Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@16:20:40 GMT

همدان| رمان تاریخ غیرت منتشر شد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۲۲۴۱

همدان| رمان تاریخ غیرت منتشر شد

رمان "تاریخ غیرت"، رمانی عاشقانه-تاریخی ، نوشته "آقا شیخ موسی دستجردی" معروف به "نثری همدانی" از مجموعه دانشنامه همدان به چاپ رسید. ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، تیمور آقا محمدی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه از انتشار رمان "تاریخ غیرت"، خبر داد و اظهار داشت:  موضوع این رمان بیان رشادت مردان و زنان همدانی در حمله هولناک عثمانی‌ها به ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید مهدی شجاعی: چاپ داستان‌های کوتاه مخاطبان «کوتاه با داستان»داستان زندگی شهید ابراهیم هادی شنیدنی شدنگاهی به کتاب «جنگ کثیف»-7| بازخوانی فاجعه حوله و داستان پردازی‌های همیشگی غرب

وی گفت: تاریخ غیرت رمانی است با مضمون عاشقانه - تاریخی که آشیخ موسی نثری آن را در سال 1276 هـ.ش. (1315 هـ.ق.) یعنی زمانی که کمتر از بیست سال داشته است (17 سالگی) در مدت یک سال به رشته تحریر در آورده و نیز مصمم بوده که در آینده جلد دوم و سومی هم در ادامه‌ آن بنویسد اما گویا بنا به مسائل سیاسی از نوشتن و حتی انتشار آن یک جلد هم امتناع کرده است.

معاون فرهنگی حوزه هنری همدان با بیان اینکه نویسنده، رمان "تاریخ غیرت" را پیش از جنگ جهانی اول به اتمام رسانده است، افزود: وقایع رمان مربوط به سال 1136هـ.ق. یعنی زمانی که لشکر عظیم عثمانی به رهبری احمدپاشا از بغداد به‌طرف غرب ایران هجوم آورد و گروه وسیعی از مردم بی‌دفاع همدان را قتل‌عام کردند؛ اگرچه مردم دلیر این شهر با شجاعت و دلاوری ‌که کمتر دیده شده، سعی کردند جلو اعمال وحشیانه‌ آنان را بگیرند.

وی با اشاره به مراحل سپری شده برای آماده سازی این اثر بیان کرد: این کتاب با کوشش مهدی به خیال گرد آوری شده است و از پیوست دوم دانشنامه حوزه هنری استان همدان به شمار می‌آید.

آقامحمدی ابراز کرد: رمان "تاریخ غیرت" متشکل از دوازده فصل،277 صفحه در تیراژ 110 نسخه به چاپ رسیده است که "آشیخ موسی نثری" با نثر درخشان و سحرانگیز خود متصل به هم داستان را پیش‌برده است  و از آنجا که وی ادیبی نکته‌ سنج و خوش‌ذوق بوده، در لابه‌لای رمان به فراخور  موضوع اشعاری را از شعرای نامی ایران نقل کرده و گاه برحسب ذوق و سلیقه‌ شخصی به جهت مرتبط شدن شعر  با داستان کلماتی از  اشعار را  تغییر  داده است.

 انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۲۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران

 سعید موسی‌نژاد، دانشجوی کارشناسی ارشد ورودی ۱۴۰۲ دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران خودکشی کرد و به زندگی خود پایان داد.

به گزارش خبر نامه امیر کبیر، پیکر این دانشجو شامگاه ۱۳ اردیبهشت در اتاقش در کوی دانشگاه تهران پیدا شده است.   روابط عمومی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، در پیامی با تایید مرگ سعید موسی‌نژاد، درگذشت او را به خانواده و هم‌کلاسی‌هایش تسلیت گفته است.   سعید موسی‌نژاد دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران   سعید موسی‌نژاد، اهل اردبیل بود و ساعاتی پیش از اقدام به خودکشی در پستی در اینستاگرامش سخنان آخر خود را منتشر کرده بود.

در هفته‌های گذشته خبر خودکشی و مرگ دست‌کم دو پزشک در شهرهای تهران و جاسک نیز منتشر شد   رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران در آبان ماه سال گذشته از خودکشی منجر به مرگ ۱۶ دستیار پزشکی (رزیدنت) طی یک سال خبر داده بود.   اگر شما یا نزدیکا‌نتان به خودکشی فکر می‌کنید، در ایران با «اورژانس اجتماعی» به شماره تلفن ۱۲۳ یا «اورژانس شهری» به شماره ۱۱۵ یا «صدای مشاور» با شماره ۱۴۸۰و  یا «اورژانس روانپزشکی تهران» با تلفن ۴۴۵۰۸۲۰۰ تماس بگیرید.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت
  • چاپ کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» برای کودکان
  • دوقلوهای اصفهانی آهنگ شیرازی منتشر کردند/داستان به روز رسانی شدن!
  • نظربازی با اصفهانِ اردیبهشتی
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران
  • سخنی در باب محتوای «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی/ تحریف تاریخ به شیک ترین شکل ممکن
  • ترسناک‌ترین فیلم جهان که کشته داده!