Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصصان ایرانی وسیله‌ای اختراع کردند که می‌تواند جایگزین دستگاه‌های حجیم و پردردسری شود که پیش از این برای درمان ناهنجاری‌های فک به کار گرفته می‌شدند، بهترین سن برای درمان ناهنجاری‌های فک بین ۸ تا ۱۰ سالگی است، زیرا در این سن استخوان فک نرم‌تر است و می‌شود با این روش بدون جراحی استخوان فک را جا به جا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اخبار اجتماعی-عبدالرضا جمیلیان، متخصص ارتودنسی دارای فلوشیپ تخصصی جراحی ارتودنسی و ناهنجاری‌های فک و صورت درخصوص انحراف فک و اهمیت درمان آن در کودکی گفت: انحراف فک پایین (Mandibular Deviation) یک ناهنجاری اسکلتی است که همانطور که از نام آن پیداست فک پایین به یک سمت انحراف دارد. در این ناهنجاری ناهماهنگی خط وسط دندان‌ها (midline discrepancy) به صورت مشهودی قابل مشاهده است، انحراف فک پایین می‌تواند به صورت مادرزادی و یا اکتسابی باشد.

استاد تمام وقت بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در نوع اکتسابی معمولا فک بر اثر شکستن و جوش خوردن نامناسب در کودکی دچار انحراف به یک سمت می‌شود و یکی دیگر از علل انحراف فک ضعیف بودن عضلات یک سمت است که در این حالت فک به یک سمت منحرف می‌شود.

وی افزود: تداخل دندانی در فک بالا و پایین و همچنین عدم درمان به موقع کراس بایت خلفی نیز می‌توانند منجر به انحراف فک شود. در برخی از بیماران به علت ناشناخته مفصل گیجگاهی فکی دریک سمت بیشتر رشد می کند و در نتیجه یاعث انحراف فک شده که به آن همی مندیبولار هایپرتروفی (Hemimandibular Hypertrophy) می‌گویند.

عضو انجمن ارتودنتیست‌های ایران، آمریکا و اروپا ادامه داد: چنانچه انحراف فک در سنین کودکی تشخیص داده شود و در همان سنین درمان شود می‌توان با ارتودنسی آن را درمان کرد، اما در صورتیکه درمان در سنین بالاتر به خصوص بعد از بلوغ انجام شود نیاز به درمان ارتودنسی همراه با جراحی است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ارتودنسی جراحی درمان کودکان ناهنجاری ارتودنسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۵۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک برای نخستین بار در دنیا

محمود حقیقت رئیس بخش گوارش کودکان بیمارستان نمازی اظهار کرد: درمان پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در گروه گوارش کودکان بیمارستان نمازی شیراز برای نخستین بار در دنیا انجام شد.

او ادامه داد: این روش ابداعی توسط دکتر ایرج شهرامیان برای درمان کودکی ۹ ساله مبتلا به افتادگی راست روده یا پرولاپس مخاطی رکتوم به کار گرفته شد.

حقیقت گفت: هرچند استفاده از این روش درمانی برای بزرگسالان متداول است، اما تاکنون این شیوه اندوسکوپیک برای کودکان به کار گرفته نشده بود.

او با بیان اینکه بخش گوارش کودکان بیمارستان نمازی شیراز به علت ارائه خدمات فوق تخصصی پذیرای بیمارانی از سراسر کشور است، افزود: ابداع این روش جدید کم تهاجمی نویدبخش درمان کودکان با مشکلات گوارشی از سراسر کشور در این بیمارستان است.

ایرج شهرامیان فوق تخصص گوارش کودکان و مبدع این روش نوین هم بیان کرد: رکتوم آخرین قسمت روده و دارای بافتی نرم است که در برخی کودکان به علت بیماری‌های مختلف و یا شل بودن اسفنکتر خارجی هنگام دفع از بدن کودک بیرون می‌آید و با درد و گاهی با خونریزی همراه است.

او ادامه داد: در این روش نوین، اندوسکوپ وارد روده شده و مخاط اضافی رکتوم بیمار را برمی‌داریم.

شهرامیان گفت: این روش نوین در کوتاه‌ترین زمان و بدون عوارض و خونریزی و یا نیاز به بستری بیمار انجام می‌شود.

او افزود: روش نوین اندوسکوپیک را علاوه بر پرولاپس مخاطی رکتوم در درمان دیگر مشکلات گوارش کودکان از جمله رفلاکس، ERCP به منظور بررسی مجاری صفراوی و پانکراس و پوشن تروسکوپی نیز به کار می‌گیریم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • درمان پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک برای نخستین بار در دنیا
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند