Web Analytics Made Easy - Statcounter

شانه ساز گفت: از داروخانه ها باید به عنوان پایگاه های حوزه سلامت استفاده شود و اقتصاد اصلی داروخانه نباید صرفا به فروش دارو وابسته باشد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «محمد رضا شانه ساز» در چهل و یکمین همایش ملی روز داروسازی ایران گفت: روز داروسازی و همایش های مربوط به آن می تواند باعث بالا بردن سطح سواد رسانه ای در حوزه سلامت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان غذا و دارو گفت: در سال های آتی سعی می کنیم تا همایش های مربوط به حوزه داروسازی به صورت مشترک برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه غذا و دارو دو چیزی است که نمی توان آن را از جوامع انسانی قطع کرد، گفت: در اقلام داروی یک بیمار دیابتی نمی توان تغییری ایجاد کرد و یا به جای آن جایگزینی داشت چرا که ادامه حیات بیمار به آن وابسته است.

 

رییس سازمان غذا و دارو گفت: ما در حوزه تامین دارو هیچ مشکلی نداریم و هر دارویی که در دنیا وارد کلینیکال شود و پزشکان درخواست آن را داشته باشند، قطعا تامین و در دسترس قرار می گیرد.

 

وی افزود: هر دارویی که به کشور ما وارد شود و نیاز مصرف در آن حوزه را داشته باشیم، پس از دو سال توانایی تولید آن را خواهیم داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: میزان تولید داروی جدید در کشور چشمگیر است و هم اکنون درخواست ها برای حضور وزیر در مراسم رونمایی از داروهای جدید و خطوط تولید محصول بسیار زیاد است.

 

وی بیان کرد: هم اکنون وضعیت اقتصادی داروخانه ها جالب نیست و مشکلات داروخانه ها روز به روز در حال افزایش است و همه ما فشارها را تاکنون تحمل کرده ایم، هرچند این امر به خاطر گذشت و همکاری داروخانه ها می باشد.

 

شانه ساز با بیان اینکه هم اکنون در صنعت داروسازی ارز با زحمت تامین می شود و به دست تامین کنندگان دارو می رسد، گفت: به دنبال این هستیم تا اقتصاد اصلی داروخانه بر اساس ارایه خدمت باشد و داروخانه ها از فروش دارو خارج شده و مانند کشورهای دیگر از ظرفیت داروخانه ها به عنوان پایگاه های سلامت استفاده شود.

 

وی افزود: برون سپاری فعالیت های سازمان غذا و دارو در دستور کار این سازمان قرار گرفته است و امیدوارم انجمن های داروسازی از ظرفیت های موجود در این حوزه استفاده نمایند.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دولت روز جهانی مسجد سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان روزنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز اردبیل خبرگزاری شبستان شانه ساز مطالبات داروخانه ها غذا و دارو داروخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۳۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله دارو در زابل

  سردار دوستعلی جلیلیان  گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی در یک منزل مسکونی در سطح شهرستان زابل در امر تهیه و توزیع داروی خارج از شبکه توزیع، قاچاق و غیرمجاز فعالیت گسترده‌ای دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس شهرستان زابل قرار گرفت.

 این مقام انتظامی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی و در بازرسی مأموران انتظامی از این منزل بیش از ۷۲۷ هزار و ۷۰۰ عدد انواع قرص و داروی خارج از شبکه توزیع و غیرمجاز کشف و منزل مسکونی متخلف نیز پلمب شد.

 سردار "جلیلیان" با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش تقریبی اقلام دارویی مکشوفه ۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است گفت: دراین خصوص ۲ متهم دستگیر وپرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

  فرمانده انتظامی استان درپایان با بیان اینکه فروش دارو‌های غیر مجاز سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • کشف محموله دارو در زابل