Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@22:32:05 GMT

تختی عزیزکرده خدا بود

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۷۳۵۳

تختی عزیزکرده خدا بود

سید مهدی فاطمی: تختی اگرچه به‌واسطه زندگی پربار و سرشار از قهرمانی، جوانمردی و مردم‌داری‌اش از یک طرف و قضایای مربوط به چگونگی مرگش از سوی دیگر ، جایگاهی اسطوره‌ای و بی‌بدیل در تازیخ معاصر ایران یافته است، لکن هرگز پا را از یک انسان معمولی بودن فراتر نگذاشت. او یکی بود شبیه همه مردم با این تفاوت که عزیز کرده خدا بوده و خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او عزتش را درست از جایی گرفته است که صاحب عز و مقام و جاه و جبروت است؛ از جانب پروردگاری که وقتی در تقدیر کسی سربلندی ، شرف و اعتبار می‌نویسد هیچ قدرتی نمی‌تواند خدشه ای بر این جایگاه وارد کند.
خدا تختی را تختی کرد و هم اوست که اجازه نداده و نمی‌دهد شخصیت این پهلوان بزرگ لگدکوب حکومت‌ها و افکار پلید عده ای ماجراجو و فریب خورده شود.
در طول یکی دو  سال گذشته به بهانه واهی و مسخره  شفاف سازی و روشنگری از نحوه مرگ او، تلاشهای  عجیبی برای اسطوره زدایی از شخصیت منحصر به فرد تختی در سینما و تلویزیون ایران صورت گرفت. فیلمی سراسر تحریف و تناقض ساختند که همه حرفش در آن خلاصه شد که تختی کم آورد و خودش را کشت! تلویزیون هم برای عقب نماندن از این جهان پهلوان کشی برنامه‌ها ساخت و حتی از هنرمندان  و مورخین پا به سن گذاشته و قدیمی بهره گرفت تا به مخاطب بفهماند تختی آن یل فنا ناپذیری که در اذهان مردم جاری شده نیست بلکه یک انسان ضعیف النفس و سرخورده از خانواده و  اجتماع بوده  است که تنهایی و انزوا را تاب نیاورده و خودش را خلاص می‌کند. در این بین کار به تهمت های ناروا و غیراخلاقی در مورد همسر او هم  می‌رسد، اما با همه این بی اخلاقی ها چه اتفاقی افتاد؟ آیا ذره ای از جایگاه جهان پهلوان در میان مردم کاسته شد؟ بیشتر شد که کمتر نشد. این عرت و آبرو اگر خدایی نیست، پس چیست؟به‌خصوص آنکه بدانیم چه بر سرآن  فیلم و برنامه تلویزیونی و اشخاص درگیر با این اسطوره ستیزی آمد. کم‌ترین و پایین‌ترین  رقم فروش برای فیلمی که نام بزرگ جهان پهلوان را یدک میکشد آیا طبیعی است؟ حذف عجیب آن برنامه تلویزیونی از کنداکتور برنامه های سیما هم بی آنکه کمترین عذرخواهی و دلجویی از مردم و بخصوص جامعه کشتی و پهلوانی ایران صورت گرفته باشد را هم در نظر بگیرید.به مرگ هنرمندی که بارها در فضای مجازی خبر مرگش منتشر می‌شد بی آنکه مرده باشد ولی به فاصله کمی از آن برنامه سخیف برای همیشه مرد و آن یک غلط بزرگ به دفتر پر طول و دراز زندگیش سنجاق شد!
از تاریخ باید آموخت و عبرت گرفت. اینکه تختی کشته شد و یا بهر دلیل خودکشی کرد چه دردی از نسل پوشالی و سرگردان امروز دوا میکند؟ چرا به عمق و عرض زندگی اش نپردازیم؟ اینکه او در طول ۳۷ سال زندگی چگونه بنایی از جوان‌مردی و اعتبار ساخت که با اینهمه دشمنی ،کینه و حسادت هنوز و با گذشت پنجاه و دو سال از مرگش استوار و پابرجا مانده است. به این بپردازیم که چگونه عزیز کرده خدا شد؟

255 41

کد خبر 1293494

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: غلامرضا تختی فدراسیون کشتی محمدجواد ظریف باشگاه پرسپولیس دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا بازار طلا و ارز حسن روحانی باشگاه استقلال خودرو گردشگری وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود

عزیزالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هفته فرهنگی فرصتی است که بتوانیم ظرفیت‌های فرهنگی و سرمایه‌های معنوی را به مردم معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال هفته فرهنگی با دهه کرامت همزمانی دارد این اتفاق را به فال نیک گرفت و گفت: مردم فریدن مردمی ولایت مدار و عاشق اهل بیت هستند و اجرای برنامه‌های تأثیرگذار و متناسب با نیاز مردم و جامعه علاوه بر تقویت نشاط اجتماعی می‌تواند دستاوردهای خوبی را در حوزه فرهنگ و هنر به همراه داشته باشد.

فرماندار شهرستان افزود: امسال برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تمام دستگاه‌ها و ادارات هم باید همکاری لازم را داشته باشند تا برنامه‌هایی در شأن دهه کرامت و هفته فرهنگی اجرا شود.

عباسی افزود: شورای فرهنگ عمومی فریدن در سال ۹۴ از روز ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت را به عنوان هفته فرهنگی مصوب کرد که با توجه به ماده ۳ آئین نامه داخلی هفته فرهنگی مبنی بر امکان تغییر در زمان برگزاری برنامه‌ها امسال به دلیل همزمانی هفته فرهنگی با دهه کرامت برنامه‌های هفته فرهنگی از روز ۲۱ اردیبهشت آغاز خواهد شد.

کد خبر 6098175

دیگر خبرها

  • هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود
  • پیگیری و تسهیل رفع مشکلات اهالی کلاته محمدعلی پهلوان
  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • حضور ۲ هزار ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است/اتکای برپایی نمایشگاه به بودجه‌ دولتی کم است
  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • آخرین وضعیت احداث ورزشگاه تختی قم
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول تکمیل ورزشگاه تختی قم
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول ورزشگاه تختی
  • مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می‌شود
  • چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود