Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، روزنامه لبنانی النهار نوشت:برخی منابع امنیتی به روزنامه النهار گفتند که شخصیتی که اسرائیل تلاش کرد در ضاحیه بیروت با دو پهپاد ترور کند یکی از نمایندگان سابق حزب الله لبنان در پارلمان است.

این روزنامه نوشت که این نماینده اکنون جایگاه بلندپایه ای را در حزب الله دارد.

دو فروند پهپاد اسرائیلی بامداد شنبه در ضاحیه در جنوب لبنان سقوط کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پهپادهای مذکور در نزدیک ساختمان مرکز رسانه ای حزب الله سقوط کرده اند.

در این حادثه که در ساعت 1 بامداد یکشنبه صورت پذیرفت پهپاد اول منفجر نشد اما پهپاد دوم بر روی ایرانیت های یک ساختمان سقوط کرد که آسیب جانی و مالی به همراه نداشت.

در همین حال، حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس بررسی‌ کارشناسان پهپادی که بامداد شنبه در جنوب بیروت سقوط کرد حامل مواد منفجر بوده و درصدد انجام عملیات بود.

مقاومت اسلامی لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که کارشناسان این گروه اقدام به جداسازی پهپادی کردند که بامداد شنبه در منطقه ضاحیه جنوبی بیروت سقوط کرد و مشخص شد که این پهپاد حاوی بمبی بوده که به صورت ماهرانه‌ای جاسازی شده بود.

به گزارش المنار، بر اساس اعلام حزب‌الله، مواد منفجره داخل پهپاد نخست از نوع C4 بوده و وزن مواد منفجره 5.5 کیلوگرم بوده است.

حزب‌الله در بیانیه خود تأکید کرد: بر اساس یافته‌های جدید که پس از تفکیک و جداسازی پهپاد حاصل شد، تاکید می‌کنیم که هدف پهپاد نخست عملیات شناسایی نبوده بلکه هدف آن اجرای عملیات انفجار بوده که توسط پهپاد دوم نیز صورت گرفت.

از جهتی دیگر،«سید حسن نصرالله»به این تجاوز واکنش نشان داد و گفت: آنچه شب گذشته رخ داد، بسیار بسیار خطرناک است.

وی خاطرنشان کرد: در حادثه روز گذشته(بامداد شنبه) یک پهپاد جاسوسی و نظامی اسرائیل به طول نزدیک به دو متر وارد منطقه «معوض » شد و پس از چند دقیقه یک پهپاد انتحاری آمدو  مستقیما حمله کرد. آنچه رخ داد، تجاوز و حمله مستقیم به ضاحبه جنوبی است.

نصرالله تأکید کرد: نتانیاهو  به اشتباه رفته اگر گمان می کند ما از این تجاوز می گذریم.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه حمله پهپاد انتحاری اسرائیل به ضاحیه جنوبی اولین اقدام خصمانه از ۱۴ اوت ۲۰۰۶ تاکنون است، افزود:  نتانیاهو وهمدستانش به اشتباه رفته اند اگر گمان می کنند که ما از این تجاوز می گذریم زیرا سکوت دربرابر آن، باعث تکرار تجاوز پهپادی به لبنان می شود.

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه تکرار سناریوی حمله علیه حشد شعبی در عراق در لبنان نیز مطرح است، خاطرنشان کرد: این موضوع به خود عراقی ها بستگی دارد و موضوعی داخلی است اما ما در لبنان اجازه چنین مسیری را نمی دهیم.

نصرالله ادامه  داد: ما برای جلوگیری از وقوع روندی نظیر حمله به پایگاههای حشد شعبی در عراق، هرکاری انجام خواهیم داد و هرآنچه که مانع این موضوع شود را انجام خواهیم داد. ما در مقاومت اسلامی به هیچ قیمتی اجازه چنین روندی را نمی دهیم.

دبیرکل حزب الله یادآور شد: زمانی که یک پهپاد اسرایئلی لبنان را بمباران می کرد واین رژیم ایمن می ماند، سپری شد. امروز به ساکنان شمال فلسطین اشغالی می گویم که حزب الله اجازه تجاوزی از این نوع را نمی دهد.  از اکنون به بعد ما با پهپادهای اسرائیلی در آسمان لبنان مقابله خواهیم کرد و برای ساقط کردن آنها تلاش خواهیم کرد و اسرائیل باید این را بداند.

نصرالله درباره تجاوز به سوریه که همان روز صورت گرفت و دو مبارز حزب الله در طی آن شهید شدند نیز واکنش نشان داد و گفت: روز گذشته یک منزل در عقربا هدف قرار گرفت در حالی که نتانیاهو افتخار می کند که سپاه قدس را هدف قرار داده است. نتانیاهو دروغ می گوید. روز گشته جنگنده های اسرائیلی به منزلی که جوانان حزب الله در آن سکونت داشتند، حمله کردند و در آن دو نفر شهید شدند.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد:  ما شوخی نداریم. به صهیونیست ها گفته ایم که اگر یک مجاهد از حزب الله را بکشید، ما به این قتل پاسخ خواهیم داد. من به اسرائیلی ها که در مرز هستند می گویم منتظر پاسخ ما باشید.


 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر سید حسن نصرالله حزب الله لبنان تجاوز اسرائیل به سوریه تجاوز اسرائیل به لبنان قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه استراتژیک «میرون»

شبکه الجزیره گزارش داد که منطقه «جبل الجرمق» در شمال سرزمین‌های اشغالی که پایگاه استراتژیک میرون نیز در آن واقع شده است، آماج حملات موشکی حزب الله لبنان قرار گرفت.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز در این باره اعلام کرد که ۱۰ موشک از خاک لبنان به سمت پایگاه میرون پرتاب شده است.

منابع رسانه‌ای همچنین تصاویری را از لحظه اصابت موشک‌های حزب‌الله به جبل الجرمق منتشر کرده‌اند.

پایگاه میرون پیش از این نیز چند بار هدف حملات حزب‌الله لبنان قرار گرفته بود.

 با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است. در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه استراتژیک «میرون»
  • حمله حزب الله لبنان به مقر سربازان صهیونیست + فیلم
  • حمله حزب ‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران
  • حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل
  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • حمله هوایی اسرائیل به جنوب لبنان