Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه ابتکار (معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره دلایلی که باعث شده در حال حاضر زمینه حضور وزیر زن در دولت فراهم نشود، گفت: آقای رییس‌جمهور همه تلاش خود را در این زمینه انجام داده‌اند و باز هم در این زمینه تلاش خواهند کرد. فکر می‌کنم ایشان نیز به حضور وزیر زن اعتقاد دارند، چراکه زنان را در عالی‌ترین سطح در دولت خود به همراه دارند، در حال حاضر دو معاون رییس‌جمهور زن هستند و به حضور زنان نیز اعتقاد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سیاست انتصاب ۳۰ درصد از مدیران دولت از زنان به این موضوع بسیار کمک خواهد کرد، در حال حاضر تعداد زیادی زن به عنوان معاون وزیر در حال فعالیت هستند. زنان بسیار شایسته‌ای که توانستند به معاونت یک وزیر دست پیدا کنند، از آنجایی برخی از این وزارتخانه‌ها ادغام چند وزارت‌خانه است، بنابراین این زنان در حد یک وزیر فعالیت می‌کنند.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بنابراین امیدواریم که رییس‌جمهور بتوانند موفق شوند و یک زن را به عنوان وزیر معرفی کنند و تمام تلاش خود را خواهند کرد، چراکه می‌دانم ایشان مشکلی در این باره ندارند و امیدواریم بتوانند در گزینه‌های پیش رو از خانم‌ها نیز استفاده کنند.

ابتکار همچنین درباره دستاوردهای ستاد ویژه‌ای که برای حمایت از زنان سرپرست خانوار با حضور دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده‌است، خاطرنشان کرد: یک برنامه اقدام و عملی را این ستاد به تصویب رساند که این برنامه با هماهنگی همه دستگاه‌ها نهایی و ابلاغ شد، این برنامه برای توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار است. این ستاد به طور مرتب جلسه تشکیل داده‌ و طرح‌های خوبی را ارائه داده است.

وی ادامه داد: یکی از این طرح‌ها ارتقای تاب‌آوری زنان سرپرست خانوار است که در مناطق حاشیه‌ای ۱۰ استان در حال برگزاری است و خاص زنان سرپرست خانوار است. ما با قوت برنامه‌های ستاد را ادامه می‌دهیم، البته برنامه هم تصویب شده و ابلاغ شده است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: همچنین در زمینه اشتغال و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار دو طرح بسیار بزرگ با همکاری وزارت کار و وزارت کشور در حال اجراست. این دو طرح ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار را مورد هدف قرار می‌دهد و به خوبی در حال اجرا است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: معصومه ابتکار زنان سرپرست خانوار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تاب اوری زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۷۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است. ممکن است اختلاف نظر‌هایی بین آن‌ها وجود داشته باشد، اما در مجموع از جبهه انقلاب هستند.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است.

وی افزود: ممکن است اختلاف نظر‌هایی بین آن‌ها وجود داشته باشد، اما در مجموع از جبهه انقلاب هستند.

حسینی اظهارداشت : امیدواریم همکاری و تعامل سازنده بین مجلس و دولت در این دوره بیشتر باشد.

وی افزود: مرحله دوم انتخابات در تهران بسیار مهم است، زیرا ۱۶ نفر دیگر باید انتخاب شوند.

حسنی ابراز داشت : نمایندگان تهران به دلیل وقت آزادتر، می‌توانند بیشتر روی وظایف اصلی مجلس تمرکز کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد : انتخاب هیئت رئیسه مجلس و رؤسای کمیسیون‌ها از اهمیت بالایی برخوردار استو در استان‌ها و شهرستان‌ها، انتخاب نمایندگان به دلیل تعداد کاندیدای کمتر، آسان‌تر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نشست خبری معاون علمی رییس‌جمهور
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی
  • وعده صادق اقتدار ایران را به منصه ظهور گذاشت
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند