Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، محمد محرابی در مراسم اختتامیه بخش خوشنویسی و هنرهای تجسمی ششمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری، اظهار داشت: واقفان در طول دوران های مختلف خدمات شایان توجهی به جامعه داشته اند و جای جای جوامع مختلف رد پای واقفان بزرگی است که دنیا را به دور از فقر و جهل می خواستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقف فقط مختص جامعه ما نیست و یک مفهوم جهان شمول است وبررسی های انجام شده نشان می دهد بخشی از منابع مالی برترین دانشگاه های دنیا از محل وقف پرداخت می شود.

رییس اداره ترویج فرهنگ وقف سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: یکی از بزرگترین جایزه های دنیا جایزه نوبل است که بصورت کامل موقوفه است و این مهم اثرات، جلوه ها و یژگی های وقف را نشان می دهد.

محرابی با اشاره به وجود بیش از ۸۰۰ نیت در سطح کشور، یادآور شد: همه ما باید تلاش کنیم به نحور فرهنگ وقف را در جامعه ترویج دهیم و در این زمینه هنرمندان تاثیرگذاری بیشتری دارند چرا که زبان هنر اثرگذارترین زبان در این زمینه است.

وی همچنین به برگزاری جشنواره وقف از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در استان های مختلف کشور اشاره کرد و بیان کرد: برگزاری این جشنواره تلنگر به جامعه است که مفهوم متعالی وقف را دریابند و به این باور برسند که وقف تنها متعلق به اوقاف نیست، بلکه متعلق به جامعه اسلامی است و باید در زنده نگه داشتن آن تلاش شود.

رییس اداره ترویج فرهنگ وقف سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در دوره های اول تا سوم جشنواره همه استان ها درگیر بود و یک دوره استانی و سپس دوره کشوری برگزار می شد اما از دوره چهارم به بعد با توجه به ظرفیت بالای استان ها، هر استان به فراخور وضعیت خود، توانمندی ها و ظرفیت ها میزبانی یک رشته را بر عهده گرفت.

محرابی افزود: استان کردستان با توجه به چهره های شاخص هنری که دارد، میزبان بخش تجسمی بود که امسال بخش خوشنویسی را هم به فراخوان اش اضافه کرد و امروز از برترین های این دو بخش تقدیر می شود.

هنرمندان در قالب هنر نقش بسزایی در ترویج فرهنگ وقف دارند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان نیز در این مراسم اظهار داشت: هنرمندان می توانند با به تصویر کشیدن موقوفات در قالب هنر، نقش بسزایی در ترویج فرهنگ وقف در جامعه داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمد کاروند با تأکید بر ترویج وقف‌های کوچک در جامعه، ادامه داد: وقف‌های کوچک و اندک در هر بخشی می‌تواند ثمرات بزرگی در جامعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید برای ترویج وقف‌های کوچک تلاش کرد، یادآور شد: وقف‌های دسته جمعی و خانوادگی یکی دیگر از نوآوری‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است که در راستای اجرای این امر، گروهی می‌توانند با کمک هم در یک بخش وقفی را داشته باشند و در ثمره ثواب آن با هم شریک باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان بیان کرد: وجود وقف در هر شهر و خانواده‌ای نشان از فرهنگ متعالی و متدین بودن آنها دارد و نمونه عینی این امر در استان کردستان است که در تمام شهرهای آن وقف‌های متفاوت از گذشته‌های دور وجود داشته است.

حجت‌الاسلام کاروند به مدیریت اموال وقفی اشاره کرد و گفت: یک واقف در کنار وقف اموال خود می‌تواند تولیت و مدیریت آن موقوفه را نیز خود برعهده گیرد.

وی با اشاره به اینکه وقف به یک مفهوم ناآشنا برای جوانان و نوجوانان تبدیل شده است، افزود: در این راستا و برای ترویج بیشتر فرهنگ وقف هنرمندان با خلق آثار هنری خود می‌توانند نقش مؤثری در ترویج این امر خیر داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در پایان سخنان خود به برگزاری ششمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری اشاره کرد و اظهار داشت: بخش هنرهای تجسمی ششمین جشنواره وقف به استان کردستان واگذار شده است که هنرمندان در این جشنواره با استفاده از هنر خود آثار و برکات وقف و مضرات موقوفه خواری را به تصویر می کشند.

کد خبر 4703328

منبع: مهر

کلیدواژه: وقف سازمان اوقاف و امور خیریه هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان عید غدیر خم یاسوج خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی استانداری سمنان کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۷۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود

فاطمه شیرازی، حافظ، قاری و داور مسابقات قرآن با حضور در نمایشگاه دستاوردهای وقف در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: اولین سالی است که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنم و مشتاق هستم تا بدانم عرصه‌های فعالیت سازمان اوقاف در بخش‌های مختلف به چه صورت است. البته با فعالیت قرآنی سازمان از سال ۱۳۷۴ آشنا هستم از چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن همراه اوقاف بوده ام و کاملاً به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی سازمان اشراف دارم.

وی اظهار کرد: اما در زمینه حمایت اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و اهدافی که برای وقف بیان شده که موقوفه حفظ شود و در راستای نیت واقف باشد، مسلماً در اقداماتی که در عرصه علمی صورت می‌پذیرد به عنوان مثال در حوزه تولید وسایل پزشکی که تکنولوژی آن در دست کشورهای اروپایی است مانند فیلتر دیالیز که در دوران تحریم به مشکل برخوردیم و در این نمایشگاه مشاهده کردیم که یکی از شرکت‌ها در این زمینه فعالیت می‌کند و باعث خرسندی است اگر اوقاف در این زمینه سرمایه گذاری کند. قطعاً واقفان نیز خشنود خواهند شد.

شیرازی بیان کرد: امید است اوقاف در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی مستدام باشد. در عرصه کمک به فناوری و هر آنچه باعث شود ایران ما یک پله بالاتر رود ارزشمند است و باید مردم مشارکت داده شوند. ما مردم خالص و مخلص و جوانان نخبه داریم که باید به کار گرفته شوند و مسئولان اهتمام داشته باشند که بتوانیم ایران را ارتقا دهیم و در دنیا بدرخشد.

وی تصریح کرد: یکی از مسایلی که جای کار دارد بحث تأمین دارو است که با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و حمایت سازمان اوقاف می‌توانیم در این زمینه به خودکفایی برسیم. البته قبل از هر اقدامی باید حول محور پیشگیری فعالیت شود و اوقاف نیز می‌تواند در این زمینه ورود کند.

کد خبر 6092189 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم