Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@02:09:16 GMT

پروانه‌ها به دست صاحبانشان رسیدند

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۸۰۱۰

پروانه‌ها به دست صاحبانشان رسیدند

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به ایستگاه پایانی رسید و برندگانش را شناخت.

به گزارش قدس آنلاین، مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان شامگاه دوشنبه 4 شهریور با حضور حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی، علیرضا تابش دبیر جشنواره، علیرضا رضاداد مشاور عالی سازمان سینمایی، سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، حبیب ایل بیگی مشاور دبیر جشنواره، قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان، عباس رضایی استاندار اصفهان، محمدعلی انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، مدیران بخش‌های مختلف جشنواره، نماینده یونیسف در ایران، معصومه ابتکار، ایرج طهماسب، مهدی جعفری، ساره بیات، سهیل موفق، نادره ترکمانی، حامد جعفری، مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی، غلامرضا موسوی، بیژن بیرنگ، جهانبخش سلطانی و… در سالن همایش‌های پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 






وی افزود: البته این جشنواره امروز با حضور شما در این اختتامیه پایان نمی پذیرد، این جشنواره دو سال است که برای اصفهان دائمی شده است و من تاکید می‌کنم که این رویداد دائمی است، این جشنواره مدرسه فیلمسازی و باشگاه مخاطبان تاسیس می‌کند و مسیر را در طول سال برای فیلمسازان فراهم می‌سازد. جشنواره توانست در اصفهان شور و نشاط ایجاد کند و آن را به سبد اوقات فراغت خانواده ها ببرد، این جشنواره توانست همبستگی ملی را ایجاد و افزایش دهد.
نوروزی گفت: ما از طریق جشنواره می‌توانیم بگوییم که نیاز به تخیل کودکانه داریم و اگر این اتفاق رخ بدهد دستاورد بزرگی است که جشنواره داشته است، جشنواره توانست کاری کند که کودکان و نوجوانان نه فقط در زمینه توسعه پایدار بلکه به عنوان کسانی که در جایگاه کارگزار اصلی هستند نقش ایفا کند، آن‌ها واقعا دیده شدند و حقوقشان دیده شد، سینما به نحو شایسته ای در اختیار کودکان قرار گرفت.
وی در پایان اظهار کرد: من معتقدم در این شرایط که دوستان با یکدیگر همکاری و فضایی به این خوبی را ایجاد کردند، باید بتوانیم این مسیر را صمیمانه و صادقانه ادامه دهیم تا آثار آن در اختیار کودکان قرار بگیرد. به خاطر نقشی که وزارت ارشاد ایفا کرد و همکاری همه مدیران و دست اندرکاران و همچنین مهمانان برای برگزاری چنین مراسمی قدردانی میکنم و امیدوارم که پیام آور خوبی برای شهر جهانی اصفهان باشند.
پس از صحبت‌های شهردار اصفهان نوبت به اهدای جوایز رسید و در نخستین بخش برگزیدگان بخش وب سری اعلام شدند. امین حق شناس و مژده لواسانی برای اهدای جوایز این بخش روی صحنه حضور پیدا کردند.

برگزیدگان بخش وب سری
دیپلم افتخار بخش کسب و کار نیز به گلنوش شریفی برای فیلم «خداحافظ هیولا» تعلق گرفت.


دیپلم افتخار زاون به مایکل شارر برای فیلم «جادوگر کوچک» اهدا شد. در ادامه مراسم، نوبت به جوایز بخش داوری کودک و نوجوان ایران رسید و سپس بیانیه داوران این بخش خوانده شد.

جوایز بخش کودک و نوجوان ایران
در بخش بعدی، نوبت به مسابقه سینمای بین‌الملل رسید و در بخش اول پس از پخش کلیپ معرفی بخش سیفژ، هیئت داوران این بخش متشکل از دراگان میلینکوویچ فیمون و محمد بخشی برای اهدای جوایز روی صحنه حضور پیدا کردند و جایزه ویژه سیفژ به فیلم «شاهین‌ها» به تهیه‌کنندگی آنا وگدیس گیسلدوتر و تورهالو گونارسون اهدا شد.
بابک نبی‌زاده پس از دریافت جایزه‌اش گفت: از همسرم که شرایط زندگی‌ام را تحمل کرد و کنارم ایستاد، از حبیب ایل‌بیگی که حضورش سال‌های سال برای سینمای ایران لازم است، سیدجلال چاووشیان که مانند برادر پشت من ایستاد، فاضل نظری، حسین ربانی و همه کسانی که در کانون ما را در ساخت این فیلم یاری کردند، قدردانی می‌کنم.

در ادامه نوبت به اهدای جوایز داوران کودک و نوجوان بین‌الملل رسید و هیات داوران روی صحنه حضور پیدا کردند.
پروانه زرین بهترین فیلم کوتاه پویانمایی به فیلم «ابری» به تهیه‌کنندگی فیلیپ دیویاک اهدا شد.
پروانه زرین بهترین فیلم پویانمایی بلند به «جیکوب، می می و سگ‌های سخنگو» نیز به تهیه‌کنندگی سابینه آندرسون تعلق گرفت.
در این بخش پروانه زرین بهترین فیلم کوتاه به «پسر دریا» به تهیه‌کنندگی عباس جلالی یکتا اهدا شد.
پروانه زرین بهترین فیلمنامه هم به فیلم «جادوگر کوچک» به نویسندگی ماتیاس پاخت تعلق گرفت.
پروانه زرین بهترین فیلم بلند نیز به فیلم «بیله» به تهیه‌کنندگی یانیس یوهویس اهدا شد.
پس از پایان بخشی از اهدای جوایز در مراسم اختتامیه، نوبت به بزرگداشت علیرضا رضاداد، دبیر سابق جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان رسید و به همین مناسبت کلیپی از سخنان سینماگرانی چون بیژن بیرنگ، مرضیه برومند، پوران درخشنده، کیومرث پوراحمد، کامبوزیا پرتوی و … درباره او پخش شد که شامل تصاویری از دوران دبیری او در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان هم بود.
علیرضا رضاداد در سخنانی گفت: از همه عزیزانی که قبول زحمت کردند بسیار سپاسگزارم، من قابل نبودم اما مرا شایسته تقدیر دانستند، من خودم خواستم من را هم در کنار سایر بزرگداشت‌ها قرار ندهند، چون قابل نیستم و هر چه انجام دادم و خیلی هم کم بوده است، وظیفه من بوده است.

وی ادامه داد: آقای صالحی در پیام خود به دو حادثه غم انگیز ایران اشاره کردند و شعار جشنواره امسال هم این بود، به نظرم بچه‌های حوزه کودک و نوجوان مسئولیت اجتماعی بسیار بیشتری دارند و تا حدود زیادی نیز این مسئولیت را به خوبی انجام دادند اما اجازه دهید اختصاصاً این جایزه و تقدیر را به خانم کرباسی و حبیب احمدزاده که مدت‌هاست در تلاش هستند غم و غصه را از روی دوش کودکان مناطق سیل زده بردارند تقدیم کنم. فعالان حوزه سینمای کودک و نوجوان می‌توانند در زمینه مسئولیت اجتماعی همچنان گام بردارند و پیش بروند.

سینمای کودک و نوجوان بخشی از هویت سینماست

در بخش دیگر مراسم اختتامیه، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور روی صحنه ضمن خیر مقدم به حضار گفت: سینمای کودک و نوجوان بخشی از هویت سینماست و اگر ما به دنبال سینمای انسانی هستیم، کودکان و نوجوانان با فطرت پاک و صادقانه، ما را به این سینمای انسان نزدیک می‌کنند. اگر ما به دنبال رویاپردازی پاک هستیم، سینمای کودک و نوجوان به ما رویاپردازی پاک نشان می‌دهد. اگر ما به دنبال سینمای اجتماعی هستیم، اینکه کنار دیگران بنشینیم و از فیلم دیدن لذت ببریم، سینمای کودک و نوجوان فرصت یک سینمای خانوادگی و در کنار خانواده بودن را به ما می‌دهد و ده‌ها فرصت دیگر هم در سینمای کودک و نوجوان وجود دارد.
صالحی در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: من به همه عزیزانی که در دوره‌های مختلف این جشنواره را پیش بردند تبریک می‌گویم چون به سینمای انسانی‌تر فکر کردند، ما پس از انقلاب 200 سینمای کودک و نوجوان داشتیم که در دهه‌هایی طلایی‌تر و در دهه‌هایی رکورد داشت. در سال 97، 15 فیلم کودک و نوجوان اکران شد و در میان 10 فیلم پرفروش سینمای ایران، یک فیلم سینمای کودک داشتیم، این موضوع نشان می‌دهد که ما دوباره می توانیم به دوران خوبی باز گردیم. همچنین لازم است توجه کنیم که بخشی از هویت سینمای ایران مربوط به سینمای کودک است. حتما اقدامات زیادی برای جان دوباره گرفتن سینما لازم است، پاره‌ای از اقدامات را دوستان در سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی آغاز کردند. اینکه شورا تصمیم گرفت که حداقل سرگروه ها یک فیلم کودک در اکران داشته باشند، اینکه بنیاد سینمایی فارابی هشت فیلم از 13 فیلم تولید شده را مورد حمایت قرار داده است نشانگر همین تغییر نگاه است.


وی ادامه داد: کشور ما در حوزه ادبیات کودک و نوجوان دارای پیشینه و قدرت خوب و قابل طرح است، ادبیات داستانی کودک و نوجوان ایران مسیر رو به پیشرفت را دارد، سینمای ایران مناسبات بیشتری را با ادبیات کودک و نوجوان پیدا کرده است و تجربه‌های خوبی را هم از اقتباس از آثار حوزه کودک و نوجوان داشته‌ایم که می توان به آن عمق داد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنانش یادآور شد: خوشحالم که می‌بینیم جشنواره هر روز پربارتر، با دانش بیشتر، پرشورتر برگزار می‌شود، از دوستانم در شهر اصفهان، همکارانم در سازمان سینمایی و دبیر محترم جشنواره و همچنین آقای رضاداد که زحمت این جشنواره را در سال‌های سال برعهده داشتند و همچنین داوران جشنواره به طور ویژه داوران کودک و نوجوان جشنواره، قدردانی می‌کنم.

جوایز بخش مسابقه سینمای ایران

دیپلم افتخار پویانمایی کوتاه به «این سو آن سو» به کارگردانی لیدا فضلی اهدا شد.
دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه داستانی به عباس جلالی یکتا برای «پسر دریا» اهدا شد.
دیپلم افتخار بهترین کارگردانی داستانی بلند به مژگان بیات برای «فرزند زمین» اهدا شد.
دیپلم افتخار بهترین پویانمایی به مصطفی مزرعتی برای «بنیامین» تعلق گرفت.


دیپلم افتخار بهترین بازیگر نیز به آیلین رشیدیان برای بازی در فیلم «قطار آن شب» رسید و راستین عزیزپور هم برای بازی در فیلم «تورنا2» دیپلم افتخار این بخش را گرفت.
در ادامه دیپلم افتخار بهترین بازیگر نیز به محمد آزادی برای بازی در فیلم «اقیانوس پشت پنجره» رسید.
علیرضا اکبری پس از دریافت جایزه‌اش در سخنانی کوتاه گفت: واقعا شوکه شدم، از همه عوامل فیلم ممنونم، از حضار می‌خواهم بازیگران دیگر فیلم را که دریافت جایزه را مدیون آن‌ها هستم نیز تشویق کنند.
امیرحسین قهرایی پس از دریافت این جایزه گفت: خیلی خوشحالم که از دست این دوستان جایزه می‌گیرم، البته هیات داوران دیگر را هم خیلی دوست دارم، بسیار ممنونم که هر دو به من جایزه بهترین کارگردانی را به من اهدا کردند.
پروانه زرین جایزه ویژه هیات داوران نیز به بهروز رشاد، تهیه‌کننده فیلم «قطار آن شب» تعلق گرفت.

در بخش نوآوری نیز دیپلم افتخار به حمیدرضا قطبی برای فیلم «قطار آن شب» تعلق گرفت.
بامروت‌نژاد پس از دریافت جایزه‌اش گفت: من خیلی حرف دارم ولی بگذارید طور دیگری شروع کنم، از آقای تابش و ایل بیگی که اجازه دادند ما خود را در معرض قضاوت مردم قرار دهیم. ممنونم، مردم در این جشنواره فیلم‌های ما را دیدند و این بهترین قضاوت و جایزه برای ما بود. ما در این فیلم سعی کردیم رویا بسازیم تا نوجوانان در آینده قوی و پیشرو باشند.
وی ادامه داد: حضور 27 فیلم در جشنواره امسال نشانگر دیپلماسی فرهنگی سینمای جمهوری اسلامی ایران است، اگر امروز بخواهیم به نسخه شفابخشی برای بهبود اوضاع برسیم باید به سراغ حوزه تعلیم و تربیت برویم، برای فعالیت در حوزه کودک باید از روش‌های نو و خلاقانه استفاده کنیم، باید هنرمندان را ترغیب کرد تا از طریق هنر به کمک جامعه بیایند و هنجارها و مسایل را به کودکان بیاموزیم.
رضایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: اصفهان در طول تاریخ با فرهنگ و هنر غنی خود، نقش مهمی را در حوزه فرهنگ و هنر ایران ایفا کرده است و این مسئله در برگزاری جشنواره سی و دوم قابل مشاهده است. امسال جشنواره با شناخت از مسئولیت‌های اجتماعی و برنامه‌ریزی برای حضور کودکان کار، معلول و ناشنوا و همچنین برپایی سینماهای سیار در 123 نقطه کشور و همچنین مناطق سیل زده و کمتر برخوردار اصفهان ثابت کرد سینما را برای همه کودکان می‌خواهد که این نشان از برنامه‌ریزی خوب و دقیق برگزارکنندگان جشنواره است که تمامی نقاط کشور را با خود همراه کرده است. در پایان از برگزارکنندگان جشنواره تشکر می‌کنم.   

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اختتامیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان شهر اصفهان اعلام برگزیدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۸۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه

پوریا جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی باهدف توسعه و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود، اظهار کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برقراری ارتباط بین نویسندگان و کودکان و نوجوانان علاقه مند به کتابخوانی، کمک به ترویج، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، توانمندسازی مربیان باشگاه‌ها ی کتابخوانی با ارائه آموزش‌های استاندارد و مهارتی و به وجود آوردن فضای رقابتی سازنده و مؤثر وشویق کتابخوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این طرح مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مجازی علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفت‌وگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

جلالی آخرین مهلت ثبت نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

گفتنی است این دوره‌ها مطابق شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

کد خبر 6094092

دیگر خبرها

  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود