Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مؤسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) که متولی این جشنواره است در نشستی خبری که سه‌شنبه ۵ شهریورماه به میزبانی خبرگزاری ایرنا برگزار شد، اعلام کرد:  ۴۰ نفر از حافظان قرآن نجشنبه میهمان شیراز  از کشورهای عراق، پاکستان، ایالت کشمیر و افغانستان هستند که برخی از آن‌ها در مراکز شبانه‌روزی موسسه بیت الاحزان و برخی دیگر نیز در شعب این موسسه در سراسر کشور، موفق به حفظ قرآن کریم شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام علیرضا شاهسونی با بیان اینکه استان فارس با ۸۶ حافظ بیشترین تعداد حافظان را از این جمع ۲۴۳ نفری به خود اختصاص داده است، افزود: خوزستان با ۳۷ حافظ، کرمان با ۲۰ حافظ، خراسان رضوی با ۱۴ حافظ، یزد، تهران و بوشهر هریک با ۱۰ حافظ در رده‌های بعد قرار می‌گیرند. 
شاهسونی ادامه داد: از میان حافظان قرآنی استان فارس، شهرستان شیراز با ۱۷حافظ بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است و پس‌ از آن شهرستان استهبان با ۱۳ حافظ و لارستان با ۹ حافظ، در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
وی به جوان‌ترین و مسن‌ترین حافظان این دوره نیز اشاره کرد و گفت: جوان‌ترین حافظ قرآن در این دوره مریم رضایی از شهر جدید صدرای شیراز با ۱۱سال سن و مسن‌ترین طاهره عباس‌پور از شهرستان کازرون با ۵۹ سال سن است.
۲۲۰۰ نفر در موسسه بیت‌الاحزان حافظ قرآن شده‌اند
شاهسونی تعداد حافظان قرآن موسسه بیت‌الاحزان را با احتساب ۲۴۳ حافظی که امسال به این جمع افزوده شده‌اند، ۲هزار و ۲۰۰تن اعلام کرد و گفت: با توجه به سابقه فعالیت این مجموعه و افزوده‌شدن بر تعداد حافظان قرآنی، استان فارس به زودی به فارس قطب قرآنی کشور بدل خواهد شد. 
وی همچنین از نوید انعقاد تفاهم‌نامه با «جامعة المصطفی العالمیة» به‌عنوان نهاد آموزشی فراگیر که امکان ایجاد فرصت تحصیل علوم و معارف اسلامی را برای مشتاقان سراسر جهان فراهم می‌کند، سخن گفت و عنوان کرد: با امضای این تفاهم‌نامه و جذب قرآن‌آموزان از طریق این مرکز بزرگ، فعالیت‌های مؤسسه بیت الاحزان در سطح بین‌المللی توسعه خواهد یافت.
مدیر موسسه بیت‌الاحزان هدف این مجموعه را تربیت همزمان حافظان قرآنی و نیروی جهادی در داخل و خارج از کشور بیان کرد. 
شاهسونی همچنین درباره برگزاری دوره‌های حفظ قرآن در زندان عادل‌آباد شیراز که چندی است متوقف شده است، گفت: در سال‌های گذشته مرکز حفظ تخصصی قرآن کریم در زندان عادل آباد شیراز اثرات مثبتی بر جای گذاشت و حتی در مواردی موجب شد فردی که تا پای چوبه دار هم رفته بود، مورد عفو قرار گیرد.
وی افزود: با تغییرات مدیریتی این زندان، متاسفانه این فعالیت ادامه نیافت، زیرا اولویت مسئول آن فعالیت‌های قرآنی نبود.
شاهسونی ابراز امیدواری کرد با تغییر رئیس قوه قضاییه، مراکز تخصصی حفظ قرآن کریم در زندان‌ها به‌صورتی کلان ایجاد شود. 
هجدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین پنجشنبه ۷ شهریورماه در تالار حافظ شیرا برگزار می شود.

ورود نمادین حافظان وحی از دروازه قرآن شیراز، زیارت بارگاه احمدبن موسی(ع) و حضور در آرامگاه حافظ شیرازی از برنامه‌های این رویداد قرآنی در شیراز است.
۹۸۸۵ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر پاکستان خراسان رضوی زندان شبانه روزی قرآن قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد

عارف علوی تبار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن کریم استان بوشهر با حضور حافظان قرآن کریم روز پنجشنبه برگزار شد.

بخشدار مرکزی شهرستان بوشهر بیان کرد: مسابقات با شرکت بیش از ۱۵۰ نفر از حافظان استان بوشهر به میزبانی جزیره شیف بخش مرکزی شهرستان بوشهر برگزار شد

عارف علوی تبار افزود: در این دوره مسابقات شرکت کنندگان از سراسر استان بوشهر و در ۲ رده سنی زیر ۱۵ سال و زیر ۲۰ سال با هم به رقابت پرداختند.

کد خبر 6095399

دیگر خبرها

  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد
  • خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است
  • برگزاری آزمون کسب مدرک تخصصی ۱۵۴ حافظ قرآن در بوشهر
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد