Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آیین افتتاح این کنگره گفت: شاخص های متعددی برای توسعه یافتگی کشورها وجود دارد و مهمترین آن نیروی انسانی کارآمد است و نیروی انسانی با آموزش مناسب رشد خواهد یافت.

دکتر محمودرضا مرادی افزود: درقرن بیستم آنچه اهمیت دارد این است که پژوهش های کاربردی باید عمق پیدا کند و این مهم در صورتی تحقق می یابد که آموزش و پژوهش در کنار هم و در راستای یکدیگر وجود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: بودجه ای که در کشورهای توسعه یافته به امر آموزش و پژوهش اختصاص داده می شود بیانگر اهمیت و جایگاه این موضوع است.

وی اظهار داشت: در امر تحقیقات و پژوهش اساتید و دانشحویان دو عنصر مهم می‌باشند و هر دو لازم و ملزوم یکدیگرند و اساتید با تجربه در کنار دانشجویان پرشور و شعف نتایج ارزشمندی در حوزه پژوهش خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: 80 درصد مقالاتی که در دانشگاه وجود دارد به نوعی دانشجویان در آن نقش بسیار مهمی داشتند و این باعث خوشحالی است.

دکتر مرادی افزود: کار تحقیقات دانشجویی با مشکلاتی همراه است که مهمترین آن بودجه پژوهشی است به خصوص زمانیکه با کشورهای پیشرفته مقایسه می شود.

وی اظهار داشت: از دیگر مشکلات این است که گاهی دانشجو موضوع را انتخاب نمی کند و این یک معضل است، همچنین آشنا نبودن با زبان انگلیسی از دیگر مشکلات مقالات و تحقیقات دانشجویی است.

وی گفت: با وجود همه مشکلات، ایران در حوزه تحقیقات در دنیا جایگاه 16و در منطقه جایگاه اول را داراست.

وی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پرشکی کرمانشاه اقدامات ارزنده ای در زمینه تحقیقات انجام شده است، گفت: 500 عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و بیش از چهار هزار و ۸۰۰ مقاله چاپ شده وجود دارد.

او با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه فناوری وضعیت مناسبی دارد و در جایگاه هشتم کشور قرار دارد، گفت: حدود 11 شرکت دانش بنیان در دانشگاه وجود دارد که یکی ازمهمترین آنها شرکت دانش بنیان تولید داروست.

او افزود: تعداد مقالات چاپ شده دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مجلات 10 درصد دنیا ، 112 مورد می باشد و این افتخار بزرگی برای دانشگاه است.

وی گفت: دستاورد مهم دیگر حوزه تحقیقات در دانشگاه ، رتبه 201 تا 300 در رتبه بندی شانگهای می باشد و این برای اولین بار در تاریخ کرمانشاه رخ داده است.

وی ادامه داد: کسب رتبه اول کمیته تحقیقات دانشجویی در بین دانشگاه های تیپ 2 کشور از دیگر افتخارات مهم در زمینه تحقیقات در دانشگاه است.

به گفته او 201 مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به چاپ رسیده است و این حاصل تلاش شبانه روزی محققین ارزشمند این دانشگاه است.

وی ابراز امیدواری کرد برگزاری این کنگره ، موجب رشد دانش ومهارت سلامت و نقطه عطفی برای شکوفایی فعالیت های پژوهشی باشد.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر ایران دانشجو رئیس دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی فناوری قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۷۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر جمعه در دیدار با قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان اظهار کرد: استان کردستان دارای ۴۰ هزار دانشجو در سطح دانشگاه‌های استان است که ۱۴ هزار دانشجو از این تعداد متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه در حوزه کار علمی نیاز به کارهای جدیدی است، افزود: باید هم در زمینه مسائل علمی و اعضای علمی جوان که می‌خواهند وارد عرصه شوند یک کار جدید شکل گیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: عمده دانشجویان دانشگاه‌های استان مربوط به دانشگاه آزاد و پیام نور است و باید کارهای پژوهشی در دانشگاه‌ها افزایش یابد.

حجت‌الاسلام پورذهبی خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش که دایره وسیعی دارد برای اینکه موازی کاری نشود فصلنامه‌هایی در ارتباط با امام زمان (عج) وجود دارد و کتاب‌های معتبری در این زمینه چاپ شده و باید این کارها به بدنه دانشگاه و فضای دانشجویان وارد شود.

وی بر لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی در زمینه مهدویت تاکید کرد و بیان داشت: کار مهدویت باید به بدنه دانشگاه تزریق شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: اگر کار و فعالیت دانشجویی و استادی است باید در زمینه درک مهدویت و معنویت آن به دانشجویان و اساتید سرایت کند و روی کارهای پژوهشی مربوط به فقه شوافع که متعلق به مناطق کردستان و جنوب کشور است، کار شود.

کد خبر 6095758

دیگر خبرها

  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • داستان شکستن مارپیچ سکوت را برای نوه‌هایتان تعریف خواهید کرد
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در نمایشگاه علوم آزمایشگاهی
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در کنگره علوم آزمایشگاهی
  • واکنش رئیس دانشگاه تهران به انحرافات پژوهشی در حوزه زنان در دنیا