Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: امسال همزمان با هفته دولت ۱۳ پروژه در بخش صنعت با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، ظرفیت های بسیار زیادی در استان لرستان وجود دارد از جمله صنعت دارویی که هم اکنون سه کارخانه بزرگ داروسازی در این استان فعال بوده که 2 کارخانه داروسازی اکسیر و داملران در بروجرد فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز چهارمین کارخانه تولید داروی استان لرستان در شهرستان بروجرد کلنگ زنی شد، کارخانه مکمل های غذایی(فاز اول برای بیماران سرطانی) در بروجرد کلنگ زنی شد تا ظرف دو سال آینده به بهره برداری برسد.

محمدرضا صفی خانی رئیس صنعت، معدن و تجارت لرستان در این مراسم اظهار داشت: امسال همزمان با هفته دولت ۱۳ پروژه در بخش صنعت با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که بیشتر پروژه ها توسط بخش خصوصی انجام شده است؛ پروژه ای که امروز در بروجرد به بهره برداری رسیده نمونه ای از ظرفیت استان است که لرستان قابلیت تبدیل شدن به قطب دارویی کشور را دارد که این صنایع در حوزه غذایی، دارویی و بهداشتی در کشور نمونه است.

وی افزود: ۷۰ درصد صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی در استان لرستان فعال است که این نشان دهنده پتانسیل استان در بخش دارویی است؛ با توجه به شرایط موجود در کشور استفاده از مشارکت بخش خصوصی ضروری است و امروز این پروژه با مشارکت سرمایه گذار خارجی از کشور آلمان در بروجرد کلنگ زنی شد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: برای این پروژه ۱۰ میلیون یور سرمایه گذاری خواهد شد که ۶.۵ میلیون یورو از سوی سرمایه گذار خارجی و مابقی از سوی شرکت پیک داروی توسعه هزینه خواهد شد؛ پروژه مکمل های دارویی امروز در بروجرد کلنگ زنی شد که با راه اندازی این واحد، گام های بیشتری به سوی قطب دارویی کشور در لرستان برداشته می شود.

 

وجود 10 هزار جوان تحصیلکرده بیکار در کشور

علاالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: دولت در بحث اشتغال و سرمایه گذاری دارای محدویت های فراوانی است که در این راستا باید از سرمایه گذاران بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی استفاده کرد.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت ها و توان بخش خصوصی می توان در راستای اشتغال اقداماتی انجام داد و با ایجاد شغل، گره ای از مشکلات بیکاران جامعه باز کرد؛ بیش از ۱۰ هزار جوان تحصیلکرده بیکار در کشور وجود دارد که بزرگترین دغدغه ملی ما اشتغال است و تلاش می شود برای اشتغال اقداماتی انجام شود، ونق اقتصاد یکی از ضرورت های ملی است و قطعا از این جنگ اقتصادی عبور خواهیم کرد و با استفاده از ظرفیت ها می توان از این مرحله هم عبور کرد.



ظرفیت لرستان در بخش تولید دارو

سید موسی خادمی استاندار لرستان بیان کرد: هفته دولت فرصت مناسبی برای بیان دستاوردها و خدمات دولت است؛ سرمایه گذاری خارجی در این شهر یک تجربه و فرصت مناسب است و ضمن این که این پروژه را راه اندازی می کنند می توانند از سایر سرمایه گذاران هم دعوت کنند تا نسبت به سرمایه گذاری در این استان ترغیب شوند.

وی بیان  این که درگیر یک جنگ از طرف آمریکا هستیم افزود: امروز دشمن تلاش دارد تا ارتباط ما با کشورهای دیگر قطع شود اما در این شرایط سرمایه گذارانی از کشورهای دیگر برای سرمایه گذاری به این شهر آمدند و در شهرستانی این سرمایه گذاری صورت می گیرد، که یکی از حوزه های اصلی استان لرستان در بخش دارویی است.

استاندار لرستان عنوان کرد: اکسیر و داملران در این شهرستان یک ظرفیت است و امروز سومین پروژه دارویی کلنگ زنی می شود که قرار است این پروژه ظرف مدت دو سال ساخته و به بهره برداری برسد؛ حمایت‌های مورد نیاز در استان از سرمایه گذاران صورت می گیرد چرا که امروز نیازمند سرمایه گذاری و اشتغالزایی هستیم.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در برخی از مواقع شاهد خودتحریمی هستیم و گاهی موانعی برای سرمایه گذاری ایجاد می شود که کار یک هفته ای به یک ماه به طول می انجامد که باید برای رفع این موانع اقدامات لازم صورت گیرد؛ بسیاری از اقدامات تنها با پیگیری های لازم به سرانجام می رسد و ضروری است تا در کار و پروژه ای پیگیری ها صورت گیرد تا زودتر به ثمر برسد. به زودی عملیات راه اندازی گلخانه 30 هکتاری آغاز می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۶۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز اول نیروگاه بادی درح به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت در دیدار با سرمایه‌گذاران شرکت انرژی‌های تجدید پذیر خراسان، اظهار کرد: ایجاد ارزش افزوده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در اولویت برنامه‌های استان است.

وی با اشاره به اینکه بادهای ۱۲۰ روزه از ظرفیت‌های بسیار خوب استان در تولید انرژی‌های پاک است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند به رونق استان کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی کمک کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشینه کار در محل اجرای نیروگاه بادی درح اظهار داشت: به جهت اهمیت فعالیت این نیروگاه در استان، اجرای این پروژه باید شتاب بگیرد.

وی با اشاره به موارد مطرح شده از سوی سرمایه گذاران در این جلسه و درخواست دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی، گفت: این درخواست با دید مثبت با محوریت معاونت اقتصادی استانداری پیگیری می‌شود.

قناعت از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی فاز اول پروژه گفت و متذکر شد: روند اجرای کار برای ۱۵ درصد باقیمانده فاز اول شتاب بگیرد تا این مرحله وارد فاز بهره‌برداری شود.

به گزارش‌ایمنا؛ نیروگاه بادی درح با سرمایه‌گذاری ۶۳ میلیون یورویی بخش خصوصی به ظرفیت ۵۰ مگاوات در حال احداث است و فاز اول پروژه شامل چهار توربین و به ظرفیت ۱۰ مگاوات، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده بهره‌برداری است.

کد خبر 748437

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد