Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:17:47 GMT

کارگردان هلندی که تحت تاثیر فرهنگ کُردها قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۲۴۶۴

تیتیا بومیستر، کارگران تئاتر از کشور هلند که به واسطه حضور در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به این شهر آمده است، فرهنگ کُردها را بسیار غنی توصیف کرد و گفت: هنرمندان در شهر مریوان بسیار مستعد و مشتاق یادگیری هستند.

تیتیا بومیستر در حاشیه برگزاری چهاردهمین تئاتر خیابانی مریوان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: حدود 30 سال است که در حوزه تئاتر کار می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همه جای دنیا اجراهایی را داشته‌ام اما در ایران تاکنون نه و امروز برای اولین بار یک ورک شاپ آموزشی را در مریوان برگزار کردم.

وی با ابراز خرسندی از حضور در شهر مریوان، افزود: اینجا یک دنیای ناشناخته است. من سال گذشته نیز به تهران، اصفهان، شیراز و جاهای مختلف در ایران سفرهایی را داشتم. ما در رابطه با سیاست چیزهای زیادی را در اخبار می‌شنویم اما من هیچ وقت مردم ایران را ندیده بودم. مردم اینجا بسیار صمیمی و خونگرم هستند و در رابطه با فرهنگ اینجا خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم.

این مدرس ورک شاپ از کشور هلند افزود: سال گذشته به مساجد، معماری‌های کهن و موزه‌های زیادی در ایران رفتم. به خاطر فرهنگ غنی ایران بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم. مردم ایران بسیار شاد هستند و من رویای کار کردن در ایران را دارم.

وی در مورد حضور خود به عنوان مدرس ورک شاپ در مریوان هم گفت: به واسطه یکی از دوستانم که در زمینه تئاتر خاورمیانه تحقیق می‌کند با این جشنواره آشنا شدم. من هیچ چیزی در مورد فرهنگ کردها نمی دانستم و وقتی آمدم به معنای واقعی سورپرایز شدم.

بومیستر در ادامه گفت: آنچه برای من مهم است این بود که با هنرمندان اینجا دانشم را تبادل کنم و تجارب و دانسته هایم را در اختیار هنرمندان ایرانی بگذارم. مردم اینجا بسیار مشتاق یادگیری هستند و من آرزو دارم که وقت بیشتری داشتم تا چیزهای بیشتری را انتقال بدهم که امیدوارم سال آینده بتوانم یک تئاتر مشترک را با هنرمندان مریوانی داشته باشم.

وی هنرمندان مریوانی را با استعداد توصیف کرد و گفت: مردم اینجا دوست دارند که چیزهای بیشتری را یاد بگیرند که این بسیار مهم است و می طلبد که بر روی آنها سرمایه گذاری شود.

وی همچنین در مورد هنر نمایش گفت: تئاتر راهی برای خارج کردن هر آنچه که در درون تو وجود دارد، است، تئاتر نقش درمانگری را دارد و تو می توانی شادی و حتی خشم و عصبانیت خودت را به وسیله آن بیرون بریزی. وقتی همه اینها را اگر بتوانی با زبان هنر بیان کنی یک هنر متعالی شکل می گیرد.

این کارگران تئاتر در مورد تاریخچه تئاتر در کشور در هلند هم اظهار کرد: در دهه 1970 تئاتر خیابانی در هلند شکل گرفته و تنوع آن بسیار بیشتر از ایران است و البته شاید کیفیت هم بالاتر باشد. کار کردن در زمینه تئاتر خیابانی در اروپا بسیار سخت است چون رقابت‌ها زیاد است.



انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کارگردان هلندی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۲۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی متفاوت به جنگ در تئاتر/ روایتی به پنج گویش متفاوت از  سرانجام وقایع جنگ

رومینا مهدوی کارگردان این نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: در این وضعیت که دل نگرانی‌های زیادی برای جنگ وجود دارد، خواستم با اجرا خوانی این نمایشنامه از همه جوانب تاثیرات جنگ در زندگی مردم آگاه باشیم.

وی با ابراز امیدواری ازاینکه صلح در جهان برقرار شود، گفت: این اجرا به صورت محدود و در روز‌های ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت خواهد بود.

مهدوی اظهار داشت: تارا قبادی، پویا رجبی، حسین ملکی، سروشا فاضلی، غزل کوچک‌بیگ و مهیار کشاورز نقش‌خوانی می‌کنند.

عوامل این نمایش عبارت‌اند از: دستیار کارگردان: مهسا کرم وندی، روابط‌عمومی: هما اعرابی، آهنگساز: ارشیا مستوفی،‌ پوستر و تبلیغات: سهیل فلاح و عکاس: پرنیا خوشرو.

این نمایش در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • نونزدهمین مراسم «شب کارگردان» برگزار شد/ آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • نگاهی متفاوت به جنگ در تئاتر/ روایتی به پنج گویش متفاوت از  سرانجام وقایع جنگ
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • قدردانی از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان