Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛پنتاگون، چین را به رو آوردن به "تاکتیک‌های قلدرمآبانه" و "مداخله قهرآمیز" در عملیاتهای اکتشاف نفت و گاز در آبهای مورد ادعای ارضی با کشور ویتنام متهم کرد.

به گزارش خرداد، اخیرا بر مبنای اطلاعات مربوط به رهگیری مسیر کشتی‌ها مشخص شد که روز شنبه یک کشتی تحقیقاتی چینی فعالیت‌هایش را به یک منطقه نزدیکتر به خط ساحلی ویتنام کشانده است و این اتفاق بعد از آن افتاد که آمریکا و استرالیا به اظهار نگرانی در مورد اقدامات چین در این آبهای مورد مناقشه پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته خبرگزاری رویترز، پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: اخیرا چین مداخله‌ قهرآمیز خود در عملیاتهای نفتی و گازی پرسابقه ویتنام  در دریای چین جنوبی را از سر گرفته است.

پنتاگون عنوان کرد، این اقدامات چین مغایر با وعده وی فنگه، وزیر دفاع این کشور در یک سخنرانی در اوایل سال جاری میلادی در سنگاپور مبنی برای "پایبندی چین به مسیر توسعه صلح آمیز" هستند.

در ادامه بیانیه پنتاگون آمده است: چین با ادامه دادن به این تاکتیک‌های قلدرمآبانه اعتماد همسایگانش و یا احترام جامعه بین‌المللی را به دست نخواهد آورد.

اوایل ماه گذشته میلادی، کشتی چینی Haiyang Dizhi 8 نخستین بار وارد آبهای منطقه‌ای که به عنوان منطقه اقتصادی انحصاری ویتنام در دریای چین جنوبی شناخته می‌شود، شد و در آنجا یک عملیات پژوهش و تحقیق در حوزه لرزه‌نگاری را برای مدت چند هفته شروع کرد و این در ادامه منجر به یک رویارویی میان کشتی‌های نظامی چین و کشتی‌های گارد ساحلی ویتنام شد.

ویتنام در سالهای اخیر با توجه به نگرانی‌های مشترک با آمریکا درخصوص چین روابط هر چه نزدیکتری را با واشنگتن برقرار ساخته است. این کشور خواستار آن شده که پکن کشتی خود را در بحبوحه وضعیت بن‌بست به وجود آمده در یک ماه گذشته در این آبها، خارج کند.

ویتنام و چین سالهاست بر سر این آبهای غنی از منابع انرژی در دریای چین جنوبی دچار اختلاف ارضی هستند.

بیانیه پنتاگون بعد از آن انتشار یافت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه خبر از بروز نشانه‌های مثبت در مذاکرات تجاری کشورش با چین داده و پیش‌بینی کرد به زودی توافقی تجاری بین دو کشور منعقد خواهد شد. برچسب ها: پنتاگون ، چین ، آبهای نزدیک ویتنام

منبع: خرداد

کلیدواژه: پنتاگون چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۸۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا؛ صعود ایران یک به مرحله بعد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون والیبال، رقابت‌های والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا با حضور ۳۲ تیم از چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آغاز شد و به مدت چهار روز (۱۶ اردیبهشت) در روی‌اِت کشور تایلند ادامه دارد.   ایران با دو تیم در این مسابقات حضور داشت که تیم والیبال ساحلی ایران یک (حبیب اکبرزاده – امیرعلی قلعه نوی) در گروه C؛ ویتنام یک (انگوین هووآنگ لانگ – دان چان سامای)، استرالیا دو (بنت فینلی – فجس آدام) و تایلند سه (اوتای جائنگ – وانسون گوئن) را شکست داد و به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شد.   ملی‌پوشان ساحلی امروز در سومین دیدار خود برابر ویتنام یک قرار گرفتند و با امتیازات ۲۱ بر ۸ و ۲۱ بر ۱۱ حریف خود را مغلوب کردند تا بدون شکست راهی مرحله دوم مسابقات شوند.   اما ایران دو (محمد رسول بستگانی – کیارش باقری) در گروه D مرحله مقدماتی با چین یک (سونگ جینیانگ – سان ژی هائو)، سنگاپور یک (ساسیکومار رانجی – انگ چن فنگ) و ویتنام دو (هوو کوآنگ هووی – انگوین وانلین) مسابقه داد و بدون کسب پیروزی از حضور در مرحله بعد بازماند.   بستگانی و باقری در آخرین مسابقه خود دو بر یک و با نتایج ۲۱ بر ۱۵، ۱۶ بر ۲۱ و ۱۶ بر ۱۸ نتیجه را واگذار کردند و فرصت حضور در مرحله بعد را از دست دادند.   نادر انصاری ناظر داوری مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا است و عبدالرئوف بستگانی به عنوان سرمربی، مرتضی احمدی پوربندری (مربی)، محمد رمضانی (سرپرست) و اکبر مسیبی به عنوان داور همراه، ملی پوشان را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • تلف شدن صدها هزار ماهی در ویتنام
  • تیم ملی پاراکانو عازم مسابقات قهرمانی جهان شد
  • رقابت کشتی آزاد و فوتسال ایران برای تاجگذاری در قاره آسیا
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • (ویدئو) مرگ صد‌ها هزار ماهی بر اثر گرما در ویتنام
  • مرگ صدها هزار ماهی بر اثر گرما در ویتنام (فیلم)
  • والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا؛ صعود ایران یک به مرحله بعد
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • سه سرنشین لنج آتش گرفته در آبهای جزیره هرمز جان باختند