فرشاد مقیمی علی اصغر مونسان بنیاد شهید و امور ایثارگران روز کارمند گروه هفت محسن حاجی میرزایی شهید باهنر نفتکش آدریان دریا هفته دولت شهید رجایی حوزه انتخابیه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۶۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز اعلام کرد که وزیر امور خارجه آمریکا قرار است طی سفری دو روز به عربستان با شرکت در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض با شرکای منطقه‌ای خود درباره تحولات منطقه و آتش بس در غزه رایزنی کند.

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در یک سفر دو روزه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است وزیر امور خارجه آمریکا در سقر دو روزه قریب الوقوع به عربستان سعودی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با شرکت در نشستی با شرکای منطقه‌ای خود مسئله آتش بس در نوار غزه و مذاکرات بر سر آزادی اسرای اسرائیلی را از نزدیک رایزنی و بررسی کند.

پایگاه خبری النشره لبنان به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد که در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که «سفر آتی بلینکن به ریاض بر سر ارائه تضمین‌هایی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تمرکز خواهد داشت.»

در این بیانیه تاکید شده است که «وزیر خارجه آمریکا در نشست ریاض درباره موضوعات اساسی منطقه از جمله تحولات منطقه و تلاش برای برقراری صلح و امنیت منطقه‌ای و تشکیل دولت مستقل فلسطینی با هدف تضمین امنیت اسرائیل با شرکای منطقه‌ای خود دیدار و رایزنی خواهد کرد.»

به گزارش رویترز بلینکن قرار است روز یکشنبه با سفر به عربستان سعودی با وزیران شواری همکاری خلیج فارس و همچنین در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض دیدار و رایزنی کند.

گفتنی است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در ابتدای این هفته به عربستان سعودی، اردن و سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

کد خبر 6090416

دیگر خبرها

  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه