Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@03:03:22 GMT

درخواست سودان برای خروج تحریم‌های اقتصادی آمریکا

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۹۱۴۲

درخواست سودان برای خروج تحریم‌های اقتصادی آمریکا

آمریکا پیش از این کشور سودان و دولت این کشور را در لیست گروه های حامی تروریسم اعلام کرده بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویترز، یک مقام ارشد آمریکایی روز دوشنبه گفت ایالات متحده تعهد دولت انتقالی جدید سودان را نسبت به حقوق بشر و آزادی بیان آزمایش خواهد کرد تا بتواند به تصمیم جدیدی درباره برداشتن تحریم ها از این کشور برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آمریکا پیش از این کشور سودان و دولت این کشور را در لیست گروه های حامی تروریسم اعلام کرده بود.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در صحبت با خبرنگاران اعلام کرد: این کشور حاضر است همکاری های نزدیکی با نخست وزیر جدید و دولت ائتلافی کشور سودان داشته باشد.

 

عبدالله حمدوک ، هفته گذشته به عنوان رهبر دولت انتقالی سوگند یاد کرد. وی اظهار امیدواری کرد ثبات را به کشور سودان بازگرداند.

 

حمدوک گفت که دولت جدید در مذاکرات اخیر با مقامات آمریکایی تأکید کرده است که می خواهد این کشور از لیست حمایت مالی تروریسم خارج شود.

 

سودان در سال 1993 توسط بیل کلینتون ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده ، در لیست حامیان تروریسم اعلام شد.

 

افزایش خشم عمومی از کمبود مواد غذایی ، سوخت و بالا رفتن نرخ ارز باعث تظاهرات گسترده شد که سرانجام در ماه آوریل عمرالبشیر را از قدرت کنار گذاشت.

 

دولت ترامپ مذاکرات مربوط به عادی سازی روابط با سودان را به حالت تعلیق درآورد و خواستار تحویل قدرت ارتش به یک دولت غیرنظامی شد.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت مسجد روز جهانی مسجد عید غدیر شیراز اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان دولت سودان سودان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۹۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به بهانه جدید دولت آمریکا برای اعمال تحریم‌های تازه علیه مسکو اعلام کرد که اتهامات آمریکا علیه روسیه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین نفرت‌انگیز و بی‌اساس است

دیروز چهارشنبه دولت آمریکا تحریم هایی را علیه نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه و همچنین تعدادی از موسسات، شرکت ها و مقامات آنها اعمال کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در توضیح اعمال این تحریم‌های جدید بدون ارائه سند و مدرکی اعلام کرد که «روسیه ظاهراً از ماده سمی کلروپیکرین در اوکراین استفاده کرده است»

به نوشته اسپوتنیک وزارت خارجه آمریکا همچنین از توجه به حقایق متعدد دربارهاستفاده از سلاح های شیمیایی توسط نیروهای مسلح اوکراین خودداری می کند.

کد خبر 6094882

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است