Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی آبدار صبح امروز سه شنبه در خصوص  وضعیت کنونی مقبره‌الشعرا تبریز به خبرنگاران اظهار داشت: نظر به اینکه متولی اصلی مجموعه مقبره الشعرا تبریز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، میراث فرهنگی استان هیچگونه دخالتی در این پروژه نداشته و ندارد.

وی با اشاره به اینکه پروژه عمرانی بهسازی مقبره الشعرا تبریز، از سال ۹۲ آغاز شده است، گفت: با توجه به حذف ردیف اعتباری ملی مقبره الشعرا و عدم امکان اتمام پروژه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در زمان شهردار وقت تبریز، شهرداری تبریز به این پروژه ورود پیدا کرد، اما با توجه به حجم پروژه اعتبارات شهرداری تبریز به تنهایی جوابگو نیست و باید ردیف ملی برای آن در نظر گرفته شود که خوشبختانه با پیگیری های جناب آقای سعیدی، نماینده محترم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، این امر در سال جاری محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: در تمام جلساتی که برای بررسی وضعیت فعلی مقبره الشعرا تشکیل می گردد، بر رعایت ضوابط و قوانین آثار تاریخی و ثبتی تاکید از سوی میراث فرهنگی تاکیدات لازم صورت گرفته است. با توجه به طرح موضوع مقبره الشعرا در جلسه کمیته فرهنگی مجمع مشورتی استان، نتیجه نظرسنجی های دو سال اخیر در خصوص مقبره الشعرا که حاکی از نارضایتی مردم و گردشگران بود، مطرح گردید که به حق یکی از مطالبات مردم فرهنگ دوست تبریز و آذربایجان پایان دادن به این وضعیت نابسامان است.

آبدار در خاتمه، خاطرنشان کرد: در این عملیات جهت حفظ و حراست از بقایای تاریخی موجود، بر حفظ بقایای تاریخی بخش شرقی گورستان سرخاب و سید حمزه که شامل بقایای زیرزمین ملاباشی و قائم مقام فراهانی است، تاکید شده است و میراث فرهنگی اجازه دخالت در بقایای تاریخی موجود را نخواهد داد.

کد خبر 4703597

منبع: مهر

کلیدواژه: تبریز میراث فرهنگی هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان عید غدیر خم یاسوج خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز
  • اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه