Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ عباس قبادی با تشریح جزئیات قیمت کالا‌های اساسی قابل توزیع برای هیات‌های مذهبی در ایام محرم و صفر گفت: بر اساس تصمیم دولت، نرخ مصوب هر کیلوگرم برنج خارجی ۶۵۰۰ تومان، شکر ۳۲۵۰ تومان، مرغ ۱۲۵۰۰ تومان، گوشت گوساله وارداتی ۵۵ هزار تومان و روغن نباتی ۱۵ درصد زیر قیمت بازار خواهد بود؛ این در حالی است که نرخ چای نیز از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به زودی اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: سهمیه هیات‌های مذهبی بسته به جمعیت و نوع عملکرد آن‌ها تعیین شده و با تائید سازمان تبلیغات اسلامی اختصاص خواهد یافت.

وی تصریح کرد: توزیع تمامی کالا‌های اساسی برای هیات‌های مذهبی از طریق سامانه تعیین شده و پروسه کار، کاملا شفاف است.

به گفته قبادی، بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار استان‌ها، سهمیه هر هیات متناسب با جمعیت تعیین خواهد شد.

در جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار، طرح ویژه تامین و تنظیم بازار کالا‌های اساسی در ایام محرم و صفر برای تامین نیاز‌های مردم و هیئات مذهبی به تصویب رسید که بر اساس آن ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی در این ایام توزیع خواهد شد هک بر این اساس، با توجه به افزایش تقاضا در بازار مصوب شد تا از محل ذخایر موجود، برنج، شکر، روغن، چای، گوشت قرمز و گوشت مرغ توزیع گردد.

همچنین به دلیل پاسخگویی به نیاز دانش آموزان و دانشجویان، ستاد تنظیم بازار مصوب کرده تا «نمایشگاه مهر» در ایام بازگشایی مدارس برگزار شود که در قالب آن دفاتر دانش آموزی و البسه مورد نیاز دانش آموزان عرضه خواهد شد؛ ضمن اینکه در این ایام با هماهنگی اتاق اصناف ایران و ستاد‌های تنظیم بازار استان‌ها مقرر گردیده تا نمایشگاه مهر با تشخیص کارگروه‌ها و با همکاری و محوریت اصناف از ۱۵ شهریور تا ۱۰ مهرماه در سراسر کشور برگزار شود.

بر این اساس، با توجه به شرایط خاص هر استان، این نمایشگاه‌ها برگزار شده و در قالب آن بازرسی و نظارت ویژه‌ای بر توزیع اقلام مورد نیاز دانش آموزان و دانشجویان و نیز به صورت کلی خانوار‌ها صورت خواهد گرفت.

منبع: مهر برچسب ها: رویداد24 ، عباس قبادی ، دبیر ستاد تنظیم بازار ، کالای اساسی ، نرخ مصوب ، قیمت کالای اساسی سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار کالای اساسی نرخ مصوب قیمت کالای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۴۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک ۱۲۰ هزار عنوان برنامه با مشارکت مردم در سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری حجت الاسلام کمال خداداده رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت دهه کرامت (صبح امروز، ۱۸ اردیبهشت ماه) در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام خداداده، دهه کرامت را یکی از مهمترین و جریان آفرین ترین مناسکی دانست که در اقصی نقاط کشور دنبال می‌شود؛ گفت: شاید بتوان گفت دهه کرامت بعد از ماه‌های محرم و صفر و برخی از مناسبت‌های ماه مبارک رمضان یکی از مهمترین جریانات فرهنگی کشور محسوب می‌شود که در همه محلات، مساجد و هیئات مذهبی برنامه‌های ویژه ای به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و ولادت امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

مراسم ویژه در بقاع متبرکه و امامزادگان و مساجد

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به وجود ۸۰ هزار مسجد و هفت هزار بقعه متبرکه در کشور که محل نور، تجمع مردم و هویت منطقه و شهرها هستند، افزود: در این دهه در بقاع متبرکه و امامزادگان مساجد مراسم‌های ویژه و تجلیل از این مکان‌های مقدس (امامزادگان) صورت می‌گیرد.

توجه ویژه به خانواده در دهه کرامت

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت دهه کرامت افزود: اگر حجم بزرگ برنامه‌ها و جریان آفرینی این ایام با برنامه ریزی و دقت لازم صورت گیرد، می‌تواند در فرهنگ عمومی تأثیرگذاری بسیاری داشته باشد؛ ضمن اینکه تلاش شده است در این ایام به موضوع «خانواده» از سوی دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی اهتمام ویژه ای صورت گیرد چرا که این دهه بهترین زمان برای ارائه مفهوم خواهری، دختری، برادری، مادر و پدر بودن است و لازم است، خانواده‌ها نسبت به مناسبت‌های این ایام اهتمام داشته باشند.
وی ادامه داد: این موضوع مهم است که بدانیم احمد بن موسی (ع) چه رابطه عاطفی با برادرشان داشتند تا ما با الگوبرداری از این بزرگوار محبت خود را نسبت به برادر بیشتر کنیم و چه روزی بهتر از روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) برای نشان دادن ارادت خود نسبت به برادر؛ از این رو ضرورت دارد که جامعه اسلامی نسبت به این روزها بازآفرینی، مرور و بازشناسی داشته باشند و این الگوها به جامعه ما معرفی شود.

حجت الاسلام خداداده با اشاره به عنوان شعار امسال دهه کرامت در سال ۱۴۰۳ با عنوان «با شما سربلندیم» برگرفته از روایتی از امام رضا (ع)، خاطرنشان کرد: ستاد بزرگداشت دهه کرامت برای هر روز این دهه نیز عنوانی را انتخاب کرده است، تا بتوانیم در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) جایگاه ایشان را معرفی کنیم، زیرا کریمه اهل بیت (ع) هجرت‌شان به قم علاوه بر دیدار با برادر یک هجرت سیاسی و احیای شریعت و مبارزه سیاسی تلقی می‌شد.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: ایشان احیاگر دین، عالمه دینی، مفسره و شخصیتی بودند که وجود نورانی شأن در کشور ما آثار تمدنی داشته است.

وی با اشاره به اینکه تمدن غرب به دنبال وارد کردن روزهایی به عنوان روز دختر، روز عشق و روز زن برگرفته از فرهنگ خودشان در کشور ما است، افزود: دهه کرامت بهترین فرصت برای اصلاح نظام مهندسی فرهنگی کشورمان محسوب می‌شود.

۴۰ نهاد دینی و اجتماعی عضو دهه کرامت

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۴۰ نهاد دینی و اجتماعی عضو ستاد بزرگداشت دهه کرامت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: همه اعتاب مقدسه و دستگاه‌های فرهنگی در یک اتاق عملیات تمام عیار برای عملیات بزرگ فرهنگی در دهه کرامت برنامه ریزی کردند، تا سرور و نشاط و بعد معنوی زیبایی‌های این ایام در عرصه فرهنگی مورد توجه قرار گیرد، چرا که برخی ما را متهم می‌کنند، مجالس عزا در جامعه رونق دارد و با شکوه برگزار کردن جشن‌های دهه کرامت می‌تواند ضمن بار معنوی در جامعه نشاط و سرور هم به همراه داشته باشد.

تدارک بیش از ۱۲۰ هزار عنوان برنامه در سراسر کشور

وی از تدارک بیش از ۱۲۰ هزار عنوان برنامه فرهنگی، علمی، ورزشی و خدماتی همزمان با ایام دهه کرامت در سراسر کشور خبر داد و افزود: آئین آغاز جشن‌های دهه کرامت صبح روز ۲۰ اردیبهشت در آستان حضرت فاطمه معصومه (س) با سخنرانی حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری آغاز می‌شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از تدارک ۳۶۰ عنوان برنامه از سوی آستان مقدسه کریمه اهل بیت (ع) خبر داد و گفت: پنجمین کنگره بین المللی امام رضا (ع) ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت با حضور شخصیت‌های علمی، بین المللی و دینی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

اجتماعات چندهزارنفری دخترانه

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت از برگزاری جشن‌های بین المللی کاروان‌های زیر سایه خورشید در دو هزار نقطه ایران و جهان با حضور خادمان رضوی خبر داد و گفت: جشن تکلیف دختران و اجتماع دخترانه در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و ۲۰۰ نقطه کشور به صورت همزمان به صورت همزمان برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه اجتماع بهترین دختر دنیا و نیز اجتماع پنج هزار نفری دانشجویان دختر در شهرهای مختلف برپا می‌شود.

وی از اجتماع دو هزار خادم افتخاری آستان حضرت شاهچراغ (ع) در روز ششم ذی القعده (روز بزرگداشت آن حضرت (ع)) خبر داد و تصریح کرد: تقدیر از خادمان پیشکسوت و برگزاری مراسم یادمان برای شهدای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) از جمله برنامه‌های روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) است.

حجت الاسلام خداداده در ادامه از برگزاری جشن سه هزار نفری دختران در آستان حضرت عبدالعظیم (ع) خبر داد و تصریح کرد: در مسجد مقدس جمکران نیز با توجه به حضور میلیونی مردم امکان اسکان و نیز برنامه‌های محتوایی تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: امسال تمرکز ویژه برنامه‌های دهه کرامت بر موضوع خانواده است و تلاش داریم نگاه تمدنی به این موضوع در ایام دهه کرامت داشته باشیم زیرا ما شرافت و عزت خودمان را مدیون اهل بیت (ع) می‌دانیم.

کد خبر 6099648

دیگر خبرها

  • تدارک ۱۲۰ هزار عنوان برنامه با مشارکت مردم در سراسر کشور
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبه الگوی کشت تنها راهکار تنظیم بازار میوه و صیفی
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • قیمت روز خودروهای چینی +جدول
  • جدیدترین قیمت طلای ۱۸ عیار و انواع سکه در بازار؛ سکه یک گرمی چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳