Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:09:57 GMT

 ۹ طرح گردشگری در نیشابور به بهره‌ برداری رسید

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۹۲۴۴

 ۹ طرح گردشگری در نیشابور به بهره‌ برداری رسید

محمد اسماعیل اعتمادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، دو طرح دولتی و هفت طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید که زمینه را برای جذب و اقامت گردشگران بیشتری در نیشابور فراهم‌ می کند.
وی ادامه داد: این طرح ها شامل اقامتگاه بومگردی دره پرستوها در روستای حصار بوژان با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، اقامتگاه بومگردی بام بوژان در روستای بوژان با اعتبار شش میلیارد ریال، اقامتگاه بومگردی شادمهر در روستای تحت منظر با اعتبار ۹ میلیارد ریال و اقامتگاه بومگردی حاج کاظم  در نیشابور با اعتبار شش میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در این چارچوب سه خانه مسافر شامل خانه مسافر لگزیان، خانه مسافر اصغری و خانه سالار عابدی در روستای حصار بوژان هر کدام با اعتبار چهار میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شد.
او ادامه داد: طرح زیرسازی و آسفالت راه گردشگری فوشنجان به سایت حاج بکتاش ولی در روستای فوشنجان با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال و طرح فاز دوم نورپردازی و روشنایی باغ عطار با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال از دیگر طرح های هفته دولت در نیشابور است.
وی افزود: نیشابور با دارا بودن بیش از ۵۰۰ اثر و محوطه تاریخی که ۱۱۵ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده است یکی از هدف های اصلی پژوهشگران و گردشگران داخلی و خارجی است.
او یادآور شد: موزه باستان شناسی نیشابور با بیش از ۲۰۰ قطعه تاریخی از هزاره چهارم پیش از میلاد تا دوران قاجار شامل ظروف سفالی، مسکوکات اشکانی تا سلجوقی، ظروف سنگی و شیشه ای به همراه یک اسکلت مکشوفه از تپه برج نیشابور از جاذبه های گردشگری نیشابور است.
اعتمادی افزود: زیرساخت های لازم برای اقامت گردشگران در نیشابور فراهم شده و در حال حاضر این شهرستان دارای سه هتل، سه هتل آپارتمان، ۹ اقامتگاه بومگردی و ۱۲ خانه مسافر است.
شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۹۸۶۹/۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر نیشابور میراث فرهنگی اقامتگاه بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۹۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویرانه برجای‌مانده از آتش‌سوزی روستای گردشگری

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ خودرو در نیشابور
  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • آغاز ساخت دو زمین ورزشی در مهدیشهر
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • پوشش اینترنت در ۳ روستای گردشگرپذیر سرولایت افزایش یافت
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • ویرانه برجای‌مانده از آتش‌سوزی روستای گردشگری
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل