Web Analytics Made Easy - Statcounter

پذیرش حضوری دانشجویان دکترا در دانشگاه یزد از ۱۱ تا ۱۳ شهریور ادامه خواهد داشت. ثبت نام حضوری دانشجویان کارشناسی ارشد نیز طی روز‌های ۲۵ تا ۲۷ شهریورماه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جلسه‌ی هماهنگی عوامل پذیرش ورودی‌های جدید دانشگاه یزد در تالار اندیشه‌ی دانشگاه برگزار شد. در این جلسه معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد با تاکید بر اینکه فرآیند ثبت نام یکی از مهم‌ترین فرآیند‌ها در دانشگاه است گفت: نخستین احساسی که دانشجو در بدو ورود به دانشگاه به دست می‌آورد، تا سال‌ها با او خواهد بود بنابراین انجام مناسب و خوب فرآیند ثبت نام تاثیر به سزایی در دانشجو و خانواده‌های آنان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد تقی صادقی افزود: خوشبختانه دانشگاه یزد یکی از دانشگاه‌های سرآمد در روند پذیرش دانشجو است. ضمن تشکر از همه‌ی همکارانی که طی سال‌ها در موفقیت این فرایند سهم داشتند امیدوارم امسال نیز با رفع کاستی ها، شاهد پذیرش خوب، مناسب و بدون دغدغه دانشجویان باشیم.

مدیر امور آموزشی دانشگاه یزد نیز در این جلسه به برگزاری خوب فرایند ثبت طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین رویداد‌های هر ساله‌ی دانشگاه پذیرش دانشجویان جدید است که برای دانشجویان به خصوص افرادی که برای نخستین بار وارد دانشگاه شده اند بسیار مهم است.

علیرضا فتوحی ادامه داد: در بحث پذیرش دانشجویان، فرایند‌ها زمان بندی شده و تقریبا تمام واحد‌ها درگیر هستند. گاهی مشکلاتی نیز وجود داشته که همکاران به خصوص حوزه‌ی ریاست برای رفع مشکلات با ما همراهی کرده اند.

در این جلسه همچنین معاون مدیر امور آموزشی دانشگاه به تشریح فرایند ثبت نام دانشجویان جدید پرداخت و گفت: از سال ۹۵ پذیرش دانشجویان جدید در دانشگاه یزد تجمیع شده است. در این سال‌ها تلاش شده است با برنامه ریزی مناسب، دانشجویان و خانواده‌های آنان در آرامش باشند و زمانی که وارد دانشگاه می‌شوند احساس خوبی داشته باشند.

عبدالخالق ابویی به برخی مشکلات اشاره کرد و گفت: سال گذشته در بحث تجهیز سالن و جایابی‌ها کمی دچار مشکل بودیم و تلاش می‌کنیم امسال با برنامه ریزی و همفکری تمام واحد‌ها جایابی بهتری داشته باشیم تا بتوانیم میزان رضایت مندی را بالا ببریم. مشکلات دیگری نیز در خصوص بحث سرویس‌های بهداشتی، دسترسی به سیستم‌های کامپیوتری و ... نیز وجود داشت که امیدواریم تا پیش از شروع ثبت نام ورودی‌های جدید مرتفع شود.

ابویی افزود: پذیرش حضوری دانشجویان دکترا در دانشگاه یزد از ۱۱ شهریور ماه آغاز شده و تا سیزدهم ادامه خواهد داشت. ثبت نام حضوری دانشجویان کارشناسی ارشد طی روز‌های ۲۵ تا ۲۷ شهریور ماه خواهد بود و با توجه به اعلام نهایی نتایج کنکور در هفته‌ی سوم شهریور، پذیرش دانشجویان کارشناسی ۳۰ شهریور ماه آغاز شده و تا ۴ مهرماه ادامه خواهد یافت. در همین راستا ۲۳۰۰ دانشجوی جدید در دوره‌ی کارشناسی پذیرش خواهند شد. در دوره‌ی ا ۱۱۸ دانشجوی روزانه، ۱۸ نفر نوبت دوم و ۲۰ نفر نیز در پردیس آزادی پذیرش می‌شوند. در دوره‌ی ارشد نیز دانشگاه یزد پذیرای ۱۱۳۶ دانشجوی روزانه، ۳۷۸ دانشجوی نوبت دوم و ۲۸۵ دانشجوی پردیس خواهد بود.

ابویی همچنین پیشنهاد‌هایی برای جایابی غرفه‌های مختلف پذیرش دانشجو ارائه کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه نیز با اشاره به پذیرش ۴۲۵۵ دانشجوی جدید برای سال تحصیلی ۹۸-۹۹ گفت: در حوزه‌ی دانشجویی یکی از مهم‌ترین مباحث، بحث اسکان و سرا‌های دانشجویی است. هر ساله و هزمان با پذیرش دانشجویان ورودی جدید، دو تیم در سرا‌های دانشجویی پسران و دختران مستقر شده و در بحث پذیرش دانشجویان غیر بومی همکاری می‌کنند. با این حال باید این نکته را در نظر داشت که در حال حاضر دانشگاه یزد با کمبود سرای دانشجویی مواجه است، اما با توجه به تعهدی که به تمام دانشجویان غیر بومی دارد تلاش می‌کند تا این مشکل به بهترین شکل رفع شود.

محمدرضا صادقیان شاهی با تاکید بر اهمیت پایش سلامت دانشجویان گفت: در زمان ثبت نام غرفه‌ای برای پایش سلامت جسمی و روانی دانشجویان وجود دارد که تمامی دانشجویان جدید باید با تکمیل فرم‌های مربوطه پایش شوند. با توجه به برخی معضلاتی که جوانان با آن درگیر هستند، این بخش بسیار اهمیت دارد.

صادقیان افزود: سال گذشته کتابچه‌ی راهنمایی برای دانشجویان جدید منتشر شده و در اختیار آنان قرار گرفت. امسال بر اساس سیاست‌های جدید کتابچه‌ی راهنما به صورت الکترونیک در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست نیز ثبت نام دانشجویان جدید را یکی از مهم‌ترین وظایف دانشگاه عنوان کرد و گفت: باید همه تلاش کنند تا ثبت نام در خور شان نام دانشگاه یزد صورت گیرد.

محمدرضا فاضل تصریح کرد: بحث پذیرش حضوری دانشجویان یک بحث فرابخشی است که تمام واحد‌ها باید با هم کار کنند. نکته‌ی مهم در این روند، هماهنگی تمام بخش هاست. تک تک واحد‌های دانشگاه در کار خود تبحر دارند، اما مسئله‌ی اصلی هماهنگی مناسب بین بخش‌ها در فرایند ثبت نام است.

فاضل تاکید کرد: هر چند تمام واحدهادر این امر درگیر هستند، اما مسئولیت فرایند ثبت نام باید بر عهده‌ی یک واحد باشد تا تداخلی پیش نیاید و سایر واحد‌ها با واحد در همین راستا همراهی کنند.

فاضل با بررسی برخی مشکلات به وجود آمده در سال گذشته ضمن ارائه‌ی پیشنهادهایی، خواستار برنامه ریزی صحیح و کاربردی از سوی مسوولان تمامی واحد‌های ذی ربط با محوریت مدیریت امور آموزشی برای رفع این مشکلات شد.

در پایان جلسه نیز واحد‌های درگیر در بحث پذیرش برای برگزاری هر چه بهتر این فرایند، بحث و تبادل نظر کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه یزد دانشجویان جدید الورود دانشجویان دانشگاه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران

 سعید موسی‌نژاد، دانشجوی کارشناسی ارشد ورودی ۱۴۰۲ دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران خودکشی کرد و به زندگی خود پایان داد.

به گزارش خبر نامه امیر کبیر، پیکر این دانشجو شامگاه ۱۳ اردیبهشت در اتاقش در کوی دانشگاه تهران پیدا شده است.   روابط عمومی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، در پیامی با تایید مرگ سعید موسی‌نژاد، درگذشت او را به خانواده و هم‌کلاسی‌هایش تسلیت گفته است.   سعید موسی‌نژاد دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران   سعید موسی‌نژاد، اهل اردبیل بود و ساعاتی پیش از اقدام به خودکشی در پستی در اینستاگرامش سخنان آخر خود را منتشر کرده بود.

در هفته‌های گذشته خبر خودکشی و مرگ دست‌کم دو پزشک در شهرهای تهران و جاسک نیز منتشر شد   رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران در آبان ماه سال گذشته از خودکشی منجر به مرگ ۱۶ دستیار پزشکی (رزیدنت) طی یک سال خبر داده بود.   اگر شما یا نزدیکا‌نتان به خودکشی فکر می‌کنید، در ایران با «اورژانس اجتماعی» به شماره تلفن ۱۲۳ یا «اورژانس شهری» به شماره ۱۱۵ یا «صدای مشاور» با شماره ۱۴۸۰و  یا «اورژانس روانپزشکی تهران» با تلفن ۴۴۵۰۸۲۰۰ تماس بگیرید.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه را با شرایط ویژه پذیرش می‌کنیم
  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • دانشجوی واحد نی‌ریز مقام قهرمانی مسابقات استانی پرس سینه را کسب کرد
  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی
  • ۶ نکته در مورد پذیرش دانشجویان اخراجی در آمریکا
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران