Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@04:19:34 GMT

بکارگیری افراد سابقه دار در کارخانه بازیافتی شیراز

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۰۹۰۳

بکارگیری افراد سابقه دار در کارخانه بازیافتی شیراز

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان فارس با اشاره به به کارگیری کارگرهای ایرانی در این کارخانه افزود: در این کارخانه بازیافت حتی یک کارگر طبع خارجی کار نمی‌کند درصورتی‌که دیگر کارخانه‌های مشابه کارگران خارجی را به‌کارگیری می‌کنند و حتی به افراد دارای سو سابقه نیز کار نمی‌دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، سلیمان مهدوی ظهر امروز در بازدید یکی از کارخانه‌های نمونه بازیافتی شیراز با اشاره به ویژگی های این مجموعه گفت: تمام کارگران این کارخانه بازیافتی افرادی بوده‌اند که اعتیاد داشته و اکنون ترک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

  وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های این کارخانه این است که مدیر این مجموعه از جنس خود کارگران است، اضافه کرد: کارگران این کارخانه نسبت به شرایط زمان و مکان یکی از جهادگران عرصه اقتصادی کشور محسوب می‌شوند.   کارخانه ای که فقط افراد دارای سوء سابقه را استخدام می‎کند/ بکارگیری افراد سابقه‎دار در کارخانه بازیافتی شیراز   دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در ادامه فعالیت و به ‌کارگیری بیش از 110 نفر از افرادی که سابقه کیفری داشته‌اند در این کارخانه را کار بسیار ارزشمندی دانست و ابراز کرد: اهمیت دادن به این افراد مصداق معروف است.   وی به خدمات ارائه شده توسط کارخانه بازیافتی اشاره کرد و تصریح کرد: این کارخانه افرادی را به‌کارگیری می‌کند که دارای سو سابقه هستند و به آنان خدماتی ازجمله ازدواج آستان و بیمه می‌دهد درواقع مدیر این کارخانه کاری را انجام می‌دهد که برخی از مسئولان قادر به انجام آن نیستند.    مهدوی با بیان اینکه مسئولان باید مشکلات چنین کارخانه هایی را برطرف کنند، ابراز کرد: این کارخانه در موضوع اقتصادی و جلوگیری از مفاسد اجتماعی به دغدغه مقام معظم رهبری عمل کرده است.   وی با اشاره به به کارگیری کارگرهای ایرانی در این کارخانه در پایان عنوان کرد: در این کارخانه بازیافت حتی یک کارگر طبع خارجی کار نمی‌کند در صورتی‌که دیگر کارخانه‌های مشابه کارگران خارجی را به‌کارگیری می‌کنند و حتی به افراد دارای سو سابقه نیز کار نمی‌دهند. انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۰۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان

مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بر اساس قانون هرگونه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در واحدهای کارگاهی استان زنجان ممنوع است و متخلفان جریمه و مجازات می‌شوند.

اسماعیل آقاجانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: بر اساس قانون هرگونه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در واحدهای کارگاهی استان زنجان ممنوع است و متخلفان جریمه و مجازات می‌شوند.

وی از فعالیت مستمر گشت‌های مشترک اداره کار، فرمانداری‌ها و فراجا در سطح استان برای شناسایی نیروهای کار غیرمجاز خارجی خبر داد و یادآور شد: میزان جریمه سال‌جاری کارفرمایان متخلف که اقدام به استفاده از اتباع خارجی فاقد مجوز کار می‌کنند، به استناد بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مبنی بر اعمال جریمه به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه است.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: جریمه به‌کارگیری اتباع بیگانه در سال‌جاری چیزی حدود یک میلیون و ۱۹۴ هزار تومان است که البته این جریمه برای بار اول تخلف است و اگر تکرار شود، کارفرما به مجازات حبس نیز محکوم می‌شود.

آقاجانلو با بیان اینکه به‌کارگیری نیروی کار غیرمجاز خارجی در استان بیشتر در مزارع کشاورزی و در فصل برداشت محصولات، کارهای ساختمانی و گاوداری‌ها صورت می‌گیرد، اظهار کرد: این موضوع در کارگاه‌های تولیدی و صنعتی استان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت سیاسی در روند حضور کارگران تأثیرگذار بوده و این روند در استان زنجان از سال ۱۴۰۰ تاکنون صعودی بوده است، اضافه کرد: سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰ کارفرمای متخلف در استان شناسایی شد که این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۱۷۴ کارفرما در سال گذشته به ۳۰۰ کارفرما رسید.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تعداد کارگران افغانی شناسایی شده را ۹۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: کارفرمایان متوجه تبعات سو ء باشند.

وی تصریح کرد: بنابراین از شهروندان و از کارفرمایان می‌خواهیم از اجاره محل و کارگاه به این افراد خودداری کنند و اگر کارگاه تعطیلی باشد و به صورت تیمی در آنجا سکونت کنند جلوگیری کنند.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان همچنین از شهروندان خواست تا برای صیانت از فرصت‌های شغلی، اشتغال غیرقانونی اتباع خارجی در سطح این استان را گزارش کنند.

کد خبر 749052

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است
  • بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک در شیراز
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز