Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  غلامرضا چرخاب ساز زاده سرپرست معاونت مهندسی و برنامه ریزی فنی نیروگاه رامین گفت: سطح کیفیت و عملکرد روغن روانکاری وخنک کاری یاتاقان‌های توربین دارای اهمیت وحساسیت بالایی برخوردار بوده که نفوذ آب (بخار) در آن می‌تواند باعث چالش‌های متعدد فنی در واحد‌های تولید برق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  بیان داشت: میزان روغن مورد نیاز توربین و تجهیزات وابسته که از حساسیت و قیمت بالایی نیز برخوردار است را ۷۰ متر مکعب است.

چرخاب ساز زاده افزود: نفوذ آب در روغن توربین یکی از مشکلات اولیه واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۴ نیروگاه رامین از سال ۱۳۷۴ یعنی از زمان احداث و راه اندازی این واحد بوده بطوریکه کارشناسان داخلی و خارجی بویژه مهندسان سازنده این توربین نیز نتوانستند این مشکل فنی را بصورت مطلوب رفع کنند.

سرپرست معاونت مهندسی و برنامه ریزی فنی نیروگاه رامین ادامه داد: حداکثر میزان استاندارد وجود آب در روغن را PPM ۵۰۰  است و نفوذ بیش از حد آب در روغن توربین منجر به انحراف از این میزان استاندارد تا حدود ۳۰ هزار PPM  می‌شد که باعث کاهش سطح روانکاری وافزایش حرارت یاتاقان‌ها، افزایش سطح اصطکاک و تخریب یاتاقان‌ها، آلودگی وهدر رفت روغن در فرآیند تصفیه مجدد، و نهایتاً باعث کاهش سطح تولید این واحد ۳۰۵ مگاواتی می‌شد.

این مقام مسئول گفت: با تشکیل کارگروه تخصصی اقدام به تحقیقات و بررسی فنی گسترده از جمله بررسی سوابق، نقشه‌ها، دستورالعمل‌ها و ارائه راهکار‌های متعدد و انتخاب بهترین گزینه توانستیم با ایجاد تغییرات فنی در طراحی پایپینگ‌ها و گلند‌ها اقدام به رفع این مشکل فنی و کاهش سطح آب موجود در روغن تا PPM ۵۰ نمائیم.

او اظهار داشت: مهمترین مزایای این اقدام تخصصی  کاهش محدودیت این واحد تولیدی پس از ۲۴ سال است و افزایش طول عمر روغن توربین، بهبود سطح عملکرد یاتاقان‌ها، عدم نیاز به پایش و تصفیه مستمر روغن، صیانت از محیط زیست، کاهش مصرف و هزینه‌های خرید روغن  از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

 نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و مجموع ظرفیت یکهزار و ۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور و تامین کننده بیش از ۳۵% برق مورد نیاز خوزستان است.

انتهای پیام/م

بر طرف شدن مشکل فنی آب در روغن توربین واحد شماره ۴ نیروگاه رامین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۳۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کلزا در ایلام رکورد زد

حشمت اله زرین جوب اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان زمان برداشت این محصول در اواخر اردیبهشت ماه، میزان تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در استان به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

وی افزود: مقدار تولید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۲۶۰ درصد و عملکرد در واحد سطح هم ۳۵ درصد افزایش یافته است.

زرین جوب ادامه داد: امسال بخش خصوصی (کارخانه های روغن کشی) متولی خرید کلزا با قیمت مصوب دولتی شده و در مدت زمان یک ماهه باید مطالبات کشاورزان را پرداخت کند که تاکنون حدود ۶۰ درصد مطالبه کلزاکاران پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: باتوجه به فسادپذیری بالای کلزا، این دانه روغنی بلافاصله پس از برداشت و خرید، به سمت کارخانه های تولید روغن حمل شده است.

معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام یادآور شد: استفاده از بذور مناسب، انجام برنامه های آموزشی و ترویجی، مدیریت اصولی عوامل زیان رسان، تغذیه بهینه، رعایت اصول به زراعی، برداشت و خرید آسان و به موقع و حمل مناسب در افزایش تولید دانه روغنی کلزا در استان ایلام تاثیر داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • توضیحات روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • جوابیه روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • خواص روغن اسطوخودوس (فیلم)
  • آموزش روز سوم، خورش مرغ و گردو
  • تأمین برق، چالش جدی شهرک‌های صنعتی
  • آموزش روز دوم، طرز تهیه مرغ خیارشوری
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۸ / این کوروش افسانه است!
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • دیگر تخم مرغ را در روغن سرخ نکنید (فیلم)