Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حوضه آبرسانی در ابتدای دولت یازدهم میزان برخورداری روستاهای استان از آب شرب ۵۹ درصد بوده که در حال حاضر این میزان به ۶۵ درصد رسیده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال ۱۴۰۰ به ۷۵ درصد خواهد رسید.

‌به گزارش ایسنا-‌ احمد‌علی موهبتی افزود: از بین طرح های زیربنایی روستایی هفته دولت؛ ٣٥ طرح مربوط به آبرسانی به روستاها با اعتبار ۱۹۲ میلیارد تومان و بهره مندی دو هزار و ۴۰۰ خانوار از آب شرب بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: همچنین ۴۶ طرح در حوزه برق رسانی همزمان با سراسر کشور به بهره‌برداری رسید که از این تعداد ۳۲ طرح مربوط به برق رسانی و مابقی در حوزه اصلاح شبکه و رفع افت ولتاژ برق می‌باشد که در مجموع ۷ هزار و ۴۸۲خانوار از این طرح‌ها برخوردار می گردند .

استاندار ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم به هزار و ۷۰ روستا در سطح استان برق رسانی شده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به ۶۵۰ روستای دیگر تا پایان امسال برق رسانی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان افزود: در حوزه راههای روستایی ۱۰۱ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که از این تعداد ۷۱ کیلومتر مربوط به احداث راه روستایی و ۳۰ کیلومتر مربوط به روکش آسفالت است و مجموعا ۲۵ هزار و ۹۴۰ نفر از این طرح‌ها بهره مند شده اند‌.

موهبتی افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز ۷ مرکز خدمات بهداشتی درمانی و تسهیلات زایمانی و ۵ مرکز جامع سلامت روستایی با اعتبار ۴۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پروژه های روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۷۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.

بتول دانش شهرکی شامگاه جمعه در شورای سرمایه گذاری استان سیستان و بلوچستان افزود: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه های سرمایه گذاری در بخش های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستانهای ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مکران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت: وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • انسداد ۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه-بمپور درجنوب سیستان وبلوچستان
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)