Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدف وزارت راه و شهرسازی ساخت سالانه ۷۰۰ هزار مسکن جدید، افزایش تولید؛ راه حل رفع مشکلات اقتصادی، وزات صنعت، معدن و تجارت در پی شکل گیری زنجیره تولید است، صادرات ۸ میلیون تنی سنگ آهن در سال ۹۷ برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز (پنجم شهریورماه) به شرح زیر است:

هدف وزارت راه و شهرسازی ساخت سالانه ۷۰۰ هزار مسکن جدید است

«محمد اسلامی» شب گذشته (دوشنبه 4 شهریور) در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما درباره اقدامات انجام شده وزارت راه و شهرسازی به بیان مطالبی پرداخت و درباره اقدامات این وزارتخانه در حوزه مسکن  با بیان اینکه هدف وزارت راه و شهرسازی ساخت سالانه 700 هزار مسکن جدید است، گفت: با این کار امید به خانه دار شدن در شهرهای بزرگ به 10 سال و در شهرهای کوچک به سه سال کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این مسیر طرح اقدام ملی برای ساخت 400 هزار واحد ساختمانی هدف کمی نظیر تأمین مسکن کارکنان دولت جزو الگوهای مختلف ساخت مسکن هستند، گفت: طرح تام کاد (تأمین مسکن کارکنان دولت) منتظر تصویب در هیأت دولت است و شامل همه کارکنان دولت می شود که بخشی از حقوقشان تا پنج سال به صندوق تام کاد واریز می شود و بعد به مدت 15 سال اقساط اعیانی مسکن و پس از آن اقساط زمین پرداخت می شود تا بار مالی روی دوش کارکنان دولت کمتر شود.

 

اسلامی با اشاره به اینکه این طرح به خصوص برای کارکنان جوان و خانه اولی ها سیاست مناسبی است و دغدغه آنها را برای تأمین مسکن کمتر می کند در ادامه در خصوص وجود مسکن مازاد در کشور گفت: وقتی شما منابعی در اختیار دارید حق انتخاب دارید که وارد چه کسب و کاری شوید و کسب و کاری که امروز ما وارث آن شده ایم به خاطر ارزش افزوده آن در سال های گذشته بوده و گرایش غالب؛ ساخت خانه های بزرگ و لوکس بوده و بیش از نیمی از دو میلیون خانه مازاد از این جنس هستند اما باید سیاست های ما به گونه ای باشد که اولاً ساخت و ساز دست اهل فن باشد و ثانیاً این سیاست ها موجب تورم زایی نشود.

 

راه حل رفع مشکلات اقتصادی افزایش تولید است

«رضا رحمانی» شب گذشته (دوشنبه 4 شهریور) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما به تشریح برخی مشکلات تولید و توزیع اقلام مورد نیاز مردم پرداخت و با بیان اینکه برای اینکه بتوان از افزایش قیمت ها و نوسانات افزایش قیمت های مایحتاج مردم جلوگیری کرد راهبرد افزایش تولید و کنترل بازار را در پیش گرفته ایم، گفت: ساخت داخل و حمایت از تولید داخل سیاست راهبردی وزارت صمت در این زمینه است. راه حل رفع مشکلات اقتصادی افزایش تولید است.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره قیمت و زمان تحویل خودرو به چند برابر شدن تولید خودرو اشاره کرد و گفت: برای سرو سامان دادن به وضعیت بازار خودرو تولید در اسفند نسبت به آبان گذشته 154 درصد افزایش یافته است. 2 خودرو ساز کشور طبق قانون 20 درصد مجوز فروش فوری دارد. طبق برنامه مکتوب این 2 خودروساز تا پایان سال 98 تعهدات خود را بروز خواهند رساند.

 

رحمانی با اشاره به اینکه بعد از اعمال تحریم ها، در تولید برخی از خودروها با مشکل روبرو شدیم که برای حل مشکل ثبت نام کنندگان 3 راه حل ارائه کردیم، افزود: تولید خودرو حدود سه برابر شده است. برخی مواقع خودرو متناسب نداریم که ناچاریم با مشتری مصالحه کنیم و زمانی که امکان تولید خودرو وجود نداشته باشد با جایگزین کردن نوع خودرو رضایت مشتری را جلب کنیم.

 

تشکیل اتاق عملیات جنگ در ذوب آهن اصفهان/۱۷ و یک دهم میلیون تن صادرات سنگ داشتیم

«نعمت الله محسنی» شب گذشته (دوشنبه 4 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره وضعیت صنایع فولادی کشور و به ویژه ذوب آهن اصفهان به بیان نکاتی پرداخت و با اشاره به اینکه برای اینکه بتوانیم از کل ظرفیت بالقوه و بالفعل ذوب آهن اصفهان استفاده کنیم به حدود شش و نیم میلیون تن سنگ آهن دانه بندی شده و مواد آهن دار نیاز داریم، گفت: اکنون به اندازه کافی سنگ آهن در داخل کشور وجود دارد.

 

معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان با ابراز تاسف نسبت به اینکه صادراتی که در حال حاضر انجام می شود موجب شده است که بخش زیادی از صنعت فولاد از جمله ذوب آهن اصفهان خالی بماند و نتوانیم آن بخش را فعال کنیم، گفت: ذوب آهن اصفهان بر اساس اصل 44 قانون اساسی در سال 1392 به عنوان آخرین واحد فولادی توسط دولت واگذار شده است و دولت بر اساس سیاستگذاری اشتباهی که انجام داد ابتدا زنجیره مواد اولیه و بالادستی فولاد را واگذار کرد.

 

محسنی با بیان اینکه در یک سال گذشته اتاق عملیات جنگ را در ذوب آهن اصفهان تشکیل دادیم، گفت: ذوب آهن در تنظیم بازار محصولات نقش دارد و معادن ذغال سنگ با حدود 20 هزار کارگر به ذوب آهن اصفهان متصل هستند.

 

وزات صنعت، معدن و تجارت در پی شکل گیری زنجیره تولید است

«کاووس قاسمی» شب گذشته (دوشنبه 4 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که به بررسی وضعیت فولاد و سنگ آهن کشور با حضور کارشناسان این بخش اختصاص داشت با اشاره به اینکه وزات صنعت، معدن و تجارت در پی شکل گیری زنجیره تولید است، گفت: 88 میلیون تن سنگ آهن تولید می کنیم. 31 واحد کنستانتره داریم که 48 میلیون تن در سال 97 کنستانتره تولید کرده اند.

 

مدیرکل دفتر بهره برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه 17 واحد گندله داریم با 42 میلیون تن تولید، 20 واحد تولید آهن اسفجی داریم با 27 میلیون تن تولید، 80 واحد تولید شمش داریم با 25 میلیون تن تولید، و 148 واحد تولید محصولات فولادی با 22 میلیون تن تولید داریم، گفت: این زنجیره برای جلوگیری از خام فروشی شکل گرفته است.

 

وی با بیان اینکه 24 میلیون تن صادرات سنگ اهن در سال 1391 داشتیم، گفت: این رقم در سال 1397 به هشت و هشت دهم میلیون تن رسیده است.

 

صادرات ۸ میلیون تنی سنگ آهن در سال ۹۷

«مهرداد اکبریان» شب گذشته (دوشنبه 4 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره وضعیت سنگ آهن کسور با بیان اینکه در سال های 1396 و 1397 تعادل در تولید، مصرف داخل و صادرات داشتیم و هیچکدام دچار مشکل نبوده است، گفت: دولت در 2 سال اخیر به صورت دستوری در نحوه قیمت گذاری و توزیع محصولات معدنی مداخله و قمیت گذاری کرد.

 

رئیس هیئت مدیره انجمن سنگ آهن ایران با بیان اینکه در سال 1398 قیمت تعیین شده درست و مناسب با قیمت جهانی نبود، گفت: این امر باعث شد تا اختلاف قیمتی اتفاق افتاد.

 

اکبریان با بیان اینکه واحدهای معدنی از ذوب آهن اصفهان طلبکار هستند، گفت: ظرفیت خالی ذوب آهن فقط به خاطر کمبود مواد معدنی نیست بلکه مسائل دیگری هم وجود دارد.

 

رئیس هیئت مدیره انجمن سنگ آهن ایران با اشاره به اینکه هزینه تولید و قیمت تمام شده محصولات و کمبود نقدینگی از دیگر علل استف گفت: 90 درصد تولیدکنندگان سنگ آهن، معادنی هستند که ریشه دولتی دارند. دولت شمش را بر اساس دلار 8 هزار تومانی قیمت گذاری و قیمت تصنعی پایین را ایجاد کرده است و سپس بر اساس آن، مواد اولیه معدنی را قیمت گذاری کرده است که با قیمت های واقعی محصولات، متفاوت است.

 

اکبریان با بیان اینکه  در سال 1397، هشت میلیون تن سنگ آهن صادر کردیم، گفت: 5 و نیم میلیون تن کنستانتره آهن و کمتر از 3 میلیون تن گندله آهن صادر کردیم.

 

سکه به ۳ میلیون رسید/سقوط دلار به کانال ۱۰ هزار تومان

امروز (سه شنبه 5 شهریور) سکه بهار آزادی طرح جدید 3 میلیون و 960 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 3 میلیون و 950 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 80 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 280 هزار تومان و سکه گرمی 890 هزار تومان ارزشگذاری شده است و هر گرم طلای 18 عیار نیز 401 هزار و 679 تومان برای امروز قیمت گذاری شده و هر انس طلا در بازارهای جهانی نیز 1527 دلار است

 

بنابراین گزارش امروز (5 شهریور) در بازار ارز دلار 10 هزار و 960 تومان، یورو 12 هزار و 700 تئومان، پوند 13 هزار و 750 تومان، درهم امارات 3010 تومان، لیر ترکیه 1970 تومانف یوان چین 1590 تومانف دلار کانادا 8450 تومانف دلار استرالیا 7570 تومان مبادله می شود.

 

این در حالی است که روز گذشته (دوشنبه 4 شهریور) هر گرم طلای 18 عیار 415 هزار و 530 هزار تومان ارزشگذاری شده بود و سکه بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 70 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 50 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 120 هزار تومان، ربع سکه بهارآزادی یک میلیون و 310 هزار تومان و سکه یک گرمی 900 هزار تومان معامله می شد.

 

همچنین روز گذشته (4 شهریور) در بازار آزاد دلار 11 هزار و 250 تومان، یورو 12 هزار و 900 تومان، پوند 14 هزار و 50 تومان، درهم امارات 3140 تومان، لیر ترکیه 1990 تومان، یوان چین 1620 تومان، دلار کانادا 8580تومان و دلار استرالیا 7700 تومان مبادله می شد.

 

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز (5 شهریور) اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۲ ارز مانند یورو و پوند کاهش و قیمت ۱۳ واحد پولی دیگر افزایش یافت. نرخ دلار و ۱۱ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

 

۲۲۷ طرح در بخش آب و برق امسال به بهره‌برداری می رسد

وزارت نیرو اعلام کرده است که تا پایان امسال ۲۲۷ طرح با ارزش سرمایه گذاری ۳۳ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان در بخش‌های آب و برق به بهره‌بردای می‌رسد. طرح های قابل افتتاح وزارت نیرو تاپایان امسال شامل طرح‌های توسعه منابع آب و خاک در استان‌های مرزی به وسعت چهار هزار و ۳۰۰ هکتار ، سد و شبکه های آبیاری و زهکشی، نیروگاه های تجدیدپذیر، نیروگاه های حرارتی، پست ها و خطوط انتقال، آبرسانی روستایی، تصفیه خانه فاضلاب، تصفیه خانه آب و نمک زدایی است.

 

در بخش طرح های توسعه منابع آب و خاک در استان های مرزی ۲ طرح در ۲ استان با ارزش سرمایه گذاری ۶۲۴ میلیارد تومان بهره برداری خواهد شد.

 

در بخش سد و شبکه های آبیاری و زهکشی تعداد ۱۰ سد و ۲۶ هزار و ۱۵ هکتار شبکه های آبیاری و زهکشی در ۹ استان کشور با ارزش سرمایه گذاری ۲ هزار و ۴۰۱ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

 

در بخش نیروگاه حرارتی ۳ هزار و ۲۲ مگاوات نیروگاه حرارتی در ۱۳ استان کشور با ارزش ۲۰ هزار و ۶۶۹ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می گیرد. همچنین در بخش نیروگاه های تجدیدپذیر۲۷۸ مگاوات نیروگاه در ۱۲ استان با ارزش ۳ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان انجام می شود./

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت مسجد سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان روز جهانی مسجد خبرگزاری شبستان ماه محرم جشن های دهه کرامت کانون های مساجد اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۳۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ رئیس اداره بنیاد مسکن صومعه سرا گفت: در راستای سیاست دولت سیزدهم، برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، عملیات ساخت ۵۵ واحدمسکونی در این شهرستان آغاز شد.

سیدحسین محمدی افزود: این واحد‌ها در قالب ۲ طرح ۲۰ و ۳۵ واحدی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۱۶۶ مترمربع ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای ساخت واحد‌های ملی مسکن هر متقاضی باید ۱۰۰ میلیون تومان آورده اولیه داشته باشد، گفت: در اجرای این طرح به هرمتقاضی ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن استان پرداخت شد
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است