Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@18:18:47 GMT

ثبت پل چنه‌سر خطیبان در فهرست آثار تاریخی ملی کشور

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۱۵۶۶

ثبت پل چنه‌سر خطیبان در فهرست آثار تاریخی ملی کشور

مهرگان گفت: پل تاریخی چنه‌سر خطیبان در فهرست آثار تاریخی ملی کشور ثبت شد.

«علیرضا مهرگان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: پل تاریخی چنه‌سر خطیبان با پیگیری‌های چندساله با شماره ۳۲۳۶۴ در فهرست آثار تاریخی ملی کشور به ثبت رسید.

 

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا افزود: در حال حاضر مرمت پل گازروبار و مرغانه پورد( پل ثبتی جدید) و محوطه مناره تاریخی مناره بازار در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: برای ثبت سوغات شهرستان همچون حلوای ضیابری و رشته و خشکار، مراسم معنوی سوم امام حسین(ع) در طاهرگوراب و همچنین ثبت چندین جشنواره در شهرستان در تلاش هستیم که همکاری و حمایت مسئولان امر را می‌طلبد.

 

مهرگان با بیان اینکه گردشگری به عنوان یک صنعت در دنیا شناخته شده و در حال تبدیل شدن به سومین اقتصاد دنیاست و سرعت رشد بالایی دارد، تصریح کرد: باید مناطق گردشگری و ابنیه‌های تاریخی شهرستان را به گردشگران معرفی کنیم تا سبب جذب آنها و رونق گردشگری و اقتصادی در شهرستان شود.

 

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: رونق گردشگری در کنار اشتغالزایی و درآمدزایی باعث افزایش نشاط اجتماعی در جامعه می‌شود.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد روز جهانی مسجد هفته دولت اردبیل روزنامه عید غدیر ماه محرم جشن های دهه کرامت سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان پل تاریخی ثبت ملی صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۱۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق گردشگری شهر بهبهان + فیلم

شهر تاریخی بهبهان در خوزستان دارای آثار گردشگری مختلفی از جمله کاروانسرای قدیمی، قلعه گلاب، حمام تاریخی بکان و محوطه باستانی ارجان است. بخشی از مناطق دیدنی بهبهان را در ویدئوی زیر می‌بینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • مناطق گردشگری شهر بهبهان + فیلم
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان