Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایتخت دانمارک میزبان یک شیب مصنوعی برای اسکی‌بازان و محوطه‌ای تفریحی برای پیاده‌روی بر فراز کوه شهری کپن‌هیل (CopenHill) است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کوه شهری کپن‌هیل در منطقه‌ای صنعتی و بر فراز یک کارخانه مدیریت زباله قرار دارد که در آن به پیروی از فلسفه نجات کره زمین در عین لذت بردن از زندگی، از زباله انرژی تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منطقه با تبدیل سالانه ۴۰۰‌ هزار تن زباله به انرژی قادر به تأمین گرمای مورد نیاز برای ۱۵۰‌ هزار خانوار و برق مصرفی ۵۵۰‌ هزار نفر از ساکنان شهر است. این مرکز یکی از نمونه‌های شهری برای به نمایش گذاشتن این امر است که می‌توان در کنار حفظ انرژی پایدار، پاسخگوی نیازهای جامعه نیز بود.

کوه کپن‌هیل که در شهر کپنهاگ، پایتخت دانمارک ساخته شده است، در حال حاضر به کمک یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های معماری، طراحی و سازندگی شهرهای کپنهاگ و نیویورک که در زمینه‌های معماری، شهرسازی، تحقیق و توسعه شهری فعالیت می‌کند، میزبان اماکن تفریحی عمومی از جمله یک پیست اسکی، زمین اسنوبرد، محوطه پیاده‌روی و دو میدانی و نیز مکانی برای سنگ‌نوردی شده است و اقدامات لازم برای برگزاری سایر فعالیت‌های ورزشی تفریحی همچون "کارتینگ" و "ویک بوردینگ" نیز در آن در دست انجام است.

 علاوه بر این در محوطه پشت این منطقه ورزشی تفریحی نیز کافه‌ها و محل‌های مخصوص استراحت تعبیه شده است که بازدیدکنندگان پس از اتمام فعالیت‌های خود می‌توانند بقیه وقتشان را در آن‌ها سپری کنند. در درون ساختمان نیز مغازه‌های مرتبط با فعالیت‌های تفریحی برای اجاره وسایل موردنیاز، آسانسور برای رسیدن به بالای محوطه اسکی و کافی‌نت وجود دارد. 

شیب این زمین اسکی ۱۰‌ هزار مترمربعی که در طیف رنگ‌های سبز روشن از مرکز تا سبز تیره به سمت لبه‌ها تزئین شده است، از بالای ساختمان ۹۰ متری کارخانه مذکور آغاز می‌شود و ۴۰۰ متر طول دارد. انتخاب رنگ سبز برای این محوطه به دو دلیل انجام گرفته است. دلیل اول اینکه رنگ سبز نسبت به سفید که بسیار سریع تیره و کثیف می‌شود از ماندگاری طولانی‌تری برخوردار است و راحت‌تر می‌توان آن را تمیز نگه داشت.

دلیل دیگر اینکه این رنگ تأییدی است بر عملکرد دوستدار محیط زیستی و پایدار کارخانه‌ای که محوطه اسکی بر فراز آن قرار دارد و تبدیل به نمادی برای کارخانه و فعالیت آن شده است. سایر فعالیت‌های تفریحی پیش‌بینی‌شده برای این محوطه نیز در پارک بزرگی که در نزدیکی این سطح شیبدار ساخته شده است انجام می‌گیرد که شامل محوطه‌های پیاده‌روی، مسیرهای دو و میدانی و دیواری به طول ۸۵ متر برای علاقمندان به سنگ‌نوردی است.

این ساختار اجتماعی، علاوه بر افزودن یک کوه و شیب مصنوعی به شهری که به طور طبیعی مسطح است، با استفاده از دودکش‌های بلندی که دود را به صورت بخارهای حلقه‌ای وارد جو می‌کند، آگاهی عموم نسبت به انرژی‌های پایدار را نیز افزایش می‌دهد. این دودکش‌ها زمانی عمل می‌کنند که یک تن گاز فسیلی دی‌اکسیدکربن تولید می‌شود و بیانگر یک عملکرد ارتباطی است که تأثیر تولید گازهای گلخانه‌ای را به بازدیدکنندگان یادآوری می‌کند و از اولین قدم‌های برداشته شده کپنهاگ برای تبدیل شدن به شهری بدون کربن و دریافت عنوان پایتخت کربن‌صفر جهان به حساب می‌آید.

کد خبر 387337

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دانمارک انرژی پایداری شهر پایدار بازیافت بازیافت پلاستیک مراکز تفریحی زباله های بازیافتی مصرف بهینه انرژی زباله زباله های شهری بازیافت زباله شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۹۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود کارخانه نوین باعث بی کیفیتی‌ آسفالت بجنورد می‌شود

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: نبود کارخانه نوین و پیشرفته آسفالت از مهم‌ترین موانع بر سر راه توسعه ‌جاده‌های شهری در بجنورد است که باعث پایین آمدن کیفیت آسفالت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، علی اربابی امروز _دوشنبه‌دهم‌اردیبهشت_ در نشست خبری اظهار کرد: در ابتدای شروع به کار دوره فعلی شورا، ۷۰ هزار متر مربع از فضای بجنورد آسفالت بود که این آمار پس از یکسال و در ۱۴۰۱ به ۱۸۰ هزار مترمربع رسید.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ میزان آسفالت بجنورد به ۲۳۱ هزار متر مربع رسید که برآورد می‌شود این مقدار در سال جدید به ۳۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار مترمربع برسد.

نایب رئیس شورای اسلامی بجنورد خاطرنشان کرد: نبود کارخانه نوین و پیشرفته آسفالت از مهم‌ترین موانع بر سر توسعه جاده‌های شهری در بجنورد است که باعث پایین آمدن کیفیت آسفالت می‌شود.

اربابی تصریح کرد: نبود تقاطع همسطح در میدان‌خرمشهر بجنورد بعنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های شهر است که در گام اول نصب چراغ قرمز انجام شد، اما پاسخگوی نیازهای میدان نیست و برای سال جاری به منظور ایجاد تقاطع هم‌سطح در آن بودجه در نظر گرفته شده‌است.

وی اضافه کرد: ایجاد پارکینگ طبقاتی در بجنورد نیز بعنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه مدیریت شهری در نظر گرفته‌می‌شود.

یوسف مغروری، رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر بجنورد تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ بودجه شورای شهر ۸۹۴ میلیارد تومان بود که در سال جاری به هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی گفت: بر اساس احصای شرایط بجنورد به منظور به حد نرمال رساندن حوزه‌های مختلف شهری، سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای شورای شهر نیاز بود که به نتیجه نرسید.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر بجنورد افزود: شورای شهر بجنورد پنج کارگروه درآمدی را در راستای تحقق و تخصیص بودجه سال ۱۴۰۳ تشکیل داده است.

کد خبر 749121

دیگر خبرها

  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • نبود کارخانه نوین باعث بی کیفیتی‌ آسفالت بجنورد می‌شود
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب
  • این دختر به نماد اعتراضی در امریکا تبدیل شده است | تصویر
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • تبدیل شانزه‌لیزه به محوطه پیک‌نیک رایگان یک‌روزه