Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@18:37:17 GMT

آغاز طرح ملی مبارزه با بیماری نیوکاسل

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۳۰۸۴

آغاز طرح ملی مبارزه با بیماری نیوکاسل

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه بیماری نیوکاسل 60 سال است به مرغداری‌ها خسارت جدی وارد می‌کند، گفت: طرح مبارزه با این بیماری آغاز شده و قرار است تا سال آینده کنترل این بیماری در حد استانداردهای جهانی باشد.

 علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در حاشیه همایش ملی کشاورزی و رونق تولید، از آغاز به کار اجرای طرح ملی مبارزه با نیوکاسل در کشور خبر داد و گفت: طرح واکسیناسیون مبارزه با این بیماری شروع شده و قرار است 45 میلیون دوز واکسن در سه وعده 4 ماهه به طیور بومی تزریق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز امیدواری کرد که تا سال 99 این بیماری در کشور که 60 سال است به مرغداری‌ها آسیب جدی وارد می‌کند در حد استانداردهای جهانی کنترل شود.

رفیعی‌پور در ادامه به بیماری تب کریمه کنگو و آخرین تلفات این بیماری اشاره کرد و گفت: تاکنون 5 نفر در کشور به واسطه این بیماری فوت شده‌اند و 54 نفر هم مبتلا شده اما بهبود یافته‌اند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به نگرانی‌هایی درباره انتقال این بیماری از دام به انسان، گفت: در صورتی که افراد به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند، از مواجهه با کنه پرهیز کرده و گوشت خام مصرف نکنند این بیماری به انسان منتقل نخواهد شد.

وی توصیه کرد که قبل از مصرف گوشت حداقل 24 ساعت در دمای یخچال نگهداری شود.

رفیعی‌پور در حاشیه تهران مرغداری‌های نیمه‌صنعتی تلفات زیادی داده‌اند که در برخی موارد یک سوم گله‌ها و حتی نصف آنها از بین رفته است آیا بیماری جدیدی شایع شده است، گفت: در صورتی که تعداد تلفات از 30 درصد فراتر برود باید ارزیابی‌های میدانی انجام شود و دامپزشکی به آنها ورود پیدا کند ما بیماری خاصی که شیوع پیدا کرده باشد به ما گزارش نشده است اما باید بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد./فارس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۳۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد

ایسنا/ایلام ناظر استانی طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان ایلام از مبارزه بیولوژیک در مزارع دیم استان با آفات خبر داد.

مهندس «خدابخش داودی‌نصر» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای کاهش مصرف سموم شیمیایی و عرضه محصول سالم و عاری از بقایای سموم و به منظور کاهش خسارت کرم پیله‌خوار به عنوان یکی از آفات مهم و خسارت زای نخود، رهاسازی زنبور پارازیتویید براکون در مزارع نخود شهرستان بدره آغاز شده است. 

ناظر استانی طرح جهش تولید در دیمزارهای ایلام گفت: با توجه به مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در طرح جهش تولید در دیم زارها و تأمین بخشی از اعتبار کنترل بیولوژیک عوامل خسارت‌زای نخود، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۰۰۰ هکتار از مزارع نخود استان تحت پوشش این نوع مبارزه قرار گیرد. 
داودی‌نصر افزود: اجرای کنترل بیولوژیک یکی از مولفه‌های اصلی مبارزه تلفیقی آفات برای کاهش مصرف سموم، کاهش هزینه نهاده‌ها و تولید محصول سالم است و توسعه آن در دستور کار طرح ملی و مشترک جهش تولید در دیم‌زارها قرار دارد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد