Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:41:05 GMT

طرح های کوچک روستایی، دلخوشی های بزرگ

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۸۳۸۴

طرح های کوچک روستایی، دلخوشی های بزرگ

فرماندار همدان و معاونانش، نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از روسای اداره ها از صبح روز سه شنبه پابه پای آفتاب راهی تعدادی از روستاهای همدان شدند تا طرح هایی که به همت دولت و مدد اهالی روستا ساخته شده اند را بهره برداری کرده و در جشن شادی آنها شریک شوند.

روستای"نشر" نخستین مقصد سفر بود که طرح بهسازی و آسفالت معابر آن با صرف ۹۷۳ میلیون تومان انجام شده تا یکی از خواسته های دیرین مردم برآورده شود؛ با اینکار رفت و آمد مردم روستا در زمستان راحت می شود، به ویژه دانش آموزان که هر روز باید این مسیر پر از گل و لای را بروند و بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح بهسازی و آسفالت در روستای "احمد آباد" نیز  با اعتبار ۴۸۰ میلیون تومان اجرا شده بود که در میان موجی از شادی و رضایت مردم روبان افتتاح آنها پاره شد؛ با اجرای این طرح روستا تمیز و پاکیزه تر و زحمت زنان روستا هم برای آب و جارو کردن کوچه ها و زدودن خاک و خاشاک کمتر می شود.

یکی از احمدآبادی ها هم با کمک بلاعوض دولت و تسهیلات بانکی از مستاجری خلاص و صاحب خانه شده است که به میمنت هفته دولت در میان سوت و کف زدن های کشدار کودکان و جوانان کلیدش را از فرماندار همدان تحویل گرفت.

۲۸ هکتار از زمین های کشاورزی روستای "دشته" نیز با  ۲۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دولت و ۵۵ میلیون تومان آورده خود کشاورز مجهز به سیستم آبیاری جدید شدند تا از این پس آب کمتری در مزارع و دشتها هدر برود و پسران خانواده هم از رنج و مشقت آبیاری رها شوند.

جایگاه سوخت تعاون روستایی در شهر قهاوند طرح دیگری بود که مسئولان در جشن آغاز به کارش شرکت کردند؛ این جایگاه با چهار نازل بنزین و ۶ نازل نفت و گاز خدمات بهتری را به ساکنان این منطقه ارائه می کند.

مردم خونگرم  قهاوند فرصت را غنیمت شمرده و از مسئولان خواستند کلنگ عملیات اجرایی کمربندی و میدان پژوهش این شهر را به زمین بزنند و دولتمردان هم با روی گشاده پذیرفتند و قول مساعد برای تامین اعتبار مورد نیاز این طرح کلیدی را به مردم دادند.

با ساخته شدن این جاده کمربندی و میدان از تصادفات و اتفاقهای ناگوار کاسته و ترافیک این شهر هم کمی روان تر می شود.

کارگاه تولید سفال و میناکاری در روستای"گراچقا" طرح دیگری بود که با حضور مسئولان فعالیتش را آغاز کرد؛ این کارگاه با ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید و ۳۵ میلیون تومان آورده شخصی دایر شده تا دست ۱۰ نفر از جوانان این روستا را بند کرده و صنایع دستی خوش آب و رنگ بسازد.

یک واحد گوساله پرواری ۱۰۰ راسی نیز در روستای "امزاجرد" از توابع بخش مرکزی همدان امروز تولیدش را آغاز کرد؛ قرار است این گاوداری سالانه ۳۸ تن گوشت قرمز تولید و چهار نفر را هم مشغول بکار کند.

به گفته کارشناسان کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان با بهره برداری از این واحد، شمار گاوداری های گوشتی شهرستان همدان به ۳۷ رسید.

یک ساختمان جدید هم برای دهیاری روستای "بهرام آباد" از توابع بخش مرکزی همدان ساخته شده که برای دولت ۱۸۰ میلیون تومان هزینه داشته است تا دهیار این آبادی بهتر به امورات مردم بپردازد و مردم هم راحت تر به نماینده دولت در روستا دسترسی پیدا کنند.

آفتاب غروب کرده و فرصتی برای سفر به بقیه روستاها که مسئولان وعده حضور داده اند، نمانده است اما فردا در ادامه هفته دولت چند طرح مهم دیگر در سطح روستاها و شهر همدان بهره برداری می شود تا گل لبخند و رضایت بر لبان مردم بنشیند.

طبق گفته استاندار همدان همزمان با هفته دولت، ۷۰۵ طرح با اعتبار حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال در استان بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

۷۵۲۷/۲۰۸۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان افتتاح طرح هفته دولت کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۸۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» که در روستای ایزی سبزوار اجرا می شود،‌ گفت: هدف وزارت جهاد کشاورزی، تبدیل هر خانه‌ روستایی به یک کارگاه تولیدی به منظور کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی است.

وی افزود:‌ وزارت جهاد کشاورزی با این طرح تلاش می‌کند با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغالزا، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص را متناسب با ظرفیت هر منطقه، امکان‌پذیر کند.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت:‌ طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد»، برای نتخستین بار در استان خراسان رضوی،‌ با هدف بهبود معیشت خانوار روستایی در روستای ایزی از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار، به اجرا درآمده است.

علی اصغر امانیان افزود:‌ زنان عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی، به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند و توسعه نقش آفرینی زنان در عرصه اقتصادی و اجتماعی به عنوان بخش مهمی از جمعیت فعال جامعه یکی از ارکان مهم توسعه همه جانبه کشور و اهتمام بخشی به توسعه پایدار است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی سبزوار این طرح را به منظور توسعه کشاورزی خانوادگی، توسعه مشاغل مکمل کشاورزی و بهبود معیشت خانوار روستایی به صورت نمونه در روستای ایزی به اجرا درآورده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار کرد: با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغال‌زا و تشکیل زنجیره تولید پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص حاصل خواهد شد.

بازدید از چند طرح تولیدی زنان روستایی در روستاهای ایزی و دولت آباد از جمله برنامه های سفر مشاور وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان سبزوار است.

روستای ایزی، با جمعیتی حدود سه هزار نفر در پنج کیلومتری شمال شرق سبزوار قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • مشق عشق در روستایی دورافتاده
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • چه شد که مغز و هیکل انسان امروزی انقدر کوچک شد؟!
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد