Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@20:52:57 GMT

۳ پارک جدید در ارومیه افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۰۲۹۲

۳ پارک جدید در ارومیه افتتاح می شود

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: سه پارک جدید در ارومیه همزمان با هفته دفاع مقدس در ارومیه افتتاح می شود.

به گزارش ایمنا، علی شایگان اظهار کرد: طبق برنامه ریزی ها انجام شده سه پارک جدید که شامل فاز اول پارک ساغلیخ باغی که امتداد پارک گولر باغی به سمت بند، پارکی به مساحت یک هکتار در باند پایین پل قویون و پارکی به مساحت هفت هزار متر در ابتدای جاده انهر همزمان با هفته دفاع مقدس در ارومیه افتتاح می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو پارک مخصوص بانوان در ارومیه وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد تنها باغ نرگس در حال حاضر مورد استفاده بانوان است و پارک حلاوت کار که در ابتدای جاده چی چست قرار دارد به دلیل تکمیل نبودن فضای ورزشی و تمام نشدن اقدامات عمرانی فعلا مورد استفاده بانوان نیست.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه با اشاره به شرایط اقتصادی موجود کشور خاطر نشان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی در برنامه سال جاری علاوه برتکمیل پارک حلاوت کار یک پارک مخصوص بانوان نیز در ارومیه احداث خواهیم کرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پارک فدک بانوان اظهار کرد: این پارک به دلیل کانال کشی گسترده در اطراف پارک و لایروبی و همچنین مشکلات مالی عملیات برای تکمیل این پارک راکد مانده است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه با بیان اینکه شهرداری برنامه های مهمی برای گسترش کمربند سبز ارومیه در دستور کار دارد، یادآور شد: در حال حاضر در هفت هکتار از دره "صدرا" به منظور ایجاد کمربند سبز و ایجاد تفرجگاه های طبیعی عملیات ایجاد راه و آبرسانی در حال انجام است که با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان پاییز سال جاری اقدامات عمرانی این طرح به پایان خواهد رسید و مرحله کاشت آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: استاندارد فضای سبز برای هر نفر در کشور ۱۲ متر مربع است که این میزان در ارومیه ۱۱و ۸ دهم متر مربع است که نشان از وضعیت خوب ارومیه نسبت به سایر استان‌ها در حوزه فضای سبز شهری است.

کد خبر 387352

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اروميه شهرداري اروميه فضاي سبز شهري پارک کلانشهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۰۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندیشکده مواسات در البرز افتتاح می شود

‌به گزارش خبرنگار مهر، زینب عاشری شامگاه یکشنبه در نشست مجازی الگونمایی ایران جوان بمان که به منظور معرفی الگوی مواسات مادرانه برگزار شد، گفت: مواسات مادرانه از یک دورهمی و دغدغه مادرانه شروع شد و آن این بود که ما مادران به ویژه افرادی که فرزند کوچک یا چند فرزند دارند، در بسیاری از جمع‌ها به راحتی نمی‌توانند حاضر شوند.

وی افزود: در این راستا به این نتیجه رسیدیم که جمع‌هایی را مخصوص خود تشکیل دهیم و آنچه ایده آل و مطلوبمان است را خلق و تولید کنیم. این موضوع جرقه‌ای برای ما شد و سپس دورهمی ها آغاز شد و شکل و قالب گرفت. ابتدا یک حسینیه شخصی را اجاره و طی اطلاع رسانی مجازی با حدود ۸۰ مادر از سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کردیم.

مسؤول گروه مواسات مادرانه استان البرز با اشاره به تمرکز مواسات مادرانه بر ارزش مادری و فرزندآوری مطرح کرد: با توجه به اینکه گروه فعالی در حوزه جمعیت در البرز نداشتیم و این موضوع دغدغه مقام معظم رهبری نیز بود، سعی کردیم موضوع فعالیت‌ها و دورهمی های خود را به این سمت سوق دهیم، بنابراین کم کم شبکه مادران شکل گرفت.

عاشری اضافه کرد: اکنون این دامنه وسیع شده و تقریباً با ۲ هزار و ۲۰۰ مادر البرزی در ارتباط هستیم و آنها را در قالب یک شبکه سازماندهی کرده‌ایم و از یک گروه استانی کلی به ۲۵ تا ۳۰ گروه محلی رسیده‌ایم و سرگروه‌های محلات نیز از مادران محله هستند که باید آموزش‌ها، روش‌ها و سیر مطالعاتی خاصی را انجام دهند و سپری کنند.

وی با اشاره به اینکه گروه هسته مواسات مادرانه شامل ۹ نفر است که تیم اصلی را تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: یکشنبه هر هفته به صورت مداوم جلسات را برگزار و در آنها آسیب شناسی و اهداف را بررسی و مطابق آنها برنامه ریزی می‌کنیم. همواره تلاش شده جلسات پربار باشند که در این راستا مقرر شد مادران ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود را به اشتراک بگذ ارند.

فعالیت حدود ۱۵ کارگروه ذیل گروه مواسات مادرانه البرز

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز با اشاره به آشکار شدن ظرفیت‌های نهفته و شبکه سازی در این زمینه بیان کرد: پس از مدتی مادرانی علاقه مند بودند که این جلسات در محلات آنها نیز برگزار شود اما با توجه به اینکه این امر مقدور نبود، پیشنهاد داده شد که آنها نیز این جلسات و برنامه‌ها را در محلات خود به پیش ببرند.

عاشری افزود: کم کم مادران علاقه مند و دارای پتانسیل اولیه شناسایی و روش کل به جز در پیش گرفته شد و ابتدا یک دورهمی کلی تشکیل داده و سپس اقدام به شبکه سازی در محلات کردیم و سعی شد تربیت کادر هم داشته باشیم. رفته رفته گروه‌های محلات پا گرفتند و قوی‌تر شدند و اکنون برخی از آنها پا به پای گروه اصلی و گاهاً قوی‌تر فعالیت می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز خاطرنشان کرد: من معتقدم همانطور که خداوند چارچوب و کلیات و خطوط قرمزی را در مسیر تربیتی بندگان مشخص کرده ما نیز باید یکسری احکام و خطوط قرمز کلی و امور مباح، مکروه، مستحب و … را در امور تربیتی خود تعریف کنیم، بنابراین یکسری چارچوب کلی بدین منظور در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: در جزئیات نحوه فعالیت گروه‌های محلات خیلی ورود نمی‌کنیم اما سرگروه‌ها سیر مطالعاتی مشخصی دارند و هر کسی که وارد می‌شود، باید چند کتاب مد نظر را مطالعه کند و یکسری صوت را نیز گوش می‌دهند و در جلسات خلاصه‌های آنها را بیان می‌کنند. اکنون ذیل گروه اصلی مواسات مادرانه البرز حدود ۱۵ کارگروه تعریف شده است.

عاشری مادران کارآفرین و مادران باشکوه را از جمله عناوین کارگروه‌ها دانست و اظهار کرد: در این راستا مادران کارآفرین به صورت یک شبکه درآمده‌اند و در برنامه‌های بزرگ غرفه‌هایی به منظور فروش محصولات در اختیار آنها قرار می‌گیرد. کارگروه مادران باشکوه نیز متشکل از مادران جوان زیر ۴۰ سال و دارای بیش از چهار فرزند است.

یک شبکه مردمی باید مردمی بودن خود را حفظ کند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز با اشاره به اینکه برای اعضای این کارگروه برنامه‌های جداگانه ای متناسب با نیازهای آنها برنامه ریزی و اجرا می‌شود، عنوان کرد: تقریباً هیچوقت درگیر مسائل مالی نبودیم زیرا کار تماماً مردمی است و هزینه‌ها از داخل شبکه و توسط مادران تأمین و در این زمینه کلمه مواسات و مصادیق آن تعریف می‌شود.

وی مطرح کرد: پس از اینکه دورهمی ها بزرگ‌تر و کار جدی تر شد و توانستیم از نظر رسانه‌ای فعالیت خود را معرفی کنیم، بسیاری از بزرگان شهر به سراغ ما آمدند و عده‌ای درخواست کردند که در مساجد و هیأت‌های مختلف هم برنامه داشته باشیم اما نماینده ولی فقیه در استان البرز فضای مصلی کرج را در اختیار ما قرار دادند و بیشتر برنامه‌ها آنجا اجرا می‌شود.

عاشری اظهار کرد: پس از مدتی احساس کردیم که باید به پدران نیز پرداخته و برای آنها جلسات تبیینی در زمینه جمعیت برگزار شود، بدین منظور برنامه‌ها را به سمت خانواده محوری سوق دادیم و اکنون ماهی یک بار اردوها و هیأت‌های خانوادگی و بازی‌های پدر و فرزندی و … را نیز برگزار می‌کنیم تا از پدران غافل نشویم و بتوانیم آنها را نیز به اهدافمان نزدیک کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز تصریح کرد: ما برای فعالیت‌های خود به سراغ هیچ دستگاهی نرفتیم و هر دستگاهی هم که پیشنهاد داد زیر بلیط آنها نرفتیم، با اینکه می‌توانست کمک کننده باشد زیرا من معتقدم یک شبکه مردمی باید مردمی بودن خود را حفظ کند و به محض قرارگیری زیر بلیط یک ارگان به سمت نابودی می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود مردمی بودن شبکه را حفظ کنیم اما این بدان معنا نیست که نمی‌خواهیم با ارگان‌ها و مجموعه‌های دیگر همکاری کنیم اما امام جمعه و برخی ارگان‌هایی که حمایت معنوی از ما به عمل می‌آورند با ارگان‌های حاکمیتی متفاوت هستند و ما همواره از راهکارها و بیانات آنها برای بهبود روند کار استفاده می‌کنیم.

تخصصی‌تر شدن فعالیت‌های مادر و کودک

عاشری با تاکید بر اینکه پایه کار جهان بینی، نگرش و بینش افراد است، افزود: اگر ما از نقطه تربیت توحیدی کار را آغاز کنیم، بسیاری مسائل نه فقط در حوزه جمعیت بلکه در بسیاری از حوزه‌ها حل می‌شود. پس از بحث اعتقادی و بینشی، بحث روانی و تفکر است. ما با فعالیت‌های خود به تحکیم بنیان خانواده کمک و زوجین را از مسائلی در خصوص فرزندآوری و فرزندپروری آگاه می‌کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز عنوان کرد: با توجه به آسیب شناسی و نیازسنجی انجام شده، سه هدف را برای سال جاری تعریف کرده‌ایم که عبارت هستند از توسعه و تعمیق محلات از نظر کمی و کیفی و گسترش محلات و گروه‌های مواسات، تخصصی‌تر شدن فعالیت‌های مادر و کودک و افزایش بار محتوایی گروه‌ها و هسته‌ها و سرگروه‌ها.

وی با بیان اینکه به زودی اندیشکده مواسات در استان البرز افتتاح می‌شود، اظهار کرد: با توجه به منابع جمع آوری شده و مذاکره با اساتید مقرر شده به صورت دقیق‌تر روی کلمه مواسات و مصادیق و محتوای آن کار کنیم و آنها را در کار خود گسترش دهیم. اکنون تمرکز ما بر البرز است اما چند استان درخواست داده‌اند که مدل ما را در استان خود پیاده کنند.

کد خبر 6097668

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • اندیشکده مواسات در البرز افتتاح می شود
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران؛ باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی؟
  • باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی | حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران!
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۱۶ اردیبهشت
  • چرا شهرداری می‌خواهد با تانک از روی پارک‌های تهران بگذرد؟
  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد
  • پیام پیرمرد حاشیه‌ساز سپاهانی بعد از توهین به هواداران زن پرسپولیسی
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۱۴ اردیبهشت