Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@10:06:16 GMT

۲۲۷ طرح در بخش آب و برق امسال به بهره‌برداری می رسد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۸۰۶۱

۲۲۷ طرح در بخش آب و برق امسال به بهره‌برداری می رسد

وزارت نیرو اعلام کرده است که تا پایان امسال ۲۲۷ طرح با ارزش سرمایه گذاری ۳۳ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان در بخش‌های آب و برق به بهره‌بردای می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، وزارت نیرو اعلام کرده است که تا پایان امسال ۲۲۷ طرح با ارزش سرمایه گذاری ۳۳ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان در بخش‌های آب و برق به بهره‌بردای می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح های قابل افتتاح وزارت نیرو تاپایان امسال شامل طرح‌های توسعه منابع آب و خاک در استان‌های مرزی به وسعت چهار هزار و ۳۰۰ هکتار ، سد و شبکه های آبیاری و زهکشی، نیروگاه های تجدیدپذیر، نیروگاه های حرارتی، پست ها و خطوط انتقال، آبرسانی روستایی، تصفیه خانه فاضلاب، تصفیه خانه آب و نمک زدایی است.

 

در بخش طرح های توسعه منابع آب و خاک در استان های مرزی ۲ طرح در ۲ استان با ارزش سرمایه گذاری ۶۲۴ میلیارد تومان بهره برداری خواهد شد.

 

در بخش سد و شبکه های آبیاری و زهکشی تعداد ۱۰ سد و ۲۶ هزار و ۱۵ هکتار شبکه های آبیاری و زهکشی در ۹ استان کشور با ارزش سرمایه گذاری ۲ هزار و ۴۰۱ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

 

در بخش نیروگاه حرارتی ۳ هزار و ۲۲ مگاوات نیروگاه حرارتی در ۱۳ استان کشور با ارزش ۲۰ هزار و ۶۶۹ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می گیرد. همچنین در بخش نیروگاه های تجدیدپذیر۲۷۸ مگاوات نیروگاه در ۱۲ استان با ارزش ۳ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان انجام می شود.

 

در بخش پست ها و خطوط انتقال ۸۹ طرح در ۲۶ استان کشور با ارزش ۲ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و نیز در بخش آب رسانی روستایی برای یک هزار و ۱۲۴ روستا در ۲۸ استان با ارزش سرمایه گذاری ۸۴۵ میلیارد تومان  آبرسانی خواهد شد که جمعیتی بالغ بر ۷۲۶ هزار نفر را تحت پوشش می‌گیرد.

 

تاپایان امسال در ۱۶ استان کشور ۲۹ تصفیه خانه فاضلاب با ارزش سرمایه گذاری یک هزار و ۳۶۶ میلیارد تومان اجرا می شود که ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را تحت پوشش خود قرار خواهد داد. همچنین ۱۲ طرح تصفیه خانه آب در ۹ استان با ارزش سرمایه گذاری یک هزار و ۴۲۲ میلیارد تومان اجرایی می شود که در مجموع ۳ میلیون و ۲۴۷ هزار نفر را تحت پوشش می گیرد.

 

همچنین تاپایان امسال ۵ طرح نمک زدایی با ظرفیت ۳۲ هزار متر مکعب در شبانه روز در ۴ استان کشور اجرایی می شود.

 

۲۲ طرح تا پایان امسال کلنگ زنی می شود

بر اساس برنامه‌های وزارت نیرو، تا پایان امسال ۲۲ طرح کلنگ زنی می‌شود که این طرح ها در بخش نیروگاه های برق حرارتی، تصفیه خانه فاضلاب و تصفیه خانه آب است.

 

در بخش نیروگاه حرارتی ۱۱ طرح در هشت استان کشور با ارزش سرمایه گذاری ۴۲ هزار میلیارد تومانی کلنگ زنی می شود که در مجموع ۵ هزار و ۷۰۴ مگاوات برق تولید می کند. همچنین ۸ طرح تصفیه خانه فاضلاب در ۵ استان با ارزش سرمایه گذاری یک هزار و ۳۱۲ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود که ظرفیت آنها ۳۴۳ هزار مترمکعب در شبانه روز است.

 

همچنین ۳ طرح تصفیه خانه آب در ۳ استان با ارزش سرمایه گذاری ۲۱۸ میلیارد تومان در برنامه کلنگ زنی این وزارتخانه تاپایان امسال قراردارد که ظرفیت آنها ۱۴۳ هزار متر مکعب در شبانه روز خواهد بود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت عید غدیر مسجد روز جهانی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد قم کانون های مساجد جشنواره فیلم کودک و نوجوان شبستان یزد وزارت نیرو آب برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۸۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری

 محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه بیمارستان سلامت گفت: بهره برداری فاز‌های مختلف بیمارستان نیازمند زیرساخت‌های استاندارد می‌باشد که پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.
 
وی ادامه داد: عملیات نصب و راه اندازی تجهیزات HIS به پایان رسیده است که در آینده‌ای نزدیک فاز اول افتتاح و بهره برداری خواهد شد.
 
وی افزود:این بیمارستان دارای بخش کلینیک‌های تخصصی، اورژانس، اتاق عمل، LDR و بستری می‌باشد که در فاز اول بخشی از آن به بهره برداری خواهد رسید.
 
وی عنوان کرد: بیمارستان سلامت سیب و سوران ۳۲ تخت مصوب شده است که فاز اول بیمارستان سلامت آماده بهره برداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد