Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:20:15 GMT

تغییرات جدید بازار پایه از ۲۵ شهریور اجرایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۳۹۵۹

تغییرات جدید بازار پایه از ۲۵ شهریور اجرایی می‌شود

«بهنام محسنی» امروز (سه‌شنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به اصلاحیه مقررات جدید در بازار پایه اشاره و بیان کرد: این تغییرات در مورد ابلاغیه بهمن ماه سال ۹۷ صورت گرفته است که طبق صحبت‌های انجام شده قرار بر اجرای آن در خرداد ماه سال جاری بود.

وی ادامه داد: یکی از تغییرات در نظر گرفته شده، موضوع امکان اعلام حجم مبنا در معاملات است که توسط هیات مدیره فرابورس در معاملات مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرابورس ایران خاطرنشان کرد: تغییر دیگر بحث نمایش مظنه‌ها است که در ابلاغیه دستورالعمل جدید، از چهارم شهریور ماه به مدت ۶ ماه سفارش‌ها به روال قبل برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قابل مشاهده است.

محسنی افزود: پس از این دوره بر اساس تصمیم هیات مدیره سازمان بورس، نحوه عدم نمایش سفارش‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی تغییر دیگر را مربوط به تابلوی معاملات در بازار پایه اعلام کرد و افزود: در هر یک از تابلوها یک حراج هفتگی به صورت حراج پایانی انجام می‌شود و بعد از آن دامنه نوسان در روزهای معاملاتی بین دو حراج در هر یک از تابلوهای زرد سه درصد، نارنجی دو درصد و قرمز یک درصد خواهد بود. 

معاون فرابورس خاطرنشان کرد: یک روز در هفته حراج پایانی صورت می‌گیرد که در همان روز از ساعت ۱۲ تا 12 و 30 دقیقه سفارش‌گیری و راس ساعت 12 و 30 دقیقه حراج پایانی انجام می‌شود.

به گفته وی، قیمت پایانی در روز برگزاری حراج مبنای دامه نوسان تابلوهای بازار پایه در روزهای معاملاتی بعد از حراج خواهد بود.

معاون فرابورس در پایان به موضوع مخفی بودن سفارشات اشاره و بیان کرد: بحث هیدن بودن سفارشات به ۶ ماه آینده موکول شد و تا آن زمان نمایش سفارش‌ها به روال قبل خواهد بود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار بازار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، ثبت‌نام کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنائی)، اول ۲ (استثنائی)، اول ۳ (استثنائی)، اول تکمیلی (استثنائی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم  امروز آغاز  شد. ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی زیر انجام می‌شود. لازم است مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی زیر نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف تحصیلی
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد/ جزئیات ثبت سفارش
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد