Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@01:58:28 GMT

کاهش قیمت مسکن در ۱۷ منطقه تهران

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۷۰۶۹

کاهش قیمت مسکن در ۱۷ منطقه تهران

بررسی آمار رسمی حاکی از آن است که در مردادماه امسال در ۱۷ منطقه تهران قیمت مسکن روند کاهشی داشته و رشد قیمت در ۵ منطقه دیگر نیز بسیار ناچیز بوده است.

به گزارش مشرق، مطابق آمار وزارت راه و شهرسازی متوسط قیمت مسکن در 19 منطقه از مناطق 22گانه تهران طی مردادماه امسال روند کاهشی داشته است.

بر این اساس در منطقه یک متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی از 31 میلیون و 858 هزار تومان تیرماه امسال به 29 میلیون و 212 هزار تومان کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در منطقه 2 نیز وضعیت همی گونه بوده است؛ در این منطقه قیمت از 20 میلیون و 894 هزار تومان به 20 میلیون و 64 هزار تومان کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: وزیر راه: ۱۰ ساله مردم را خانه‌دار می‌کنیم اما و اگرهای برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن

در منطقه 4 قیمت هر مترمربع واحد مسکونی از 13 میلیون و 373 هزار تومان به 12 میلیون و 666 هزار تومان، در منطقه 5 از 16 میلیون و 461 هزار تومان به 16 میلیون و 331 هزار تومان، در منطقه 6 از 17 میلیون و 51 هزار تومان به 16 میلیون و 643 هزار تومان، در منطقه 7 از 12 میلیون و 594 هزار تومان به 11 میلیون و 821 هزار تومان، در منطقه 9 از 9 میلیون و 64 هزار تومان به 8 میلیون و 422 هزار تومان و در منطقه 10 از 9 میلیون و 314 هزار تومان به 8 میلیون و 829 هزار تومان کاهش یافته است.

همچنین در منطقه 11 متوسط قیمت یک مترمربع مسکن از 9 میلیون و 259 هزار تومان به 9 میلیون و 135 هزار تومان، در منطقه 12 از 7 میلیون و 659 هزار تومان به 7 میلیون و 211 هزارتومان، در منطقه 14 از 10 میلیون و 410 هزار تومان به 9 میلیون و 653 هزار تومان، در منطقه 15 از 7 میلیون و 439 هزار تومان به 6 میلیون و 992 هزار تومان، در منطقه 16 از 7 میلیون و 39 هزار تومان به 6 میلیون و 863 هزار تومان، در منطقه 17 از 7 میلیون و 13 هزار تومان به 6 میلیون و 541 هزار تومان، در منطقه 19 از 7 میلیون و 133 هزار تومان به 5 میلیون و 806 هزارتومان، در منطقه 21 از 10 میلیون و 186 هزار تومان به 9 میلیون و 761 هزار تومان و در نهایت در منطقه 22 از 12 میلیون و 253 هزار تومان به 12 میلیون و 83 هزار تومان کاهش یافته است.

در مردادماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق 3، 8، 13، 18 و 20 نسبت به ماه پیش از آن روند افزایشی داشته که این رشد زیر 3 صدم درصد بوده است.

گرانی های مسکن در سال 97 و اوایل امسال باعث کاهش شدید قدرت خرید مردم در بازار مسکن شده است. از سوی دیگر وام های پرداختی برای خرید مسکن که بیشترین آنها 160 میلیون تومان بانک مسکن است در شرایط کنونی و در خوشبینانه ترین حالت ممکن کمتر از 20 درصد قیمت مسکن را پوشش می دهد. مواردی که موجب شده تا تعداد معاملات مسکن در تهران  به زیر 3000 فقره در ماه کاهش یابد که نشان از ورود بازار مسکن به دوره رکود دارد. رکودی که در گام اول باعث تعدیل قیمت ها در این بخش شده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: باور 373 بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی قیمت مسکن کاهش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۷۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها

به گزارش خبرآنلاین،فروردین امسال توقع مدنظر دلالان از بازار مسکن شهر تهران برآورده نشد. آن‌طور که واسطه‌های ملکی می‌گویند گروهی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در بازار ملک که به شکل سنتی از نیمه دوم فروردین فعالیت خود را به منظور ارزیابی وضعیت این بازار آغاز می‌کنند با این برآورد که بازار مسکن در سال جاری ظرفیت رشد چندانی در مقایسه با بازارهای رقیب ندارد از خرید ملک منصرف شدند.

ایسنا در خبری نوشت:در حال حاضر تقاضای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن کاهش محسوسی در مقایسه با سال‌های گذشته دارد. با این حال به گفته مشاوران املاک، عده‌ای از بخر و بفروش‌ها فایل‌های زیر قیمت را در مناطق شمالی تهران خریداری و با سود بیش از نرخ تورم، آپارتمان مدنظر را فایل می‌کنند.

مقاضای مصرفی خرید مسکن نیز پس از رشدهایی که از اواخر سال ۱۳۹۶ آغاز شد و ادامه یافت به نوعی از بازار حذف شده است. با این اوصاف به نظر می‌رسد بازار ملک در اردیبهشت کم‌رونق‌تر از مدت مشابه سال گذشته باشد.

دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!

فروردین سال گذشته تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در پایتخت ۱۷۵۷ فقره بود. اردیبهشت نیز ۴۳۵۹ فقره خرید و فروش آپارتمان در تهران انجام شد. اسفند ۱۴۰۲ این تعداد ۶۱۷۹ فقره بود.

درخصوص قیمت نیز طبق اعلام بانک مرکزی، میانگین قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران در فروردین و اردیبهشت پارسال به ترتیب ۶۶.۴ میلیون و ۷۵.۳ میلیون تومان بود. این رقم تا پایان سال به ۸۱.۴ میلیون تومان رسید که در مقایسه با اسفند سال قبل از آن ۲۴.۸ درصد رشد یافت.

با توجه به تورم عمومی حدود ۴۰ درصد و رشد حدود ۲۴ درصدی قیمت مسکن در پایتخت ارزیابی کارشناسان و فعالان بازار مسکن این است که این بازار از ظرفیت لازم برای رشد برخوردار نیست.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی ترسناک یک کارشناس بازار مسکن/ احتمال افزایش ۴۰ درصدی اجاره

یکی از مشاوران املاک فعال در منطقه ۱ تهران درخصوص وضعیت بازار ملک در اردیبهشت به ایسنا گفت: بازار مسکن بی‌مشتری است. با وجود آن‌که در مناطق شمالی تهران بعضا میزان افزایش قیمت آپارتمان با نرخ دلار سنجیده می‌شود امسال میزان رشد آن به اندازه بازار ارز نبوده است. قیمت‌های پیشنهادی تقریبا ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به اسفند بالا رفته، اما خریدار وجود ندارد.

وی افزود: در منطقه ۱ میزان خرید و فروش، قیمت را تعیین نمی‌کند بلکه دلالان به منطقه قیمت می‌دهند. یک سری سرمایه‌گذار، واحدها را خریداری می‌کنند و اجاره هم نمی‌دهند. برای آن‌که مالیات خانه خالی مشمولشان نشود مثل ماشین، آپارتمان را با سند وکالتی واگذار می‌کنند. بخر و بفروش‌ها بین خودشان معامله می‌کنند، ولی سند نمی‌زنند.

یکی از واسطه‌های ملکی در جنوب شرق تهران نیز گفت: با آمدن سال جدید، قیمت ملک مقداری تغییر کرد، ولی تعداد مشتری تغییر چندانی نکرد. البته رکود به شدت پارسال نیست. در دفتر ما تقریبا هفته‌ای یک مبایعه‌نامه (خرید و فروش) امضا می‌شود، اما این‌طور نیست که بگوییم بازار رونق گرفته است. نرخ‌های اعلامی مالکان هم ۱۰ تا ۱۵ درصد تغییر کرده، ولی هنوز تثبیت نشده است.

منبع : ایسنا

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900639

دیگر خبرها

  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!