Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آگوست ۲۰۱۳ کشتاری با سلاح‌های شیمیایی در غوطه شرقی رخ داد که بنابر شواهد موجود از سوی گروه‌های تروریستی انجام شد، اما طبق معمول غرب٬ دولت سوریه را عامل این جنایت دانست. ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کتاب «جنگ کثیف سوریه؛ تغییر نظام و مقاومت» توسط تیم اندرسون نویسنده و پژوهشگر استرالیایی تالیف شده که دارای 13 فصل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر فصل این کتاب به ابعاد مختلف شیطنت ها و مداخلات کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا در جنگ ضد دولت سوریه اشاره می کند. این کتاب موفق شده بخش قابل توجهی از پشت پرده مداخله غرب و آمریکا در کشتار صورت گرفته در سوریه را فاش کند که تاکنون بالغ بر یک میلیون نفر در آن کشته شده اند.

بررسی جنگ تبلیغاتی و رسانه ای غرب، بررسی تحولات درعا در ابتدای ناآرامی ها، انجام کشتار های جمعی متعدد، نقش آمریکا در بازتولید گروه های تروریستی بویژه داعش، ادعاهای غربی در انجام حملات شیمیایی، تأثیر تحریم های آمریکا بر سخت  تر شدن زندگی مردم سوریه و نقش پروژه خاورمیانه بزرگ و هرج و مرج خلاق آمریکا در حوادث سوریه از جمله مسائل بررسی شده در این کتاب است.

 

چکیده:

-در اوت 2013 حمله ای با استفاده از سلاح های شیمیایی در غوطه شرقی دمشق اتفاق افتاد.

-بر اساس شواهد و مدارک٬ گروه های تروریستی مسئول این جنایت بودند.

-غرب طبق معمول دولت سوریه را متهم به این کشتار کرد.

-گروه های تکفیری و رسانه های غربی در انتشار تصاویر و اعلام آمار قربانیان این حادثه بزرگنمایی کردند.

-تصاویر مربوط به حادثه و آمار کشته شدگان٬ که رسانه های غربی و افراط گرایان منتشر کردند٬ با شواهد و مدارک موجود تطابق نداشت.

- بر اساس گزارش‌ها میان تصاویر کودکان قربانی شده در کشتار غوطه شرقی و کودکان ربوده شده در شمال لاذقیه ارتباطی وجود داشت.

- گروه‌های تکفیری در این زمان با انتشار تصاویری از جنایت های مختلف خود٬ به این شرارت هایشان افتخار می کردند.

-برخی رسانه‌های داخلی آمریکا نیز اظهار کردند که ادعاهای غرب و واشنگتن در رابطه با عاملان حادثه غوطه شرقی دروغ است.

نگاهی به کتاب «جنگ کثیف»-1| شیطنت‌ها و مداخلات کشورهای غربی در جنگ علیه سوریهنگاهی به کتاب «جنگ کثیف»-2/  واکاوی جنگ تبلیغاتی غرب در سوریهنگاهی به کتاب «جنگ کثیف»-3|  درعا؛ اولین سنگر فتنه در سوریهنگاهی به کتاب «جنگ کثیف» -4| سوریه؛ اصلاحات بشار اسد و افزایش حمایت مردمینگاهی به کتاب «جنگ کثیف»-5| حمایت عربستان و غرب از گروههای مسلح تروریستی در سوریهنگاهی به کتاب «جنگ کثیف»‌ــ‌6| رسانه‌های وابسته و نهادهای حقوق بشری صحنه‌گردان جنگ سوریهنگاهی به کتاب «جنگ کثیف»-7| بازخوانی فاجعه حوله و داستان پردازی‌های همیشگی غرب

 

 

فصل هشتم- حادثه غوطه شرقی

جنگ کثیف ضد سوریه همواره همراه با رسوایی‌های مکرر ساختگی ضد دولت سوریه به منظور ایجاد فرصت برای مداخله غربی‌ها در این کشور بوده است. شاید بتوان گفت که بدترین رسوایی در این میان، حادثه غوطه شرقی در اوت 2013 بود. تصاویری از کودکان بیهوش و یا کشته شده در منطقه کشاورزی تحت سیطره فرقه گرایان شرق دمشق منتشر شد که ادعاهای زیادی مبنی بر اینکه دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی ضد غیرنظامیان بی گناه استفاده کرده است وجود داشت. در این حادثه آمریکا به سرعت اقدام به مداخله مستقیم کرد.در آن زمان سوریه با اعلام اینکه به هیچ وجه در درگیری اخیر از سلاح شیمیایی استفاده نکرده، موافقت کرد که انبارهای خود را از این سلاح‌ها خالی کند.

در حقیقت دلایل و شواهد عینی از حادثه غوطه شرقی نشان می‌دهد که دلایل ایالات متحده و سازمان ملل برای متهم کردن دولت سوریه در رابطه با این کشتار، کاملا غلط است.این اتهام هم پس از سلسله اتهامات باطل دیگر مانند کشتار حوله و تلاش‌های شکست خورده به منظور محکوم کردن دولت سوریه در رابطه با جنایتی که فرقه گرایان در داریا و عقرب مرتکب شدند، مطرح شد. قدرت‌های غربی معمولا گروه‌های تروریستی افراط گرا را از اتهام استفاده از سلاح‌های شیمیایی دور نگه می دارند و این موضع کاملا در گزارش‌های رسانه‌هایشان منعکس می شود. در اینجا می‌خواهیم به برخی اطلاعات اساسی در رابطه با سلاح‌های شیمیایی پرداخته و سپس نگاهی به دلایل عینی از حادثه‌ای که در غوطه شرقی رخ داد بیاندازیم.

سلاح‌های شیمیایی در سوریه

درواقع سلاح‌های شیمیایی، بقایای مواد خام از دوره گذشته است.این سلاح‌ها در جنگ‌های مدرن قابل استفاده نیستند. درحقیقت سلاح‌های شیمیایی قابل استفاده نیستند مگر برای کسانی که به دنبال ایجاد وحشت میان مردم بوده و یا قصدشان تهمت و ادعاهای دروغ است.اما درمورد ارتش سوریه باید بگوییم که سلاح‌هایی که این ارتش در اختیار دارد بسیار پیشرفته تر از سلاح‌های شیمیایی ابتدایی است. همچنین ارتش سوریه برای جنگ‌های مدرن و با هدف ریشه کن کردن تروریست‌ها آموزش های مختلفی دیده است. دراصل دولت سوریه سلاح‌های شیمیایی را به منظور بازدارندگی در مقابل رژیم صهیونیستی که دارای سلاح هسته ای است، نگه داشته و از طرفی هیچ مدرکی مبنی بر اثبات این که سوریه در دهه‌های اخیر از این سلاح‌ها استفاده کرده وجود ندارد.

در نیمه سال 2013 روند جنگ سوریه به نفع دولت این کشور بود. به جز برخی مناطق حلب و شرق دمشق و بخش‌هایی از شرق سوریه که تحت سیطره گروه‌های تروریستی بود، ارتش امنیت مناطق مسکونی اصلی در غرب سوریه را تامین و تحرکات تروریست‌ها را در ارتفاعات فلج کرده بود. در آن زمان تجاوزات مستمری در مرزهای سوریه با کشورهایی که از تروریست‌ها حمایت می کردند مانند ترکیه و اردن و نیز حاکمیت رژیم صهیونیستی وجود داشت که اغلب ارتش سوریه پیروز می شد. به طور مثال ارتش سوریه موفق شد در ماه مه و ژوئن 2013 شهر قصیر و جنوب غربی حمص را از عناصر افراطی گردان فاروق و النصره پس بگیرد.

ادعاهای تروریست‌ها و غرب ضد دولت سوریه

در این زمان، تروریست‌های مسلح، دولت را متهم به استفاده از سلاح شیمیایی کردند. دولت سوریه در مارس 2012 شکایت نامه ای در رابطه با استفاده تروریست‌ها از گاز سارین در درگیری اصلی منطقه خان العسل در غرب حمص به سازمان ملل ارائه داد. خبرگزاری سوریه (سانا) در آن زمان اعلام کرد که تروریست‌ها، موشکی حاوی مواد شیمیایی پرتاب کرده اند که منجر به قتل شانزده نفر و زخمی شدن هشتاد وشش نفر دیگر از جمله نیروهای دولتی و غیرنظامیان شد. پس از آن سازمان دیده‌بان حقوق بشر و فعالان مخالف دولت اظهار کردند که ارتش سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده و شاید اشتباهی به نیروهای خودش اصابت کرده است. اما در آوریل 2013 گزارش‌ها نشان داد که جبهه تروریستی النصره به گاز کلر دسترسی دارد.

حمایت آمریکا از تروریست ها در جنایت غوطه شرقی

اما در 19 مارس، بشار جعفری سفیر سوریه در سازمان ملل در رابطه با اتفاقات خان العسل تاکید کرد که گروه‌های تروریستی موشکی را از منطقه کفر داعل به سمت خان العسل پرتاب کردند که به دنبال آن انبوهی از ابرهای دودزا مشاهده شد، پس از آن هرکسی که در معرض این دود قرار داشت بیهوش شد، گزارش‌ها نشان می‌دهد که 25 نفر در اثر این حادثه کشته و بیش از 110 سرباز و غیرنظامی به بیمارستان‌های حلب منتقل شدند.

پس از این حادثه از 21 مارس، کشورهای آمریکا ،‌ انگلیس و فرانسه که به شکل مستقیم و غیرمستقیم از گروه‌های تروریستی حمایت می کردند، نسبت به استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه مشکوک شدند. در این زمان آمریکا ادعا کرد که دلیلی برای استفاده افراط گرایان از سلاح شیمیایی وجود ندارد و تلاش کرد تا دولت سوریه را در این رابطه متهم کند. با این وجود، کارلا دیل بونتی عضو کمیته تحقیق در سوریه وابسته به سازمان ملل تصریح کرد که شواهد نشان می دهد که تروریست‌ها از گاز سارین استفاده کرده اند. سپس در ماه مه گزارش‌هایی رسید مبنی بر اینکه نیروهای امنیتی ترکیه پس از حمله به منازل عناصر النصره،یک بسته سارین پیدا کرده اند که وزن آن به دو کیلوگرم می رسید. روسیه در جولای همان سال اعلام کرد که مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد تروریست‌ها گاز سارین می سازند.

جیش الاسلام اصلی ترین گروه فرقه گرایان مسلح و تحت حمایت عربستان که بر غوطه شرقی مسلط بود، دولت سوریه را به اتهام هدف گرفتن کودکان با گازهای شیمیایی محکوم کرد، سپس تصاویری از ده‌ها کودک قربانی منتشر کرد. ایالات متحده وسازمان دیده بان حقوق بشر که مقر آن در آمریکا است نیز، دولت سوریه را عامل این حادثه دانست.

سازمان دیده بان حقوق بشر اظهار کرد که روایت‌های شاهدان حادثه غوطه شرقی، از حملات موشکی خبر می دهد. این سازمان ادعا کرد که موشک‌های استفاده شده در این حادثه، از سامانه‌های معروفی بودند که فقط نیروهای مسلح سوریه آنها را در اختیار دارند.آمریکا نیز همین ادعا را تکرار کرد.

ردپای عربستان در کشتار غوطه شرقی

روزنامه نیویورک تایمز نیز ادعای دولت آمریکا را مبنی بر اینکه دولت سوریه توانایی اجرای چنین عملیات‌هایی را دارد، تایید کرد. در حالی که رسانه‌های غربی همچنان اتهامات واشنگتن را تکرار می کردند، چندین گزارش عینی ضد این داستان پردازی‌ها رسید. دو روزنامه نگار به نام‌های دل گاولاک و یحیی عبابنه، به طور مستقیم با پزشکان و ساکنان غوطه و نیز آشوبگران و خانواده‌هایشان مصاحبه کردند. بیشتر این افراد اعلام کردند که گروه‌های افراط گرا از طریق بندر‌بن سلطان رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان، سلاح‌های شیمیایی دریافت کرده و آنها مسئول اجرای این حمله‌ها با گازهای شیمیایی هستند. در این میان یکی از آشوبگران اظهار کرد که پسرش به همراه دوازده نفر دیگر، در داخل تونلی که به منظور انبارکردن سلاح‌های تهیه شده از طریق عربستان، استفاده می شد، کشته شدند.همچنین یکی از زنان جهادی در رابطه با این موضوع که آموزش چگونگی استفاده از سلاح‌های شیمیایی را به آنها نداده بودند٬ شکایت کرد. در این میان تعدادی از عناصر افراطی اعتراف کردند که حقوق آنها از عربستان می رسد.

یک دفتر پزشکی در این منطقه اظهار کرد که حدود 10 هزار نفر در این حادثه زخمی و هزار و چهارصد و شصت و شش نفر کشته شدند که 67 درصد آنها زنان و کودکان بودند.اما نوارهای ویدئویی، کمتر از 500 قربانی را نشان می داد که همه آنها هم نمرده بودند. اما نکته جالب توجه این است که در این فیلم ها شاهد 8 عملیات تدفین بودیم. اما سوالی که مطرح می شود این است که باقی اجساد ذکر شده کجا هستند، کودکان کجا هستند؟ در این رابطه سخنگوی گروه‌های تروریستی ادعا کرد که عملیات تدفین به دلیل ترس از تجزیه جسدها در اثر گرما به سرعت انجام شد.

کودکان ربوده شده شمال لاذقیه و تصاویر کودکان قربانی شده غوطه شرقی

یک گزارش‌ نشان می‌دهد که احتمال دارد ارتباطی میان ربوده شدن کودکان در بلوطه در شمال لاذقیه دوهفته قبل از این حادثه٬ با این تصاویر وجود داشته باشد. در این گزارش آمده که به قربانیان درگیری در یک روستای علوی در شمال لاذقیه در 4 آگوست 2013 اشاره می کنیم که تروریست‌های النصره 150زن و کودک را ربودند. این گزارش همچنین نشان داد که برخی از خانواده‌های این زنان و کودکان٬ آنها را در نوارهای ویدئویی شناسایی کرده و خواستار تحقیق درباره مکان آنها هستند. گزارش‌های بعدی حاکی از این بود که کودکان ربوده شده در شمال سوریه٬ در منطقه ای به نام سلمی زندانی شده اند.

در پایان سال 2013 مجموعه ای از حقوقدانان و نویسندگان ترک گزارشی طولانی از جنایت‌هایی که در سوریه ضد غیرنظامیان اتفاق می افتاد تهیه کردند. این گزارش به شکل اساسی به حمایت ترکیه از تروریست‌ها پرداخته بود. گزارش مذکور اشاره کرد که بیشتر جنایت‌هایی که در سوریه انجام می‌شود و نیز فاجعه غوطه شرقی٬ از سوی عناصر افراط گرای مسلح در سوریه است. این گزارش همچنین اظهار کرد که گروه تروریستی موسوم به جیش الاسلام به سرکردگی زهران علوش که تحت حمایت عربستان سعودی است٬ پشت حمله شیمیایی غوطه شرقی بود.

حمله رسانه های داخلی آمریکا ضد ادعاهای واشنگتن

در این میان نقشه آمریکا یک ضربه دیگر دریافت کرد اما این بار از داخل. یک روزنامه نگار باتجربه آمریکایی به نام سیمور هرش با کارمندان آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) مصاحبه کرد و به این نتیجه رسید که ادعاهای واشنگتن در رابطه با حادثه غوطه شرقی کاملا دروغ است. باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا ادعا کرد که ارتش سوریه در زمان وقوع حادثه در یک گفتگوی رادیویی اعلام کرده بود که آمادگی راه اندازی یک حمله گازی را دارد. هرش در ادامه تصریح کرد که اوباما بسیار نگران و از کارمندان سیا به دلیل سوءاستفاده عمدی از این آژانس اطلاعاتی خشمگین است. این روزنامه‌نگار آمریکایی تاکید کرد که آمریکا امکان دسترسی جبهه تروریستی النصره به گاز سارین را نادیده گرفته و به ادعاهای دروغین خود ضد بشار اسد ادامه می دهد.

در این زمان دولت سوریه دلایل مستقلی از منابع سوری و اردنی و ترکی و نیز آمریکایی و یک تیم از سازمان ملل ذکر و اضافه کرد که تردیدهای زیادی در رابطه با تصاویر کودکان قربانی شده و اینکه آیا اصلا این تصاویر مربوط به حادثه غوطه شرقی است یانه وجود دارد و نکته بعدی این است که در این صورت٬ این کودکان چه کسانی هستند و چه اتفاقی برای آنها افتاده است.

می توان گفت که عدم اعتبار گزارش‌های ضد دولت سوریه نشان می‌دهد که حوادث برنامه ریزی شده دیگر٬ با هدف بازگرداندن مداخله‌های خارجی گسترده در سوریه است. در این میان به نظر می رسد که گزارش‌های عینی ضد دولت سوریه تناقض قابل‌توجهی با فخرفروشی های گروه های تکفیری نسبت به جنایت‌هایشان مانند سربریدن٬ اعدام های علنی٬ منفجر کردن کامیون ها٬ حملات خمپاره ای به شهرها٬ بمباران بیمارستان‌ها و تخریب مساجد و کلیساها و... دارد. درحالی که ارتش سوریه در پی رفع اتهامات در رابطه با کشتار ضد غیرنظامیان است٬ گروه‌های تکفیری به انتشار تصاویر جنایت هایی که مرتکب می‌شوند٬ می‌پردازند. بنابر این واقعیت‌ها٬ تفاوت‌های کاملا روشنی میان دو طرف وجود دارد.

اتهامات شیمیایی و کودکان گم‌شده در سوریه

یادآوری می‌شود پس از حادثه غوطه شرقی٬ گروه‌های تروریستی تحت حمایت کشورهای مخالف سوریه٬ همچنان بر ادعای خود مبنی بر استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی باقی ماندند. در این میان جبهه تروریستی النصره ادعا کرد که موادشیمیایی کشف شده از حوزه آنها در ترکیه٬ از گاز سارین ساخته نشده بودند. اما ویدئوهایی که از جنوب سوریه وجود داشت نشان می‌داد که النصره از سلاح‌های شیمیایی ضد نیروهای دولتی سوریه استفاده کرده است. همچنین گزارش‌هایی در سال 2014 نشان می دهد که بشکه هایی حاوی گاز سارین در مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در سوریه کشف شده است. سپس کردهای عراق در سال 2015 اعلام کردند که داعش از سلاح های شیمیایی استفاده می کند.

همه فعالان مخالف دولت سوریه و نیز سازمان‌های غیردولتی مانند آواز و کمپین سوریه و کلاه سفیدها٬ در راستای هدف تحریم هوایی سوریه مانند لیبی٬اتهامات خود ضد ارتش و دولت سوریه را تکرار کردند. کاملا روشن است که هدف آنها سقوط کامل دولت در دمشق بود. با آغاز سال 2014 شبکه الجزیره مجددا در آوریل این سال٬ دولت سوریه را متهم به استفاده از گاز کلر کرد. رسانه های غربی نیز باز هم٬ اتهامات اولیه خود در رابطه با حادثه غوطه شرقی را ضد دولت سوریه تکرار کردند.

اخبار گمراه کننده از سلاح‌های شیمیایی٬ مذاکرات منطقی غرب در رابطه با بحران سوریه را از مسیر خود منحرف می‌کند. این مسئله که مذاکرات منطقی براساس شواهد و مدارک درباره اتفاقات سوریه٬ در حاشیه قرار گرفته بسیار جای تاسف دارد. مشاهده می‌کنیم که شبه نظامیان مسلح بدون هیچگونه سرزنش و مجازاتی٬ انواع جنایت‌ها را مرتکب می شوند؛ درحالی که دولت سوریه دائم در حال محکوم شدن است.

در این حال، یک جنایت دیگر در میان اتهامات شیمیایی نادیده گرفته شد و آن سرنوشت کودکانی است که در بلوطه ربوده شدند. حتی سازمان دیده بان حقوق بشر، در اخبار مربوط به این جنایت، هیچ ارتباطی میان کودکان ربوده شده و کودکان قربانی شده در غوطه شرقی قائل نشد. باید اشاره کنیم که این آدم ربایی گروهی تنها یک مورد از سلسله عملیات آدم ربایی توسط افراط گرایان مسلح بود. آنها قربانیان را در ازای باج گرفتن یا تبادل اسرا بازداشت می کنند و به سادگی، آنها را به قتل می رسانند؛ چراکه معتقدند آنها از خانواده های طرفدار دولت هستند. اما در حادثه غوطه شرقی، بسیاری از منابع معتقد بودند که میان کودکان ربوده شده در بلوطه و تصاویر کودکانی که می گفتند در غوطه شرقی کشته شده اند، ارتباطی وجود دارد.

این یعنی اجساد کودکانی که در تصاویر منتشر شده از غوطه شرقی دیده شد، هرگز در آنجا نبودند. قابل توجه است که برخی از ربوده شدگان در معامله تبادل اسرا در سال 2014 آزاد شدند، اما تعدادی از آنها همانطور که گفته می شد در منطقه سلمی در بازداشت باقی ماندند؛ به همین دلیل خانواده این کودکان، در رابطه با شناسایی کودکان خود حرفی نمی زنند. آنها می‌خواهند کودکانی که هنوز زنده مانده اند، آزاد شوند. اما رسانه‌های غربی همچنان ادامه می‌دهند که 1400 نفر قربانی شده اند و نام آنها را نیز ذکر نمی کنند، درحالی که تنها 8 جسد دفن شده وجود دارد.

در مه و غبار این جنگ کثیف، مادر اگنس مریم رئیس صومعه قاره اصرار داشت تا نام قربانیان و جزئیات قتل آنها ذکر شده و تنها به آمار و ارقام اکتفا نشود. همچنین گروه وی بار دیگر در سپتامبر 2013 ، یکی از مهم ترین سوالات حیاتی مربوط به این مسئله را مطرح کرد؛ اینکه تنها 8 جسد را دیدیم که دفن شد! اما 1458 جسد دیگر کجا ماندند؟ کودکان کجا هستند؟

ادامه دارد....

R36346/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۶۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «رازهای زیارت اربعین» اثر محمد سند با تحقیق ابراهیم حسین بغدادی و ترجمه محمد خنیفرزاده در ۱۷۶ صفحه در مجتمع فرهنگی فاطمیه اصفهان تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

نویسنده اثر حاضر مطالب ارزنده‌ای درباره فلسفه زیارت اربعین و وسعت انعکاس آن بر روح و روانِ بشر بیان کرده است. کشش و شیفتگی شدیدی که این شعیره مقدس به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به طور ویژه و به دیگر شهدای کربلا به طور عام در وجود ما می‌دواند، کانون توجه ما در این کتاب است؛ چیزی که موجب می‌شود روحیه باصفای انسان با ایمان در جامعه‌ای که در آن به سر می‌برد، ممتاز و برجسته کند و نمونه فاخری از همزیستی بر پایه عشق و محبت الهی را در میان همنوعان خود رقم زند.

ساختار اثر

این کتاب در سه فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان «زیارت اربعین، تعالی‌بخش فطرت انسانی» نیروی محرک در زیارت اربعین، مهدویت در امتداد عاشورا و شعائر حسینی و نظارت مداوم کشورها بر زیارت اربعین را بررسی کرده و حرمت مناسبت و موسم اربعین، سکولاریسم نوین و زیارت امام حسین (ع) و دلیل تمرکز بر زیارت امام حسین (ع) را شرح داده و گنبد حسینیِ آسمان و تربت روحانی آن، حورالعین، پرتوی از نور حسین (ع) و دیدار امام حسین (ع) و فراموشی حوریان را به نگارش درآورده است.

نویسنده در فصل دوم با عنوان «زیارت اربعین، تمدن یا حکومت» ابعاد زیارت اربعین امام حسین (ع)، قرآن کریم و فرهنگ و تمدن و قواعد جهانی نظام اهل بیت (ع) را بیان کرده و جایگاه علمی نظام حوزه در پژوهش‌های غربیان، راز موفقیت نظام تشیع و رازهای قواعد حاکم بر نظام اهل بیت (ع) را مورد تأکید قرار داده است.

«فلسفه شعائر حسینی» عنوان سومین و آخرین فصل از کتاب حاضر است که در آن یعقوب و گریه او بر یوسف (ع)، شعار حضرت مهدی (عج) و اهل بیت (ع) قطب و محور مودت تبیین شده و تفاوت‌های اسلام عمومی با اسلام ایمانی، فلسفه ولایت و رجعت سران عدالت الهی به رشته تحریر درآمده است.

کد خبر 6089496 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • نگاهی به آمار رویارویی ۲ تیم استقلال و تراکتور
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • رنگ بدنه خودرو با روش غوطه وری در استخر (فیلم)
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • نگاهی به آمار خیره‌کننده رئال در فصل جاری