Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مذاکرات صلح آمریکا و طالبان به ایستگاه پایانی خود نزدیک شد و احتمالا به زودی توافقنامه صلح میان آنها به امضا خواهد رسید. با این حال، برخی منابع وابسته به طالبان اعلام کرده اند که این توافق به معنای پایان جنگ با دولت افغانستان نیست.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک فرمانده ارشد طالبان اعلام کرد که این گروه پس از توافق صلح با آمریکا نیز به جنگ با دولت افغانستان ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه های غربی به نقل از یک مقام دیگر طالبان نیز نوشته اند که احتمالا در چند روز آینده توافق صلح میان طالبان و آمریکا امضا خواهد شد؛ بر مبنای این توافق نیروهای آمریکایی حمله به طالبان را متوقف خواهند کرد و طالبان نیز به جنگشان علیه سربازان آمریکایی پایان خواهند داد.

مقامات گروه طالبان تاکید کرده اند که بر مبنای توافقنامه صلح، آمریکا دست از حمایت از دولت افغانستان برخواهد داشت.

برخی منابع آگاه از دور نهم مذاکرات صلح آمریکا و طالبان نیز به رسانه ها اعلام کرده اند که پایان یافتن جنگ طالبان و دولت افغانستان مساله‌ای است که باید به صورت جداگانه مورد مذاکره قرار بگیرد.

این در حالی است که پیش از این گفته می شد آتش بس طالبان با دولت افغانستان و آغاز مذاکرات بین الافغانی از موارد بحث آمریکا و طالبان در قطر است.

دولت افغانستان تاکنون به این گزارشات واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان آمریکا افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۷۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان

پس از پیروزهایی فوتسال افغانستان که خبرهای خوشی را برای مردم این کشور مخابره کردند، دیپلمات‌های طالبان در تهران نیز برای قدردانی، میزبان تیم ملی کشورشان شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتسال افغانستان که در یک بازی جذاب در آخرین بازی با نتیجه 5 بر 3 از سد قزاقستان گذشت، اولین حضور خود را در جام جهانی فوتسال در تاریخ کشورش به ثبت رساند.

پیروزهای تیم ملی فوتسال افغانستان که سکان داری آن را «مجید مرتضایی» سرمربی ایرانی به عهده دارد، همدلی دیگری از دو ملت را این بار در عرصه ورزش روایت کرد.

سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان در نشست خبری پیش از این مسابقه گفته بود: «آسیا باید باور کند که قدرتی بنام افغانستان در فوتسال وجود دارد.»

راهیابی فوتسال افغانستان به جام جهانی فوتسال، شادی و تبریک‌های پرشماری را حتی در میان مخالفان و موافقان سیاسی این کشور در پی داشت.

سخنگوی طالبان راهیابی تیم فوتسال افغانستان را به جام جهانی یک موفقیت بزرگ ورزشی خواند و در همین حال مخالفان سیاسی حکومت کنونی کابل نیز لب به تحسین گشودند.

دهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال از 14 سپتامبر تا 6 اکتبر 2024 در ازبکستان برگزار می‌شود و 24 تیم در آن حضور خواهند داشت.

یک ایرانی هدایت فوتسال افغانستان را برعهده گرفتمربی مشهدی سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان شد

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • وقوع انفجار در کابل
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی