Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@22:06:15 GMT

مشکل ساماندهی حاشیه شهر مشهد کمبود اعتبار نیست

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۹۴۵۳

مشکل ساماندهی حاشیه شهر مشهد کمبود اعتبار نیست

مسئله اصلی ساماندهی حاشیه شهر مشهد را نمی‌توان به میزان و حجم کم اعتبارات مربوط دانست.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه اعتبارات فراوانی از مسیرهای متعدد برای ساماندهی و بهبود وضعیت حاشیه شهر توسط نهادهای مختلف هزینه شده است، به خبرنگار ما گفت: هر یک از این نهادها دغدغه‌مندانه تلاش‌هایی را برای این هدف انجام داده‌اند، اما آنچه به چشم می‌خورد، شرایطی است که اکنون در حاشیه شهر همچنان پیش رو داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی شاکری روش تصریح کرد: اطمینان دارم نمی‌توان بیان کرد که مجموع اعتبارات هزینه شده از سوی نهادها در حاشیه شهر دقیقاً چه میزان بوده است، گرچه برآیندمان این است این اعتبارات چشمگیر بوده، اما به‌طور کل ایراد اصلی و اساسی را نباید در میزان و حجم اعتبارات جست‌وجو کرد. وی با اشاره به دلایل ضعف در نتیجه این  سیاست‌ها  افزود: شاید بتوان فهرستی از دلایل را برای آنکه چرا نتیجه سیاست‌های به کار رفته، باوجود تمامی تلاش‌ها و صرف اعتبارات، به حد کفایت کارآمد نبوده مطرح کرد، اما آنچه به یقین، ضعف اصلی و علت ریشه‌ای تلقی می‌کنیم، نه از جنس نبود اعتبارات و بی‌توجهی به اصل مسئله، بلکه از جنس ناهماهنگی در اقدام است؛ چراکه حاشیه شهر دچار ناهماهنگی و عدم هم‌افزایی نهادهایی است که اتفاقاً هر یک تلاش‌های بسیاری نیز  در این حوزه داشته‌اند. مشکل در نبود اقدام مشترک، همزمان و متمرکز  است؛ ازهمین رو ناهماهنگی و عدم یکپارچگی در اقدام، نه تنها از روند حاشیه‌نشینی در مشهد نکاسته که  ناخواسته شرایط را برای افزایش آن نیز فراهم  کرده است.

وی همچنین با اشاره به روند پرسرعت حاشیه‌نشینی در مشهد اظهار کرد: گرچه می‌دانیم پدیده شهرنشینی که حاشیه‌نشینی را نیز با خود به همراه دارد، یک موضوع در کل دنیاست و پیوسته در حال افزایش است، اما باید قبول کرد کشور ما در چند دهه گذشته رشد شهرنشینی بالاتری از متوسط دنیا داشته است. همچنین مشهد جاذبه‌های فراوانی به نسبت سایر مناطق شهری کشورمان برای مهاجرت دارد که به رشد بالاتر این پدیده نیز منجر شده  است. وی افزود: بخش قابل توجهی از آنچه امروز شهرها و مدیریت شهرها را دچار آن کرده و می‌توانست و هنوز نیز می‌تواند پیشگیرانه باشد، در حیطه مسئولیت و اختیار مدیریت شهری نبوده و نیست. اگر توانمندسازی اقتصادی و بهبود شرایط در مبدأ مهاجرت انجام می‌شد یا هنوز هم انجام شود، می‌توان نرخ این روند را کاهش داد.

مدیر عامل سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد ادامه داد: معتقدیم همان‌گونه که در چند ماه گذشته با جدیتی بیش از پیش به موضوع حاشیه شهر پرداخته می‌شود و بار دیگر موجب افزایش توجهات به آن شده، اگر همه نهادها به این باور و یقین قطعی برسند و در عمل خود را نشان دهند، با مدیریت هماهنگی و یکپارچه همین میزان از اعتبارات، می‌توان به نتایج مطلوبی رسید. همچنین اگر حدود ۳۰ نهاد عضو ستاد بازآفرینی شهری استان به‌طور فعالانه و جدی در این فرایند حضور یابند و به توزیع نقشی که دارند مقید باشند و یکپارچه عمل کنند، می‌توان امیدوار بود نتایج مطلوب و فوری بدست‌ آید.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ساماندهی حاشیه شهر کمبود اعتبار مجتبی شاکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۹۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند

فرزین عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به اینکه در سال گذشته 55 قرارداد پیمانکاری به مبلغ 240 میلیارد تومان در حوزه معاونت فنی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی منعقد شد اظهار داشت: این در حالی بود که این قراردادهای پیمانکاری از شمال تا جنوب استان را شامل می‌شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس، در هر کدام از شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی که مشکل زیرساختی داشتند، پروژه پیمانکاری منعقد شده و عملیات اجرایی در آنجا آغاز شده است.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین در قسمت اسناد ثبتی در سال گذشته، حدود 400 هکتار اسناد تک برگی تفکیک‌شده در شهرک‌های صنعتی ارومیه، چهاربرج، اشنویه، ماکو و ناحیه صنعتی کریم آباد صادر شد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر اسناد 6 دانگ ناحیه صنعتی نالوس صادر شد و اقدامات صدور اسناد 6 دانگ پلدشت نیز پس از چندین سال آغاز شده و هم اکنون در حال صدور سند است.

عباسی از تصویب دو ناحیه صنعتی در سال گذشته خبر داد و گفت: در این راستا ناحیه صنعتی سیمینه بوکان به مساحت 50 هکتار و ناحیه صنعتی شهید سلیمانی ارومیه به مساحت 23 هکتار به تصویب رسیده و امسال عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در پایان سال گذشته برای ایجاد دو ناحیه صنعتی لاجان پیرانشهر پیمانکار انتخاب شد و ناحیه صنعتی قره ضیاءالدین۲ در مرحله تهیه اسناد و برآورد است.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به صدور بیش از 30 مجوز ساخت و ساز در سال گذشته گفت: علاوه بر آن در این مدت 23 پایان کار برای واحد‌های صنعتی و خدماتی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه آغاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه شاهین دژ جزو مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی در سال گذشته بود اظهار داشت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان و ظرفیت 400 مترمکعب در روز آغاز شد.

عباسی گفت: مدول دوم شهرک صنعتی مهاباد نیز که در سال 1401آغاز شده بود در اواخر سال گذشته با ظرفیت 900 مترمکعب در روز و با اعتبار 22میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی افزود: هم اکنون نیز تصویه خانه فاز دو ارومیه با اعتبار 35 میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی در حال انجام است.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره به تفاهم‌نامه سه جانبه با شرکت برق منطقه‌ای، شرکت شهرک‌های صنعتی استان و استانداری گفت: این تفاهم‌نامه در راستای احداث پست شهرک صنعتی فاز سه بوده که 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در ادامه گفت: امسال در صورتی که مجوز حفاری چاه آب ناحیه صنعتی چهاربرج در اسرع وقت تحویل شرکت شهرک‌های صنعتی داده شود، در 6 ماهه دوم سال ناحیه صنعتی چهاربرج آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران خواهد بود.

عباسی خاطرنشان کرد: امسال زیباسازی شهرک‌ها با بهره‌گیری از مشاور، پیش‌بینی شده است که امید می‌رود بتوان با ایجاد فضای سبز و کاشت نهال در شهرکهای صنعتی گام موثری در زیبایی شهرک‌های و نواحی صنعتی داشته باشیم.

وی بیان کرد: همچنین امسال چند شهرک برای احداث نیروگاه خورشیدی در نظر گرفته شده و با توجه به کمبود برق که وجود دارد در تلاش هستیم با احداث نیروگاه‌های خورشیدی این مشکل را تا حد امکان رفع کنیم.

عباسی گفت: از سوی دیگر در سال جاری کارگاه‌های اجاره‌ای در برنامه وجود دارد و بر این اساس، 10 واحد کارگاهی فناوری در عرض دو سال احداث می‌شود و هم اکنون در شهرک صنعتی فاز دو ارومیه احداث چهار کارگاه آغاز شده و پس از پایان آن، به متقاضیان سرمایه‌گذاری اجاره داده می‌شود.

وی اظهار داشت: امسال واگذاری شهرک صنعتی پلدشت آغاز و قیمت‌گذاری‌ها به پایان رسیده است و اواخر اردیبهشت ماه واگذاری آنها آغاز می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب اعتبارات پروژه‌های شاخص سفر رئیس‌جمهور به لرستان پیگیری شود
  • مشهد شهری فرا ملی اما با اعتبارات محلی است
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • مشکل آب مشهد به سرعت قابل حل است
  • توزیع اعتبارات در شهرستان بروجن عادلانه باشد
  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند