Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، علیرضا دهمرده اظهار داشت: با توجه به افزایش بارندگی در اوایل سال‌جاری و آورد رودخانه ها به ویژه رودخانه هیرمند سطح زیر کشت سورگوم علوفه ای در استان افزایش چشمگیری داشت و به رقم ۲۰هزار هکتار رسید که از میزان ۸ هزار هکتار آن آبی و ۱۲هزار هکتار آن دیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: برای برداشت سورگوم ۲ دستگاه چاپر، ۲دستگاه سیلاژ و ۲۳ دروگر بشقابی در سطح استان  تأمین وآماده کار هستند.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان پتانسیل بالایی در حوزه دامپروری دارد، ادامه داد: تولید علوفه در داخل استان برای توسعه دامپروری وکاهش هزینه ها ضروری است.

دهمرده کل سطح زیر کشت امسال محصولات علوفه ای در سیستان و بلوچستان را ۵۵ هزار هکتار با تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: یونجه، شبدر، ذرت علوفه ای و دانه ای، ارزن دانه ای و علوفه ای، جو قصیل و دانه ای وسورگوم علوفه ای از عمده محصولات علوفه ای کشت شده در استان است.

وی بیان داشت: به مناسبت هفته دولت امسال ۲۸ پروژه در زیر بخش‌های زراعت، باغبانی و مکانیزاسیون با صرف ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر 4704272

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان هفته دولت کشاورزی رودخانه هیرمند هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان عید غدیر خم یاسوج خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۸۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسم ویژه ای که برای اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد، وحیدی وزیر کشور، عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس در نظر گرفته شده بود، از منطقه ویژه اقتصادی سهلان که توانسته بود رتبه اول در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور در کلیه مباحث مطرح شده کسب نماید تجلیل به عمل آمد.

این رتبه با توجه به عملکرد شاخص‌های ارزیابی سال ۱۴۰۲ سازمان‌های مناطق ویژه اقتصادی به منطقه برتر تعلق می‌گیرد.

کد خبر 6091504

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد