Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور مرادی شامگاه سه شنبه در اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان اظهار داشت: سال ۹۵ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب شد قسمتی زیادی از هزینه‌های جشنواره توسط این وزارتخانه تامین شود و این کمک ویژه‌ای به استان کردستان برای برگزاری بود.

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: اعتبار ویژه و جهشی برای برگزاری این جشنواره با کیفیت بهتر و بیشتر نیاز است که با با رایزنی ها و پیگیری های انجام شده با اختصاص آن موافقت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره بیانگر وجود امنیت پایدار در این شهرستان است، اضافه کرد: مریوان در نقطه صفر مرزی ایران و عراق واقع شده و امروزه به عنوان پایتخت هنر ارزشی تئاتر خیابانی در ایران و حتی منطقه شناخته می شود.

۳۰۳ اثر شامل ۲۰۲ اثر از هنرمندان و گروه های نمایشی داخل کشور و ۱۰۰ اثر از هنرمندان و گروه های نمایش خارجی به دبیرخانه چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان ارسال شد.

شهرهای تهران، رشت و مریوان به ترتیب با ۳۵، ۲۰ و ۱۳ اثر ارسالی بیشترین آثار را به این دوره از جشنواره ارسال کردند.

این دوره جشنواره در هشت بخش شامل مسابقه ایران، دیگرگونه‌های اجرایی، نمایش‌های آیینی و سنتی، مسابقه تئاتر ملل، تئاتر کودک و نوجوان، مهمان (برگزیده جشنواره‌های سراسری تئاتر خیابانی)، پژوهش و کارگاه‌های آموزشی برگزار شد.

چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اول شهریور ماه جاری ساعت ۱۸ با اجرای نمایش سولکس از ایتالیا در پارک شانو سنندج کار خود را آغاز کرد و در طول پنج روز ۸۵ نمایش در سطح شهرهای مریوان، سنندج و سروآباد و روستاهای مریوان به اجرا درآمد.

۹۹۳۶/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تئاتر خیابانی جشنواره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اعتبارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۸۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رحمتی گفت: وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر کاری یک روزه خود به استان آذربایجان شرقی در بازدید از روند اجرایی کمربندی ایلخچی با اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح زیرساختی موافقت کرد. 

وی گفت: اختصاص این میزان اعتبار به طرح یاد شده منوط به افتتاح حداقل یک باند این کمربندی تا اوایل تیر ماه امسال است.

وی با بیان اینکه ما برای تکمیل این طرح جاده‌ای به مردم وعده داده ایم افزود: حداقل یک باند این کمربندی باید در موعد یاد شده به بهره برداری برسد.

عملیات اجرایی کمربندی هشت کیلومتری ایلخچی ۱۶ سال پیش آغاز شده که در دولت سیزدهم برای تکمیل آن اهتمام ویژه‌ای شده است.

دیگر خبرها

  • انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟