Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال می‌گوید باشگاه‌ها منابع درآمدی مرسوم را ندارند و این یکی از دلایلی است که باشگاه‌ها به تعهدات‌شان عمل نکنند.

به گزارش ایسنا، جمشید نورشرق، رییس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در نشست خبری که امروز (سه‌شنبه) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: کمیته وضعیت فدراسیون به طور کلی در سه زمینه فعالیت می‌کند؛ اول در مسائل مالی حوزه فوتبال، دوم مسائل مربوط به نقل و انتقالات و  سوم مسائل مربوط حوزه کارگزاری فوتبال است که به شفاف بودن فوتبال کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به همراه همکاران‌مان در این کمیته از دی‌ماه ۹۷ شروع به فعالیت کردیم. قبل از ما آقای وثوق احمدی و همکارانش زحمات بسیار زیادی کشیدند.

او ادامه داد: در بحث رسیدگی به مسائل مالی فعالیت زیادی را انجام دادیم. وقتی ما شروع به فعالیت کردیم حجم پرونده‌ها و حجم مراجعات اقتضا می‌کرد که فکری کنیم. بعضی دوستان می گفتند گویا قراردادی نیست که بعد از ثبت شدن به طرح دعاوی منجر نشود. ما یک آسیب شناسی کردیم و باید تکلیف پرونده‌های گذشته را مشخص می‌کردیم. در گذشته این‌گونه بود که باشگاه برای ثبت قرارداد ۲۵ درصد از بدهی‌اش را پرداخت می‌کرد و مجوز می‌گرفت. اولین تصمیم ما این بود که باشگاهی که درخواست ثبت قرارداد بازیکن یا مربی دارد نباید بدهی داشته باشد. آمار مشخص است که ما چه تعداد پرونده را مختومه کردیم. در این فصل این کار را با شدت بیش‌تری دنبال کردیم. البته در این مسیر با مشکلات زیادی مواجه هستیم. صرف نظر از تفاوت باشگاه‌های دولتی و خصوصی و شبه دولتی باید گفت، باشگاه‌ها منابع درآمدی مرسوم را ندارند. این یکی از دلایلی است که باشگاه ها به تعهدات‌شان عمل نکنند اما این برای ما توجیه معقولی نیست.

نورشرق اضافه کرد: ما این موضوع را با جدیت کامل پیگیری می‌کنیم. در هفته قبل برخلاف درخواستی که شده بود، گرچه از ۳ هفته قبل ما اعلام کرده بودیم که باشگاه‌ها بدهی‌های خود را پرداخت کنند. در نهایت منجر به تشکیل جلسه‌ای شد و تصمیم گرفتیم نیمی از قراردادها ثبت شود و نیمی دیگر معطل بمانند تا بدهی‌ها چرداخت شود. این آخرین وضعیتی است که می‌توانیم درباره بدهی‌ها در فصل جاری به آن اشاره کنیم. مجموع پرونده‌های مختومه از زمان حضور ما بالغ بر ۲۴۰ پرونده و با رقم وصل شده ۱۸ میلیارد تومان است. ما هم عهده‌دار صدور رای هستیم و هم ضامن اجرای رای. حل و فصل نهایی هم می‌تواند پرداخت بدهی باشد و هم می‌تواند جلب رضایت شاکی باشد. یکی از دغدغه‌های دیگر این است که متاسفانه با بازیکنان و برخی اعضای کادر فنی دو قرارداد بسته می‌شد. یک قرارداد برای سازمان لیگ و و ثبت بسته می‌شد و قرارداد دیگر که رقمش واقعی بود که بین باشگاه و بازیکنان بسته می‌شد. اعلام کردیم به سازمان لیگ که قراردادی که نزد آن‌ها ثبت می‌شود معتبر است و در مقابل آن قرارداد دیگری را معتبر نمی‌دانیم. در یکی از پرونده‌ها در دو ماه گذشته یک پرونده به همین صورت بود و ما بر اساس قرارداد ثبت شده در سازمان لیگ رای صادر کردیم. فعالیت ما پیامدهای متفاوتی دارد. یکی از آن‌ها کمک کردن به واقعی کردن بدهی‌های باشگاه‌هاست.

رییس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون بیان کرد: با این کار باشگاه‌ها با هر مبلغی با بازیکنان و کادر فنی قرارداد می‌بندند. یکی دیگر از موضوعات ما مسائل مربوط به نقل و انتقالات تیم هاست. اخیرا سه موضوع در این زمینه مطرح شد. یکی از پرونده‌ها منجر به مصالحه شد. این پرونده مربوط به باشگاه کارون اروند خرمشهر و داماش گیلانیان بود که توافق کردند که از حالت اختلاف بیرون بیایند و به قرارداد پایبند باشند.

او درباره این که مسوولان سازمان لیگ می‌گفتند بدون پرداخت تمام بدهی‌ها هیچ باشگاهی حق ثبت قرارداد بازیکنان و کادر فنی‌اش را ندارد اما باز هم در این فصل این اتفاق افتاد اظهار کرد: ما باشگاهی را نداریم که با وجود بدهی قرارداد همه بازیکنانش را ثبت کرده باشد. ما فقط اجازه دادیم نصف بازیکنان جدید قراردادشان ثبت شود. ما وقتی خودمان اعلام می‌کنیم باشگاه‌ها باید تسویه حساب کنند باید پای تصمی‌مان بایستیم. یک‌بار برای همیشه فوتبال باید به سمتی برود که این مسائل حل شود. چرا بازیکن و کادر فنی سال ۹۴ قرارداد ببندد با رقم ۱۵۰ میلیون تومان و هنوز هم نتوانسته باشد پولش را بگیرد. این پول الان چقدر ارزش دارد. باشگاه‌ها باید بدانند اگر قراردادی منعقد می‌کنند حتما باید رقم آن قرارداد پرداخت شود. اگر این را بدانند حتما با رقمی قرارداد می‌بندند که قدرت پرداخت آن را داشته باشند. بعضی‌ها گفتند این یک سنگ بزرگ است که نشانه نزدن است. بعضی باشگاه‌ها مثل نساجی و استقلال و نفت مسجد سلیمان توانستند قرارداد نیمی از بازیکنان‌ جدیدشان را ثبت کنند. ما چند باشگاه داریم که اصلا بدهی نداشتند. پرسپولیس از ما تسویه حساب گرفت و فاقد بدهی است. پرونده باز شاید داشته باشد اما فاقد بدهی است. این تصمیم چه در نیم فصل و چه در فصل بعد تکرار نمی‌شود. ما به این سمت می رویم که در فصل آینده باشگاهی بدهی نداشته باشد.

نورشرق اضافه کرد: نکته اول این است که من به شخصه در زمینه به کارگیری مربی و بازیکن خارجی یک اعتقاد شخصی دارم که شاید خطا باشد. رهبر گفتند که ما به سمت تولید داخلی برویم. این یک رهنمود در همه زمینه هاست. چه دلیلی دارد که باشگاه بدهکار بازیکن و یا مربی خارجی جذب کند. یک کارگروهی راه اندازی شد و آیین نامه‌اش همین روزها در حال تصویب نهایی است که جذب مربی و بازیکن خارجی نظام‌مند بشود. دو نکته در این دستورالعمل وجود دارد. اول این که باشگاهی که می‌خواهد مربی یا بازیکن خارجی جذب کند از کمیته تعیین وضعیت گواهی تسویه حساب کامل بگیرد. دوم باشگاه باید مستنداتی ارائه کند که نشان بدهد می‌تواند از عهده تعهدات مالی بازیکن یا مربی مورد نظرش بربیاید. اگر این دو شرط اجرا شود خیلی از مشکلات ما حل می‌شود.

او ادامه داد: ما در این کمیته رسیدگی می کنیم. یعنی وقتی یک بازیکن شکایت می‌کند اولین اقدام ما این است که درخواست بازیکن را به باشگاه مربوطه اعلام می کنیم و یک مهلت معقول مشخص می‌کنیم که در بسیاری از موارد باشگاه ها پاسخی نمی‌دهند. اگر باشگاهی پاسخ بدهد از نمایندگانش دعوت می‌کنیم تا در جلسه ای صحبت‌های‌شان را بشنویم. شاید مبلغ درخواست شده از سوی بازیکن اشتباه باشد. ما خودمان را مکلف می‌دانیم که به دفاعیات باشگاه‌ها گوش کنیم. آرای ما غیرقطعی است قابل تجدید نظر در کمیته استیناف است.

نورشرق اضافه کرد: باشگاه‌ها ممکن است مطالباتی از سازمان لیگ داشته باشند. آن جای خودش است. این که تعهدات‌شان را از چه منبعی پرداخت کنند به خودشان مربوط است. باشگاه‌ها می‌توانند از ما بخواهند که مبلغ بدهی را از منبع مورد نظرشان به شاکی پرداخت کنیم.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فدراسيون فوتبال کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۰۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزینه‌های خارجی هدایت تیم ملی بسکتبال

نشست کمیته فنی فدراسیون بسکتبال برای معرفی گزینه‌های احتمالی برای سرمربیگری تیم ملی ایران با حضور جواد داوری رئیس فدراسیون برگزار شد و در کنار دو گزینه داخلی، دو مربی خارجی نیز مورد تأیید نهایی قرار گرفتند.

فدراسیون بسکتبال از اعلام نام مربیان ایرانی به دلیل حساسیت هفته‌های باقیمانده از لیگ برتر، خودداری کرد ولی مارکو راموندینیو 43 ساله از ایتالیا و رادووان تریفونوویچ 54 ساله از اسلوانی دو گزینه خارجی هستند.

رادووان تریفونوویچ ملقب به «رادو» در سال 1973 در شهر لیوبلیانا کشور اسلوونی که در آن زمان قسمتی از یوگسلاوی سابق بود به دنیا آمد. او از سال 1993 تا 2007 (20 تا 34 سالگی) به عنوان بازیکن فعال بود و از 35 سالگی وارد دنیای مربیگری شد. رادو از سال 2015 تا 2017 مربی تیم ملی اسلوونی و دستیار «ایگور کوکوشکوف» بود.

پس از اینکه اسلوونی در سال 2017 به مدال طلای یوروبسکت رسید به مدت 3 سال تا 2020 سرمربی تیم ملی کشورش شد و بعد از آن به کشور ترکیه رفت تا دستیار سرمربی لیتوانیایی تیم فنرباغچه شود. فنرباغچه در سال 2022 قهرمان ترکیه شد.

گزینه دوم هدایت تیم ملی در نوع خود، مورد جالبی است. مارکو راموندینیو متولد سال 1982 در ایتالیا و مربیگری را از سن 18 سالگی آغاز کرده و در واقع به صورت حرفه‌ای بسکتبال بازی نکرده است. او پس از چندین سال فعالیت در کادر فنی تیم‌های باشگاهی به تیم‌های زیر 16 و زیر 18 سال ایتالیا راه پیدا کرد و در نهایت سرمربی تیم بسکتبال زیر 16 سال ایتالیا در المپیک تابستانی نوجوانان (سال 2015) شد. او همچنین سابقه هدایت تیم جوانان (تیم ملی B) ایتالیا را نیز در کارنامه خود دارد. او در فصل 23-2022 با تیم تورتونا که آن را از لیگ دسته 3 ایتالیا به سری A رساند به عنوان مربی سال سری A انتخاب شد.

دیگر خبرها

  • کنایه دورتموند به یونایتد: از سانچو عذرخواهی کنید!
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است
  • انتشار توضیحات و جزییات جدید از پرونده جنجالی بابک زنجانی | بیش از بدهی‌اش پرداخت کرد!
  • دارایی بابک زنجانی از بدهی او بیشتر بود؛ یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تسویه شد
  • نگاهی به پرونده بابک زنجانی
  • جزئیات جدید از پرونده بابک زنجانی؛ بازگشت ۱۹۶۷۵۰۰۰۰۰هزار یورو به خزانه | دارایی او از بدهی اش بیشتر بود؟
  • دارایی بابک زنجانی از بدهی او بیشتر بود/ یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تسویه شد
  • استرداد اموال و بدهی های بابک زنجانی؛ زمینه تبدیل اعدام به ۲۰ سال حبس!
  • پرونده ب_ز بسته شد؛ حالا نوبت به کرسنت است
  • گزینه‌های خارجی هدایت تیم ملی بسکتبال