Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا جعفری در نخستین نشست واکاوی نسبت نظام بیمه‌ای و حمایتی با مسأله کودکان کار در پاسخ به سخنان نماینده شهرداری تهران(آرش نصراصفهانی) گفت: شهرداری تهران اگر موافقتی نکرد، مخالفت خود را هم اعلام نکرد. همچنین در بحث دیپورت کودکان اعلام می‌کنم هیچ بچه‌ای به افغانستان دیپورت نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: سازمان بهزیستی تا سال ۱۴۰۰، ۷۴۵۸ نفر کودک را تحت حمایت قرار می‌دهد. این سازمان  یکی از سازمان‌های حامی کودکان است که طرح تخصیص و راه‌اندازی کودکان خیابانی را مطرح کرد.

جعفری با بیان اینکه امروز حدود ۳۱ مرکز در کل سازمان بهزیستی کشور داریم، تصریح کرد: ۹۵ درصد این کودکان دارای خانواده هستند و در پایان روز نزد خانواده‌های خود باز می‌گردند. نزدیک به ۶۳ مرکز آموزشی کودک و خانواده داریم که به آنها خدمات آموزشی می‌دهیم. حدود ۱۱ درصد این کودکان بازمانده از تحصیل هستند. خدمات متنوعی از نظر درمانی، بهداشتی به آنها ارائه‌ی می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در تهران حداقل ۴ هزار کودک شناسایی‌شده داشتیم، اظهار داشت: آمار رسمی نشان داد که حدود ۸۰ درصد کودکان کار اتباع خارجی هستند .۵۳ درصد کودکان کار کل کشور جزو اتباع خارجه هستند و در خود تهران حدود ۴۳ درصد فاقد شناسنامه هستند.

مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد این کودکان تحت پوشش سازمان کمیته امداد و یا بهزیستی هستند، گفت: اینکه والد یا هر فردی کودکی را ابزار بهره‌کشی قرار دهد جرم اعلام شده است. تجربه سازمان نشان داد طرح قبلی خیلی موفق نبود.

وی با اشاره به هدف بهزیستی در طرح جدید گفت: هدف ما کاهش حضور کودک در خیابان یا کاهش ساعات کار آنها در خیابان بود که محقق نشد. در طرح ساماندهی جدید، در گفت‌وگویی که با بچه‌ها داشتیم خیلی از آنها تمایلی نداشتند در خیابان حضور داشته باشند. یک منافعی در این جریان وجود داشت و باندهایی که منفعت آنها از کودکان کار به دست می‌آمد نیز مطرح بود.

جعفری افزود: در نتیجه دو رویکرد اتخاذ شد؛ یکی رویکرد پیشگیرانه است و همچنین سعی شد در تقسیم کار با توجه به منابع و ظرفیت‌ها هر کدام از سازمان‌ها بخشی از آسیب‌ها را برطرف کنند و در آیین‌نامه ساماندهی وظایف هر کدام از سازمان‌ها مشخص شد‌.

جعفری با بیان اینکه موفقیت طرح در استمرار آن است، گفت: این طرح استمرار خواهد داشت و موفقیت آن در استمرار است. همه به این نکته اذعان داریم که کودکی دوره بسیار پر اهمیتی است. اگر دوستان مدل بهتری دارند ارائه‌ دهند. نمی‌گوییم ایرادی به طرح وارد نیست اما باید با نگاه بی‌طرفانه و واقع‌بینانه نظردهی شود.

وی در پایان گفت: طرح ارزیابی سریع کودکان کار در حال انجام است و همه بچه‌هایی که در مزارع و اماکن زیرزمینی و خیابان‌ها کار می‌کنند در نظر گرفته می‌شوند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد، در جلسه ای با حضور مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری یزد و نمایندگان نیروی انتظامی استان در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد برگزار گردید.

در این جلسه علوی نیا مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری با تاکید به ضرورت همکاری همه دستگاهها و تاثیرات طرد اتباع غیرمجاز ، رفع مشکلات گذشته و تشدید محاسن در سال ۱۴۰۳ را خواستار شد.

 در ادامه محسنی راد مدیرکل اتباع ومهاجرین خارجی استانداری با ارائه گزارشی از آمار و اقدامات انجام شده در سال گذشته ضمن تشکر از همه دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی ،انتظامی و قضایی، اعلام آمادگی و پشتیبانی از ادامه طرح در سال ۱۴۰۳ نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کارگران رکن تولید هستند
  • ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد
  • جلسه ساماندهی و طرد اتباع غیر مجاز در سمنان