Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:11:17 GMT

دانشجویان سفیران لیگ ستارگان شدند

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۸۱۳۱

رئیس سازمان بورس با اشاره به برگزاری لیگ ستارگان بورس گفت: تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و روانشناسی بازار است که سبب موفقیت یک سرمایه‌گذار می‌شود باید بدانیم که مجموعه‌ای از توانمندی‌ها یک سرمایه‌گذار را موفق می‌کند.

به گزارش ایسنا، شاپور محمدی در مراسم اختتامیه لیگ ستارگان بورس، گفت: لیگ ستارگان بورس برای بازار سرمایه رویدادی ارزشمند محسوب می‌شود و یکی از مهمترین ابزارهای فرهنگ‌سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید توجه کرد که فرهنگ‌سازی با آموزش‌های آکادمیک و دانشگاهی تفاوت اساسی دارد و بخشی از آموزه‌های بازارهای مالی تنها از طریق تجربه منتقل می‌شود البته باید تاکید کنم فرهنگ‌سازی و آموزش‌های کلاسیک مکمل یکدیگرند.

رئیس سازمان بورس افزود: لیگ ستارگان بورس یکی از اقداماتی است که همواره مورد توجه نهاد ناظر است و تلاش می‌کنیم مسیر برگزاری این رویداد هموار باشد، البته فرهنگ‌سازی در بازار سرمایه محدود به لیگ ستارگان نیست. فرهنگ‌سازی در ارکان بازار سرمایه از جمله بورس کالا،‌ بورس انرژی‌، بورس تهران، سمات و شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس پیگیری شود. لیگ ستارگان بورس امسال شاهد رشد کمی ۹۰ درصدی بود و از بعد کیفی نیز به شکل بین‌المللی برگزار شد. ۶۵ تیم از دانشگاه‌های ایران و چهار کشور عمان، ترکیه، سوریه و عراق در این رویداد حضور داشتند و ۳۰۰ دانشجو طی مدت‌ ۵۰ روز رقابت کردند، این دانشجویان همگی برندگان سومین لیگ ستارگان بورس هستند.
رئیس سازمان بورس با اشاره به اینکه در این رویداد رقابت سالم اصل اول محسوب می‌شود، افزود: کسب ثروت از طریق اطلاعات نهان اقدام صحیحی نیست، بلکه به دست آوردن درآمد سالم و صحیح هنر است. در این راستا رویداد حاضر، تجربه کسب سالم ثروت بود. داد و ستد صحیح در بازار سرمایه به فاکتورهای متعددی از جمله رعایت قوانین و مقررات،‌ دانش مالی، اخلاق سرمایه‌گذاری، روان‌شناسی، تحلیل مناسب و اتخاذ استراتژی صحیح وابسته است و همه این عوامل در کنار هم یک سرمایه‌گذاری موفق را تشکیل می‌دهند و لیگ ستارگان بورس یکی از راه‌های آموختن مجموعه‌ای از این توانمندی‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه به توانمندی‌های متعدد نیاز دارد، افزود: بازار سرمایه در هر شرایطی استراتژی خاص خود را می‌طلبد و استفاده از توانایی‌ها به تجربه نیاز دارد، البته قطعا علم نیز جایگاه خود را دارد.

دبیر شورای عالی بورس به پیام «پاول اندروز» دبیرکل آیسکو اشاره کرد و گفت: پیام دبیرکل آیسکو قوت قلب نهاد بازار سرمایه بود و من از ایشان قدردانی می‌کنم. نتایج مثبت کسب شده در لیگ ستارگان بورس، محصول تلاش همه ارکان بازار سرمایه و همراهی دانشگاه الزهرا است.

در بخشی از این مراسم مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس با اشاره به اینکه ٣٠٠ دانشجو در این رقابت حضور داشتند، افزود: این گستردگی حضور در یک رقابت دانشجویی کم نظیر است.
یاسر فلاح افزود: امروز صدای این رویداد از مرزهای کشور خارج شد و به بالاترین نهاد بین‌المللی بازارهای مالی رسید. اثربخشی مثبت دو دوره لیگ ستارگان بورس سبب شد تا اکنون شاهد پیام مهم پاول اَندروز، دبیرکل (IOSCO)  به این رویداد باشیم.
رییس برگزاری سومین لیگ ستارگان بورس با تاکید بر اینکه این رویداد دروازه ارتباط بازار سرمایه و دانشگاه بود، افزود: بنابر تصمیم رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، رزومه تمامی دانشجویان حاضر در این رویداد به نهادهای مالی ارسال می‌شود و امیدواریم شاهد حضور آنها در خانواده بازار سرمایه باشیم.

فلاح به اثرات مثبت حضور تیم‌های سایر کشورها اشاره کرد و ادامه داد: تعدادی از شرکت‌کنندگان خارجی برای اخذ کد سهامداری اقدام کرده‌اند و این اتفاق مثبتی برای ما است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لیگ ستارگان بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۸۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۴۶۳ واحدی به ۲,۲۸۱,۴۶۱ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ با رشد ۴۶۳ واحدی به ۲,۲۸۱,۴۶۱ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۶۵۳.۱۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۳۸۴.۹۴۷ میلیارد سهم بود که طی ۱۹,۸۳۵ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۳,۱۲۷.۵۵۵ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۸۰۸,۷۰۹.۸۸۳ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748263

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت