Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (سه شنبه پنجم شهریورماه ۹۸)، با افزایش ۳۵۹۸ واحدی معادل ۱.۳۱ درصد به رقم ۲۷۸ هزار و ۴۶۹ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس نیز شاخص کل با رشد ۵۰ واحدی به رقم ۳ هزار و ۷۰۴ واحد رسید.  

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۹۶۷ واحدی معادل ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۱ درصد به رقم ۷۴ هزار و ۸۴۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۱۳۰ واحدی معادل ۱.۴۹ درصد، عدد ۷۷ هزار و ۶۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۷۵۶ واحدی معادل ۱.۴۹ درصد به رقم ۵۱ هزار و ۵۸۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۷۴۷ واحد افزایش معادل ۱.۱۹ درصد را رقم زد و به سطح ۳۱۷ هزار و ۹۲۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۷۷۳ واحد افزایش معادل ۱.۳۹ درصد به رقم ۲۰۲ هزار و ۶۲۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۶۰۳ واحد افزایش معادل ۱.۱۸ درصد همراه بود و عدد ۵۶۵ هزار و ۲۱۴ واحد را به نمایش گذاشت.

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۳۰۲ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۷۰ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۲۲۷ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۲۲۲ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۱۶۹ واحد، نماد فخاس متعلق به فولاد خراسان با ۱۴۷ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۴۰ واحد و نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۱۳۶ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۷۵ واحد، نماد حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۴۸ واحد، نماد وپاسار متعلق به بانک پاسارگاد با ۴۲ واحد و نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با ۴۱ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۴ میلیارد و ۸۵۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۲۰ هزار و ۷۴۳ نوبت معامله و به ارزش یک هزار و ۷۸۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نماد‌های وتجارت، شپنا و خساپا  پربیننده‌ترین نماد‌های تالار حافظ بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، صنایع شیمیایی برترین گروه صنعت بود و  فلزات اساسی و خودرو به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

بورس تهران هم زمان با سرعت انتشار گزارش ماهانه شرکت‌ها رکورد جدیدی ثبت کرد و کانال ۲۷۸ هزار واحدی را نمایش داد. به گفته بسیاری از کارشناسان روند رو به رشد شاخص بر اساس کاهش تنش‌های بین المللی، عملکرد مثبت شرکت‌ها و ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه شکل گرفته و این رشد ادامه دار است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گزارش بورس بورس تهران شاخص کل بورس فرشاد مقیمی علی اصغر مونسان امانوئل مکرون گروه هفت محسن حاجی میرزایی شهید باهنر نفتکش آدریان دریا هفته دولت شهید رجایی حوزه انتخابیه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جم رکورد فروش را شکست

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در این مطلب قصد داریم تا گزارش فروش ماهانه گروه پلیمری که شامل ۱۴ نماد می‌باشد را مورد بررسی قرار دهیم. نکته حائز اهمیت این گروه این بود که سرانجام ترمز رشد فروش غنوش در فروردین ماه کشیده شد. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Izx

دیگر خبرها

  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت
  • جم رکورد فروش را شکست
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص