Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راه خراسان شمالی از کاهش آمار جانباختگان تصادفات جاده‌ای استان در ۶ ماه گذشته خبر داد. ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد علیرضا حسین زاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار داشت: طی پنج ماه نخست سال جاری، 22 درصد تصادفات منجر به فوت استان، در محور بجنورد به جنگل گلستان اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جریمه‌ عدم جابه‌جایی خودرو پس از تصادف چه قدر است؟تصادف زنجیره‌ای در محور الیگودرز ـ اصفهان/‌10 نفر مجروح و یک نفر کشته شد6 کشته و 65 مجروح در تصادفات هفته گذشته خراسان جنوبی

رئیس پلیس راه خراسان‌شمالی افزود: در بازه زمانی پنج ماهه نخست سال 98، 16 درصد مجموع فوتی‌های ناشی از تصادف برون شهری استان در محور بجنورد تا فاروج و 9 درصد تصادفات فوتی نیز در محور بجنورد به سبزوار رقم خورده است.

وی با بیان اینکه در این مدت 81 نفر بر اثر تصادف در جاده‌های برون شهری استان جان خود را از دست دادند، خاطرنشان کرد:  در سال جاری 63 فقره تصادف منجر به فوت در استان رخ داده که در این راستا 81 نفر جان خود را از دست داده و هزار و 26 نفر هم مجروح شدند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با 6 درصد افزایش مجروح و 23 درصد کاهش فوتی روبرو هستیم که این نشان از کاهش شدت حوادث در سال جاری دارد.

حسین زاده بیشترین علت تصادف در راه‌های برون شهری استان را عدم توجه به جلو با 25 درصد عنوان کرد و بیان داشت: خواب آلودگی رانندگان در اوایل صبح و آخر شب سهم عمده‌ای را از علل تصادفات جاده‌ای برون‌شهری به خود اختصاص داده که توصیه می‌شود رانندگان هر زمانی که احساس خستگی می‌کنند حتماً از رانندگی پرهیز نمایند تا از بروز حوادث جلوگیری به‌عمل آید.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه در مجموع تصادفات برون شهری 70 درصد سواری‌ها مقصر بودند تصریح کرد: در مجموع تصادفات برون شهری استان، سواری ها 70 درصد، وانت و کامیونت ‌ها 11 درصد و موتورسیکلت‌ها 10 درصد مقصر بودند که در این راستا 391 خودرو و 744 موتورسیکلت توقیف شدند.

وی از برخورد با 40 راننده تحت تاثیر مواد روانگردان در بازه زمانی مذکور خبر داد و افزود: در این مدت با 40 نفر از رانندگان تحت تاثیر مواد روانگردان برخورد صورت پذیرفت که هر کدام از آن‌ها مبلغ 400 هزار تومان جریمه و شش ماه از رانندگی محروم شدند ضمن اینکه این 40 راننده جهت مجازات تکمیلی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی با بیان اینکه افزایش اعمال قانون در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 7 درصد رشد داشته است اظهار داشت: 65 درصد از 156 هزار و 920 فقره اعمال قانون پلیس راه استان در این مدت به تخلفات حادثه ساز مرتبط می‌شود. همچنین 80 درصد از 1483 تصادف راه های برون شهری استان در 30 کیلومتری شهرهای استان رخ داده که در مقایسه با میانگین کشوری از نرم بالاتری برخوردار هستیم.

انتهای پیام/ ع

R7719/P/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۶۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته، ۱۷۱ فقره تصادف رانندگی در جاده‌های استان روی داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حبیب آبراهه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصادفات سه روز گذشته استان شامل ۱۱۴ فقره تصادف خسارتی و ۵۷ فقره تصادف جرحی بوده است.

وی افزود: طی ۷۲ ساعت گذشته، ۱۷۱ فقره تصادف رانندگی در جاده‌های استان روی داد که موجب جان باختن چهار نفر و مصدومیت ۸۵ نفر شد.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش راننده، خودرو و جاده در وقوع تصادفات رانندگی، خاطرنشان کرد: بیشترین علت تصادفات مربوط به بی‌احتیاطی، سرعت و سبقت غیرمجاز، کم‌توجهی و خواب آلودگی راننده است.

آبراهه با اشاره به نقش خودرو در وقوع حوادث رانندگی در کنار عامل انسانی، اضافه کرد: سیزدهم اردیبهشت در سانحه رانندگی در جاده شبستر - صوفیان، ترکیدگی تایر خودروی سوزوکی علت اصلی حادثه بود.

وی بر ضرورت کنترل سلامت و ایمنی خودرو قبل از سفرهای برون شهری تاکید کرد: کم‌توجهی به این موارد حوادث غیرقابل جبرانی در پی دارد.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی با اشاره به نقش جاده، گاردریل، خطوط و روشنایی جاده در حوادث رانندگی، گفت: وقوع پدیده‌های جوی همچون باران و برف نیز بر ضرورت دقت بیشتر در رانندگی و رعایت سرعت مطمئنه می‌افزاید.

آبراهه با اشاره به نامناسب بودن آسفالت بعضی محورهای استان همچون اتوبان تبریز - زنجان ابراز امیدواری کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی در راستای ساماندهی و هموارسازی این آزادراه تسریع شود.

کد خبر 750758

دیگر خبرها

  • مخبر: مشکل واردات اتوبوس برون‌شهری در اسرع وقت حل شود
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
  • بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان