Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نائب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت:در جلسه عصر امروز این کمیسیون گزارش «تفحص از نحوه مبارزه با قاچاق کالا و ارز» مورد بررسی قرار گرفت. تاریخ انتشار: 17:10 - 05 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۵۰۶۷ احمد محمدی انارکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی گزارش «تحقیق و تفحص از نحوه مبارزه با قاچاق کالا و ارز» مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: در این جلسه برخی از دستگاه‌ها روی برخی از نکات این گزارش انتقاداتی داشتند که با حضور در جلسه کمیسیون این موارد را مطرح کردند.   محمدی انارکی تاکید کرد: در این جلسه نمایندگان این دستگاه‌ها عنوان کردند که ما در برخی از موارد مطرح شده  عملکرد مطلوبی پیدا کرده‌ایم، اما این گزارش عملکرد ما را منفی نشان داده است.   رئیس هیئت «تحقیق و تفحص از نحوه مبارزه با قاچاق کالا و ارز » بیان داشت: ما در مذاکراتی که با این نمایندگان داشتیم عنوان کردیم که این گزارش برای زمانی است که در آن زمان گزارش تهیه شده و آن زمان هم مشکلاتی وجود داشته است. چراکه ما در آن مقطع به بسیاری از دستگاه‌ها جهت حل مشکلات خود مهلت دادیم که که بیایند ایرادات خود را رفع کند. با این حال نمایندگان این دستگاه ها می گویند عملکردشان مطلوب شده هم درست است  اما آن روز که ما این گزارش را تهیه کردیم مشکلاتی در کشور مطرح بود.   نائب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: ما از سال گذشته تا سال جاری تکالیفی را بر عهده برخی دستگاه‌ها  گذاشتیم وو مهلت ، اخطار و تذکر دادیم تا این تکالیف انجام شود اما در  انجام برخی از این تاکلیف کم کاری صورت گرفت در برخی موارد هم قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصلاح شد.   محمدی انارکی تاکید کرد: البته این انتقادات باعث نمی‌شود که متن گزارش تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز تغییر می‌کند.   وی بیان داشت: البته این نکته حائز اهمیت است که ما در این گزارش به دنبال مچ‌گیری نبودیم و تنها راه کار‌های خود را ارائه داده ایم این گزارش گزارش است که به آسیب شناسی امور پرداخته است . انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون اقتصادی گزارش تحقیق و تفحص مبارزه با قاچاق ارز و کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۶۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان

به گزارش خبرآنلاین،رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف دو محموله قاچاق در پایتخت به ارزش بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی افشاری جزئیات دو پرونده اخیر پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در کشف محموله‌های قاچاق را تشریح کرد و گفت: اولین پرونده مربوط به کشف ۵۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در شمال تهران است. چندی پیش ماموران این پلیس، اخباری مبنی بر دپوی مقدار زیادی کالای خارجی قاچاق در یکی از فروشگاه‌های شمال تهران دریافت کرده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی‌های اولیه ماموران مشخص شد چندین خودروی شوتی شبانه به محل این فروشگاه آمده و مقادیر زیادی کالای قاچاق در آنجا دپوی شده است. در همین راستا هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای عملیات اخذ شد.

وی با اشاره به حضور ماموران در محل و انجام بازرسی از آن گفت: ماموران در جریان بازدید از این مغازه ۴۰ دستگاه لوازم خانگی از قبیل ۲۰ دستگاه ماشین لباسشویی، ۹ دستگاه یخچال فریزر، و ۱۵ دستگاه سایر لوازم آشپزخانه قاچاق را که فاقد هرگونه مدارک گمرکی بود، کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

وی با اشاره به دومین پرونده نیز گفت: با انجام اقدامات پلیسی، مشخص شد یک مغازه در محدوده شمالی پایتخت، مشغول به دپو و فروش البسه، کیف و کفش قاچاق کرده است. در همین راستا و اخذ حکم قضایی، ماموران به این مرکز مراجعه کرده و در بازدید از این فروشگاه، ۳۳۰ جفت کفش و ۱۶۰۰ ثوب پوشاک و ۱۵۰ عدد کیف خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه در این پرونده یک نفر دستگیر شد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۱۳۰ میلیاد ریال برآورد و اعلام کردند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901443

دیگر خبرها

  • اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات
  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل