Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مهدی آرتیمانی، معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: برای اجرای این طرح ها ۲۳ هزار و ۵۵۵ مترمکعب ایجاد سازه ها و بندهای سنگی ملات ی اثر بخش داشته ایم.

او گفت: این طرح ها شامل عملیات آبخیزداری در روستاهای گنبد، مرتع بلاغ و معروف همدان،گون لو و شناور رزن، گل خندان و مرغ آباد فامنین، استان لو و باشوقتاران کبود آهنگ، کلان ملایر ،کوران تویسرکان و دره میرزا نهاوند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرتیمانی، هدف از اجرای این طرح های آبخیزداری را کنترل سیلاب رسوبات ، تغذیه سفره های زیر زمینی و کاهش خسارات بارندگی ها ی شدید و سیلابی به مردم روستاها و مراتع دانست.
انتهای پیام/ا

کاهش خسارات سیلاب ها با اجرای ۱۲ طرح جدید آبخیزداری استان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبخیز داری همدان سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۷۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی، گفت: بارش باران های بهاری شب گذشته در بیشتر شهرستان باعث جاری شدن روان‌آب و تشکیل سیلاب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا نصرآبادی با اشاره به وجود بیش از 2300  سازه آبخیزداری در سطح استان، اظهار داشت: تا ظهر پنجشنبه حدود 13 میلیون مترمکعب رواناب در این سازه‌ها مدیریت شده‌اند و با توجه به ادامه بارندگی‌ها این میزان افزایش خواهد داشت. 

وی افزود: وجود این سازه‌ها باعث شد، حجم زیادی از سیلاب مدیریت و میزان خسارت‌های کاهش یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به پیامدهای تغییر اقلیم، گفت: تغییر زمان بارندگی‌ها و نیز نوع آن که شکل رگباری به خود گرفته و همچنین خشکسالی‌ها که موجب از بین رفتن پوشش گیاهی و کاهش نفوذ پذیری خاک شده است، سیلابی شدن بارش‌ها را به دنبال دارد.

نصرآبادی تصریح کرد: در این بارندگی‌ها دو بندسار که متعلق که متعلق به این اداره کل نبوده شکسته است و خساراتی به بار آورده است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از شهروندان تقاضا کرد: قبل از ساخت بندسار با مراجعه به ادارات منابع طبیعی از مشاوره فنی رایگان همکاران این اداره کل برخوردار شوند تا در زمان وقوع سیلاب متحمل خسارت نشوند. 

وی ادامه داد: وجود سازه‌های آبخیزداری در کنار طرح‌های نهالکاری می‌تواند شرایط منطقه را برای کاهش پیامدهای خشکسالی و سیلاب بهینه کند. 

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور