Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در آغاز اولین جلسه رسیدگی به اتهامات ۸ متهم ارزی، قاضی موحد گفت: این جلسه جهت رسیدگی به اتهامات ایوب استادکریمی و مرتبطان ایشان تشکیل شده و جلسه دادگاه نیز با حضور نماینده دادستان، متهمان و وکلای مدافع متهمان رسمی و علنی است.

در ادامه جلسه دادگاه قاضی موحد از نماینده دادستان خواست که جهت قرائت کیفرخواست در جایگاه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده دادستان کیفرخواست متهمان را به شرح زیر قرائت کرد:

۱- ایوب استادکریمی متهم است به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته در حد کلان به میزان ۱۳۰۰ میلیارد تومان

۲- ولی حاجی‌پور متهم است به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه ای و سازمان یافته در حد کلان به میزان ۲۸ میلیون یورو

۳- راژان حاجی‌پور متهم است به معاونت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه ای و سازمان یافته در حد کلان به میزان ۱۲۶ میلیون یورو

۴- امیر موسیی متهم است به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه ای و سازمان یافته در حد کلان به میزان ۲۵ میلیون یورو

۵- نوروز سبحان متهم است به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه ای و سازمان یافته در حد کلان به میزان ۲۵ میلیون یورو

۶- داریوش شجاع‌فر متهم است به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه ای و سازمان یافته در حد کلان به میزان ۲۱ میلیون یورو که فعلا متواری است.

۷- وحید فراهانی متهم است به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه ای و سازمان یافته در حد کلان به میزان ۹ میلیون یورو که فعلا متواری است.

۸- مهدی اشرفی متهم است به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه ای و سازمان یافته در حد کلان به میزان ۹۵ هزار دلار

در ادامه جلسه دادگاه نماینده دادستان به اقدامات مجرمانه متهمان از طریق واتساپ و تلگرام اشاره کرد و گفت:  متهمان همگی اهل منطقه ماکو آذربایجان هستند که اقدام به قاچاق ارز بین ایران و ترکیه می کردند.

وی اظهار داشت: پس از اینکه راژان حاجی پور، ولی حاجی پور، امیر موسیی و نوروز سبحان دستگیر شدند، دلارهای دسته بندی شده از محل فعالیت عبدالرضا کاظمیان کشف و ضبط شد.

نماینده دادستان تصریح کرد: عبدالرضا کاظمیان به وسیله شبکه قاچاق ارز ۲۵۰ هزار یورو از ترکیه وارد کشور کرده است، بلافاصله دفتر او در تهران شناسایی شد اما آن محل را خالی کرده بود.

وی ادامه داد: کاظمیان این ارزها را بین دلالان غیر مجاز و صرافان غیر مجاز توزیع می کرده است.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۸۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه‌ای در قم

تقی حسام، مدیرکل تعزیرات حکومتی قم اظهار کرد: ماموران نیروی انتظامی گزارشی پیرامون تخلیه گاز مایع از یک دستگاه خودروی انتقال فرآورده نفتی در واحد غیرمجاز را تهیه و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی ادامه داد: پرونده خرید و فروش ۹ هزار و ۴۷۰ لیتر گاز مایع یارانه‌ای بر خلاف ضوابط تعیین شده به ارزش ۲ میلیارد و ۸۹۴ میلیون ریال در شعبه چهارم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط گاز مایع، متهمان را به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۵۷۷ میلیون ریال جزای نقدی معادل چهار برابر ارزش کالای کشف شده، محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۳۰۰۰کیلوگرم چوب قاچاق از یک کامیون در یاسوج کشف شد
  • جریمه نقدی برای متهم پرونده قاچاق دارو در تربت حیدریه
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم در یاسوج
  • محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن
  • ️جریمه میلیاردی برای نگهداری موتور سیکلت‌های قاچاق در قزوین
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه‌ای در قم
  • واکنش‌ها به نجات بابک زنجانی از اعدام؛ درس بابک زنجانی به متهم فساد «چای دبش»
  • جریمه ۱۰ میلیارد ریالی به اتهام هدر دادن سوخت رایانه ای در خوروبیابانک
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام
  • تعرض مرد رمال به زنان به بهانه بخت گشایی