Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمید رفیعی صبح سه‌شنبه در گردهمایی کارشناسان فرهنگی و روحانیان مستقر استان سمنان به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در شاهرود ضمن بیان اینکه چهار هزار طلبه در قرارگاه تحول اجتماعی مسجد محور کشور فعال هستند، ابراز داشت: عملکرد این افراد ارزیابی و روحانیان مستقر در روستاها نیز سطح‌بندی می‌شوند تا بر اساس توانمندی‌ها آموزش‌ها و خدمات لازم ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در هر استان کشور برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به این نحو ورود کرده تا در محلات مساجد فعال را شناسایی و برنامه‌های آن به مساجد غیرفعال تعمیم داده شود این اقدام ضمن رونق شبکه‌سازی باعث قله سازی و الگوسازی نیز در کشور می‌شود.

ایجاد پایگاه‌های اجتماعی در ۱۸ استان کشور

رئیس قرارگاه طرح تحول اجتماعی مسجد محوری بابیان اینکه در ۱۸ استان کشور پایگاه‌های اجتماعی در محله‌های کم برخوردار ایجادشده است، ابراز داشت: محوریت امور در مسجد به‌عنوان پایگاه عمومی قرار داده شد تا کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

رفیعی بابیان اینکه طرح منطقه محور در قرارگاه طرح تحول اجتماعی مسجد محوری عملیاتی شده است، تصریح کرد: در این طرح به ستادها اعلام شد که هر ستادی متولی سه استان کشور باشد تا از این طریق بتوان کارها را سریع‌تر و بهتر مدیریت کرد.

وی افزود: با توجه به ۴۰ سالگی انقلاب و بیانیه گام دوم که مورد تأکید رهبری است سازمان تبلیغات اسلامی در نوک پیکان این ماجرا برای به بار نشستن آن قرار دارد شاید این موضوع حرف جدیدی نباشد اما زمانی گام دوم را تبیین و تفسیر می‌کنیم دستورالعمل عمیق برای رسیدن به تمدن ایرانی اسلامی در آن گنجانده‌شده است.

مسجد رکن اول پایگاه‌های اجتماعی

رئیس قرارگاه طرح تحول اجتماعی مسجد محوری سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه مسجد رکن اول تحول اجتماعی است، ابراز داشت: حیات، بقا و ادامه زندگی مومن در ارتباط با مسجد است زیرا رکن اولیه مسجد به شمار می‌رود لذا اگر جوان به مسجد نیاید حیاتی ندارد که بخواهد چهل‌سالگی انقلاب را رقم بزند.

رفیعی ضمن بیان اینکه حرف جدی ما احیای ظرفیت‌های مساجد است، تصریح کرد: رکن دوم مردم هستند که مدل‌های مختلف را تجربه کردیم که دراین‌بین کار توسط مردم کمتر اتفاق افتاد اما هرکجا این امر رخ‌داده موفق‌تر عمل کردیم که نمونه آن را می‌توان به انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد امروز هیئت‌ها مردمی هستند و باید بتوانیم از استعداد و توان مردمی استفاده و موفق عمل کنیم.

وی افزود:  طرح تحول اجتماعی برگرفته از ولایت‌فقیه نیازمند افراد دین‌شناسی است که از منابع اصیل دینی مسیر را دقیق طراحی و برنامه‌ریزی می‌کنند تا همین مردم را با بهره‌گیری از فضای مسجد به هدف از خلقت برسانند که این همان انسان‌سازی است.

کد خبر 4702748

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی سمنان مسجد مدیریت تحول طلبه هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان عید غدیر خم یاسوج خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سيصد و چهل کارگر ساختمانی در سال گذشته در حوادث ناشی از کار فوت کردند. رعیتی فرد افزود: اين آمار هر چند نسبت به سال 1401 ، ۲۲ نفر کاهش داشته است، اما نیاز است که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای بیمه، ایمنی و آموزش کارگران اهتمام ویژه ای داشته باشند.
رعیتی فرد گفت: حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۲، بیش از ۹/۵ درصد کاهش نشان می‌دهد که بطور میانگین در دو سال گذشته حدود ۷/۵ درصد کاهش یافته است.
معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۳۸ درصد حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی است و حدود ۵۰ درصد فوتی ناشی از حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی است.
وی ابراز امیدواری کرد با تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی و بهداشت شغلی برای کارگاه‌هایی زیر ۱۰ نفر با کمک شرکای اجتماعی، حوادث کار کاهش پیدا کند.

دیگر خبرها

  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • اسلامی: ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود