Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@15:30:12 GMT

از گذرواژه های تکراری استفاده نکنید

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۰۵۵۸

از گذرواژه های تکراری استفاده نکنید

کارشناسان امنیتی به کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه کرده‌اند که به هیچ عنوان از یک گذرواژه برای حساب‌های کاربری مختلف خود استفاده نکنند.

 امنیت سایبری و محافظت از حریم خصوصی یکی از مهم ترین مسائلی است که این روزها برای کاربران در فضای مجازی از اهمیت خاصی برخوردار شده است و همواره کارشناسان امنیتی فعال در موسسات تحقیقاتی مختلف سعی دارند که به کاربران برای جلوگیری از نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به حساب‌های کاربری و در نتیجه اطلاعات شخصی آنها توصیه‌های امنیتی کرده و از آنها بخواهند که با احتیاط بسیار بیشتری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به گشت و گذار بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا در وب سایت IT proportal، کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی با انتشار گزارشی از کاربران درخواست کرده‌اند در صورتی که از یک رمزعبور و گذرواژه برای حساب‌های کاربری مختلف خود استفاده می‌کنند، هرچه سریعتر اقدام به تعویض رمزعبور خود کنند چراکه ممکن است هکرها و مجرمان سایبری با نفوذ به یک حساب کاربری در یکی از شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های اینترنتی قربانی موردنظر، در صورت یکسان بودن رمزعبور، بتوانند به سایر حساب های کاربری وی نیز ورود پیدا کرده و با دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران، به هدف خود دست یابند.

پیشتر نیز کارشناسان امنیتی اعلام کرده بودند یکی از مهم‌ترین اشتباهاتی که کاربران مرتکب می‌شوند، استفاده از یک گذرواژه برای حساب‌های کاربری مختلفشان است چراکه آن‌ها بر این باورند که انتخاب و یادآوری یک گذرواژه جداگانه برای حساب‌های کاربری متفاوت برایشان بسیار دشوار و ناممکن است. در این صورت، بهترین راهکار آن است که بجای استفاده از کلمات مشابه به هم از یک نرم‌افزار مدیریت رمزعبور که امنیت سایبری آن توسط سایت‌های معتبر تایید شده است، استفاده کنند. در واقع می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین اقداماتی که کاربران می‌توانند به منظور جلوگیری از فراموشی رمزهای عبور و همچنین محافظت از اطلاعات شخصی و حساب‌های کاربری خود در فضای مجازی انجام دهند، آن است که از نرم افزارهای معتبر مدیریت گذرواژه استفاده کنند تا به صورت اتوماتیک و هر چند مدت یکبار، رمزعبور حساب‌های کاربری را تغییر دهند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۰۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب ترفند مجرمان سایبری در ایام تعطیلات پیش رو باشید

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا نسبت به سوءاستفاده مجرمان سایبری از ایام تعطیلات چند روزه با افزایش ارسال لینک‌های آلوده، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، رامین پاشایی اظهار کرد: با تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی و تجربیات ادوار گذشته مشخص شده است مجرمان سایبری با توجه به ایام پایانی هفته یا منتهی به تعطیلات چند روزه کشور اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کنند.

وی با اشاره به شگرد این مجرمان افزود: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی پیوندهای آلوده با عناوین دریافت کالابرگ، ابلاغ قضائی، سهام عدالت، پرداخت وام و نظایر آن مترصد کلاهبرداری از طریق دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن فریب خوردگان و برداشت غیر مجاز پول از حساب‌های مالی آنها هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا گفت: ارسال و دریافت این پیامک در تمام پیام‌رسان‌های بومی، غیر بومی، گروه‌ها و کانال‌ها که شهروندان در آن عضویت دارند ممکن و حتی ارسال این پیامک‌ها از طریق دوستان و آشنایان نیز احتمال دارد.

پاشایی ادامه داد: افراد در صورت مواجه با این پیامک‌های مشکوک که مشخصه اصلی تمام آنها ارسال از طریق سرشماره‌های تلفن شخصی است، توجه نکنند و در صورت غفلت و گرفتار شدن در دام مجرمان سایبری می‌توانند بلافاصله با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا در سراسر کشور تماس بگیرند و از خدمات انتظامی و تخصصی این پلیس بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت نیاز، شیفت‌های قضائی دادگاه‌ها، دادسراها و حوزه بانکداری در سراسر کشور آمادگی ارائه خدمات به افراد است.

کد خبر 750037

دیگر خبرها

  • پسورد Password و حقایق جالب آن
  • مراقب ترفند مجرمان سایبری در ایام تعطیلات پیش رو باشید
  • پسورد و حقایق جالب آن
  • دیگر تخم مرغ را در روغن سرخ نکنید (فیلم)
  • کلاهبرداری سایبری با ارسال پیامک «دریافت کالابرگ»
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • حساب نانو آلپاری [راهنمای موفقیت در “binary option”]