Web Analytics Made Easy - Statcounter

اروپا تنها در کلام از برجام حمایت می‌کند/ اگر اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل کنند از گام‌هایی که برداشته‌ایم، بازمی‌گردیم/ روابط اقتصادی ایران با جهان به حالت عادی بازنگشته است/ این روابط حتی از زمان پیش از توافق هم بدتر شده

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به اینکه اروپا تنها در کلام از برجام حمایت می‌کند، گفت: اگر اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل کنند از گام‌هایی که برداشته‌ایم، بازمی‌گردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در گفت‌وگو با روزنامه تاگس آنسایگر در پاسخ به سوالی درباره رایزنی‌هایش با رئیس‌جمهور فرانسه و اینکه چه اتفاقی باید برای حفظ توافق هسته‌ای رخ دهد، اظهار داشت: توافق هسته‌ای بر دو مبنا استوار است؛ یکی از آنها ایران را ملزم می‌کند تا اطمینان دهد که برنامه هسته‌ای‌اش صرفا برای اهداف صلح‌آمیز است. دیگری نیز جامعه بین‌الملل، به‌ویژه سایر طرف‌های توافق را ملزم می‌کند که تضمین کنند روابط اقتصادی دنیا با ایران عادی خواهد شد.

ظریف ادامه داد: ایران به تعهداتش عمل کرده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 15 بار تائید کرده که ایران به توافق پایبند است که پنج بار آن پس از خروج آمریکا از این توافق بوده است، اما روابط اقتصادی ایران با جهان به حالت عادی بازنگشته است. در حقیقت، این روابط حتی از زمان پیش از توافق هم بدتر شده است. مسئله این است که دیگر طرف‌ها به تعهداتشان عمل نکرده‌اند.

وی در پاسخ به اینکه ایران اجرای برخی تعهداتش را به حالت تعلیق درآورده است، گفت: سازوکاری در توافق وجود دارد که مشخص می‌کند زمانی که یکی از طرف‌ها تعهداتش را اجرایی نمی‌کند، چه کاری باید انجام داد. ما از آنها استفاده کرده‌ایم. به محض اینکه اروپایی‌ها شروع به اجرای تعهداتشان کنند ما نه تنها اقدامات بیشتری انجام نمی‌دهیم، بلکه می‌توانیم از گام‌هایی که برداشتیم، بازگردیم.

وزیر امورخارجه ایران در پاسخ به اینکه این، دقیقا به چه معناست، تصریح کرد: اروپا خود را به 11 مورد متعهد کرده است که شامل سرمایه‌گذاری، هواپیمای غیرنظامی، حمل‌ونقل و بازگشت شرکت‌های اروپایی (به ایران) است. ما هیچ یک از اینها را به عنوان پیش شرطی برای اجرای کامل تعهدات‌مان درخواست نمی‌کنیم. ما تنها می‌خواهیم قادر به فروش نفت خود و دریافت پول آن باشیم. ما صدها میلیارد دلار ضرر کرده‌ایم، اقتصاد ما در حال آسیب است، اعتبار ارز ما 75 درصد کاهش یافته است. اروپا خود را تنها به این بیانیه که از توافق حمایت می‌کند، محدود کرده است اما دراینجا، مردم شغل و درآمد خود را از دست می‌دهند.

تکمیل می‌شود

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۲۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن‌زاده: می‌خواهیم در جام جهانی تیم‌ها را سورپرایز کنیم

کاپیتان تیم ملی فوتسال کشورمان وعده داد، وحید شمسایی و شاگردانش می‌خواهند تیم‌های حاضر در جام جهانی فوتسال را سورپرایز کنند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علی‌اصغر حسن‌زاده پس از بازگشت تیم ملی فوتسال از مسابقات جام ملت‌های آسیا گفت: همه بازیکنان و کادر فنی با هم‌، هم‌پیمان شدیم که جام را به ایران برگردانیم و خدا را شکر که توانستیم به قول‌مان وفا کنیم و دل مردم ایران را شاد کردیم. مهمترین اتفاق شادی مردم ایران بود که اتفاق افتاد و برای ما ارزشمند بود.

شمسایی: ماندنم در تیم ملی فوتسال به فدراسیون بستگی دارد

 

وی در واکنش به طرح این موضوع که تا سن 40 سالگی می‌تواند بازی کند، تصریح کرد: من تا جایی که بتوانم به تیم ملی و باشگاهم کمک کنم، بازی خواهم کرد. من تمام تلاشم را کردم که در زمین و بیرون زمین به جوانان کمک کنم. این خواسته را هم از من داشتند که به بازیکنان کمک کنم. خدا را شکر که تلاش همه بازیکنان و اعضای کادر فنی به ثمر نشست و شرمنده مردم نشدیم.

کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران در پاسخ به این پرسش که «تیم ملی فوتسال به چه امکاناتی نیاز دارد تا حداقل مقام سوم سال 2016 را تکرار کند؟»، خاطر نشان کرد: بازی‌های جام ملت‌ها را دیدیم، فوتسال در آسیا پیشرفت کرده است و جام جهانی هم قطعاً شرایط سختی خواهد داشت. خیلی کارمان سخت است، اما ما تفکرمان سورپرایز کردن تیم‌ها در جام جهانی است، اما فقط پتانسیل انسانی نمی‌تواند این اتفاق را رقم بزند و برای تکرار آن تلاش زیاد و امکانات خوب می‌خواهند. ما سه ماه تا جام جهانی فرصت داریم و از مسئولان می‌خواهیم که امکانات خوبی در اختیار تیم بگذارند تا با بردهایی که در جام جهانی به دست بیاوریم دل مردم را شاد کنیم.

حسن‌زاده درباره قهرمانی تیم ملی با وحید شمسایی تصریح کرد: من با وحید شمسایی از 15، 16 سالگی سابقه همکاری و بازی کردن دارم، در زمان بازی کردن قهرمانی‌های زیادی کسب کردیم و خدا را شکر این بار آقا‌وحید به‌عنوان مربی و من به‌عنوان بازیکن توانستیم قهرمان شویم و دل مردم را دوباره شاد کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حسن‌زاده، کاپیتان تیم ملی فوتسال: می‌خواهیم در جام جهانی تیم‌ها را سورپرایز کنیم
  • حسن‌زاده: می‌خواهیم در جام جهانی تیم‌ها را سورپرایز کنیم
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • تبدیل افکار خاموش ذهن به گفتار| ابزاری که اندیشه را واژه می‌کند!
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • رسانه عبری: حزب الله قادر است الجلیل را محو کند
  • بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم
  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست