Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده حاضر در چهاردهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان گفت: متأسفانه پیشنهادها و انتقاداتی که از سوی هنرمندان جهت بهبود وضعیت این جشنواره ارائه می‌شود، با پایان یافتن جشنواره فراموش می‌شوند. ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

احمد صمیمی که با اثر نمایشی «دست... کاری» در چهاردهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان حضور یافته، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مریوان با اشاره به اینکه این نمایش یکی از برگزیدگان جشنواره لاهیجان است، اظهار کرد: این نمایش در بخش‌های نویسندگی برتر، کارگردانی برتر و بازیگری برتر جوایزی را کسب کرده و به بخش مرور برگزیده‌های جشنواره تئاتر خیابانی مریوان معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نقش «یک متن خوب» را در خلق «یک اثر ماندگار» بسیار شاخص دانست و گفت: یک اجرا و نمایش خوب نشأت گرفته از یک متن و نگارش خوب است و یک متن نمایش خوب نیز به میزان توجه یک نویسنده به معضلات جامعه مرتبط است که این نویسنده به چه میزان توانسته در خلق یک اثر از جامعه تأثیر گرفته و توانسته باشد معضلات آن اجتماع را در قالب نوشته خود منعکس کند.

این نویسنده تئاتر با ذکر اینکه تئاتر خیابانی یک اعتراض است که جلوی اپیدمی شدن وقایع و رویدادها را در جامعه می‌گیرد، تصریح کرد: تئاتر خیابانی مشکلات و معضلات را در معرض دید قرار می‌دهد و همچون ویترینی با عمق بخشیدن به این مشکلات، راهکارهایی را نیز در قالب نمایش ارائه می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه یک نویسنده تئاتر خیابانی وظیفه سنگین‌تری را نسبت به دیگر انواع نویسندگان هنرهای نمایشی عهده‌دار است، ادامه داد: تئاتر خیابانی همچون صفحه زنده‌ای است که به روز بوده و هم‌چون یک روزنامه و خبر فوری عمل و در لحظه آثاری را خلق می‌کند.

چهاردهمین جشنواره تئاتر خیابانی|اجرای نمایش "باسنک" به‌روایت تصویرچهاردهمین جشنواره تئاتر خیابانی| کارگاه آموزشی زبان بدن برای هنرمندان تئاتر خیابانی مریوانچهاردهمین جشنواره تئاتر خیابانی| اجرای 79 نمایش در چهار روز نخست تئاتر خیابانی مریوان

صمیمی با گریز به تئاترهای پنهان خیابانی فرانسه، ادامه داد: هنرمندان فرانسوی در قالب تئاتر خیابانی مشکلات روز جامعه را به تصویر می‌کشند و به گونه‌ای عمل می‌کنند که گستره تأثیرگذاری آنها به مجلات، اخبار، شبکه‌های مجازی و رسانه‌های دیداری و شنیداری می‌رسد.

وی با اذعان به اینکه خوراک تئاتر خیابانی از وقایع روز تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: زمانی که برای تئاتر خیابانی فکر و اندیشه گذاشته شود، می‌توان نتایج خوبی را کسب کرد و اگر غیر از این باشد تئاتر خیابانی روال معمول را در پیش گرفته و هرگز به نقطه اوجی که مد نظر تئاتر خیابانی است دست نخواهد یافت.

این نویسنده تئاتر خیابانی در خصوص وضعیت جشنواره چهاردهمین تئاتر خیابانی مریوان، گفت: زمانی که یک جشنواره عنوان بین‌الملل را یدک می‌کشد، مسئولیت‌ها، تعریف وظایف، سطح آثار ارائه شده به جشنواره و... باید در حد و شأن عنوان بین‌الملل باشد که در این دوره از جشنواره این موضوع کمرنگ بود.

صمیمی با ابراز تأسف از اینکه هر ساله برای بهبود وضعیت جشنواره پیشنهادها و انتقاداتی از سوی هنرمندان ارائه می‌شود، اما با پایان یافتن جشنواره این پیشنهادات نیز فراموش می‌شوند، تصریح کرد: متأسفانه نظر هنرمند در این جشنواره چندان جدی گرفته نمی‌شود و به همین خاطر آثار ارائه شده به این جشنواره دچار افت و رکود شده است.

انتهای پیام/ ت

R7848/P/S6,66/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در این مرحله از جشنواره میزبان آثار دانش‌آموزان سراسر استان جهت سنجش آنها در هنر‌های آوایی و نمایشی هستیم.

مجتبی قمری افزود: هنر‌های آوایی شامل تک نوازی، سرود گروهی و ساز‌های مختلف ایرانی و خارجی و هنر‌های نمایشی شامل نمایش عروسکی، نمایش خیابانی، نمایش صحنه‌ای و نمایش نامه‌خوانی و نقالی می‌باشد.

او تصریح کرد: هدف ما ارزیابی و استعدادیابی دانش آموزان در رشته‌های مختلف است و بدین منظور در این مسابقات فرم ارزیابی و شناسایی دانش‌آموزان مستعد به داوران تحویل داده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانش‌آموزان مستعد و علاقمند پس از سنجش به کانون‌های دانش‌آموزی جهت پیشرفت و آموزش بیشتر معرفی می‌شوند. 

مجتبی قمری افزود: برگزیدگان جشنواره استانی به مقطع کشوری راه خواهند یافت و امیدواریم بتوانند در دوره کشوری نیز حائز رتبه برتر شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان