Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@14:24:23 GMT

سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۲۶ هزار نوآموز سنجیده شد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۷۶۷۶

سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۲۶ هزار نوآموز سنجیده شد

به گزارش خبرنگار مهر، رشید قربانی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران استان کردستان، اظهار داشت: همزمان با آغاز طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از سوم تیر ماه تا کنون سلامت ۲۶ هزار و ۱۵۲ نوآموز پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان در  استان سنجش شده است.

وی افزود: از این تعداد ۱۵ هزار و ۶۸ نفر نوآموزان بدو ورود به دبستان و ۱۱ هزار و ۶۸ نفر نوآموزان پیش دبستانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: از مجموع نوآموزان بدو ورود به دبستان سنجش شده دو هزار و ۵۰۳ نفر از لحاظ هوش، ۶۹۹ نفر از لحاظ بینایی، ۴۱۰ نفر شنوایی و ۳۲ نفر جسمی حرکتی دارای مشکل تشخیص داده شده و به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.

قربانی یادآور شد: از مجموع نوآموزان پیش دبستانی نیز یک هزار و ۶۵۹ نفر ارجاع هوش، ۲۴۸ نفر ارجاع شنوایی، ۵۱۰ نفر بینایی و ۱۵ نفر ارجاع جسمی حرکتی داده شدند.

وی بیان کرد: ۹۸ نیروی اجرایی تخصصی در ۱۴ پایگاه سنجش ثابت و سیار در ۱۴ شهرستان سطح استان با ارزیابی شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و معاینات بالینی نوآموزان بدو ورود به دبستان اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان را تا ۱۵ شهریور بر عهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: براساس آمارهای جهانی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کودکان به نحوی دارای مشکلات جسمی، حسی یا ناتوانی رشدی هستند و تشخیص به موقع آنان می تواند از بروز و تشدید معلولیت ها در آنها جلوگیری کند.

قربانی افزود: برنامه سنجش برای بیست و پنجمین سال متوالی به عنوان فرصتی برای برنامه ریزی آموزشی متناسب با استعداد، تشخیص و جایگزینی آموزش، کمک به بهبود کیفیت آموزشی و کنترل عوامل مؤثر بر افت تحصیلی در دو مرحله مقدماتی غربالگری و تخصصی همزمان با سراسر کشور در استان کردستان نیز در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: سال گذشته وضعیت سلامت جسمانی ۲۶ هزار و ۵۱۴ نفر مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۴۶۴ نو آموز بدو ورود به دبستان و ۱۰ هزار و ۵۰ نفر نیز نوآموزان پیش دبستانی بودند.

کد خبر 4703357

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش كردستان طرح سنجش سلامت هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان عید غدیر خم یاسوج خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی استانداری سمنان کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۷۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی علامه بهلول گنابادی گفت: درپایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی ضمن اندازه گیری شاخص توده بدنی (BMI) و فشارخون، توصیه‌های لازم در خصوص سبک زندگی سالم به مراجعه کنندگان ارائه و برشور‌های آموزشی در خصوص رژیم غذایی سالم توزیع شد.
 دکتر مهدی پاسبان افزود: این پایگاه به مدت ۳ روز در ورودی بیمارستان و درمانگاه تخصصی برپا شد و ضمن اندازه گیری شاخص توده بدنی (BMI) و فشارخون، توصیه‌های لازم را در خصوص سبک زندگی سالم به بیش از ۲۰۰ مراجعه کننده ارائه و برشور‌های آموزشی در خصوص رژیم غذایی سالم توزیع شد.
 وی گفت: واحد آموزش سلامت بیمارستان علامه بهلول گنابادی در راستای برنامه‌های ملی سلامت، برنامه‌های متعدد آموزشی را طبق تقویم سلامت در حوزه‌های سلامت از جمله خودمراقبتی و سبک زندگی سالم، تغذیه سالم و فعالیت بدنی، سلامت روان، عوارض استعمال سیگار و دخانیات، پیشگیری از بیماری‌های مزمن غیرواگیر دیابت، فشارخون، سرطان و سکته مغزی در طول سال اجرا می‌کند. 
 دکتر پاسبان افزود: آموزش‌های گروهی به مراجعین در درمانگاه تخصصی و همراهان بیماران در بخش‌های بستری بیمارستان علامه بهلول گنابادی توسط کارشناس واحد آموزش و سلامت بیمار همراه با پخش فیلم‌های آموزشی و توزیع بروشور‌های آموزشی ارائه می‌شود. 
 
 

دیگر خبرها

  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • بازداشت ۴ نفر سر جلسه کنکور
  • دستگیری ۴ نفر سر جلسه کنکور
  • بازداشت چهار کنکوری متخلف
  • بازداشت ۴ کنکوری متخلف ؛ جزئیات تخلف این ۴ نفر
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه